ソーシャル・データサイエンス研究科
妹尾 大(セノオ ダイ)

書籍等出版物

1. 知的生産性向上における個人と組織の結びつき
テツアドー出版 2010年
2. オフィスの夢 集合知:100人が語る新世代のオフィス
彰国社 2009年
3. The Dreams of Office
2009年
4. Knowledge creation in a Japanese convenience store chain: the case of Seven-Eleven Japan (in The Handbook of Service Industries)
2007年
5. Knowledge creation in a Japanese convenience store chain: the case of Seven-Eleven Japan (in The Handbook of Service Industries)
2007年
6. 魔法のようなオフィス革命
河出書房新社 2007年
7. MOT 知識創造経営とイノベーション
丸善株式会社 2006年
8. 知識経営実践論
白桃書房 2001年
9. On Practice : Knowledge Creation and Utilization
Hakuto-shobou 2001年
10. Integrated IT Systems to Capitalize on Market Knowledge
Palgrave Macmillan 2000年
11. Integrated IT Systems to Capitalize on Market Knowledge
Palgrave Macmillan 2000年

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論文

1. Expanding the workplace to promote knowledge creation
Dai Senoo, Bach Q. Ho
The Routledge Companion to Knowledge Management 249-260頁 2022年1月
doi
2. How does a family caregiver’s sense of role loss impact the caregiving experience?
Lisa Ribeiro, Bach Q. Ho, Dai Senoo
Healthcare (Switzerland) 9巻10号 2021年10月
doi
3. Understanding How Patient, Caregiver and Healthcare Professional Come Together During Treatment
Lisa Ribeiro, Dai Senoo
Communications in Computer and Information Science 1438巻125-137頁 2021年
doi
4. Analysis of process of self-driven design activity based on designer’s intrinsic motivation: case study of a professional graphic designer
Kentaro Takashima, Dai Senoo
International Journal of Design Creativity and Innovation 8巻3号181-196頁 2020年7月
doi
5. ウェルビーイング度測定手法の電子化に向けた実験計画
小川 美香子, 平野 雅章, 妹尾 大, 齋藤 敦子, 大橋 真人, 杉村 宏之
経営情報学会 全国研究発表大会要旨集 201910巻201-204頁 2019年12月
doi その他のサイト
6. 関係性幸福経験とウェルビーイング度
妹尾 大, 平野 雅章, 小川 美香子, 齋藤 敦子, 大橋 真人, 杉村 宏之
経営情報学会 全国研究発表大会要旨集 201906巻157-160頁 2019年8月
doi その他のサイト
7. List of Heartwarming Events: Developing an Alternative Approach to Measure and Analyse Well-being in the Social Context. (査読有り)
Hiroyuki Sugimura, Makoto Ohashi, Dai Senoo, Mikako Ogawa, Masaaki Hirano, Atsuko Saito
23rd Pacific Asia Conference on Information Systems(PACIS) 113頁 2019年
その他のサイト その他のサイト
8. 感謝がウェルビーイング度に与える影響の研究
妹尾 大, 平野 雅章, 小川 美香子, 齋藤 敦子, 大橋 真人, 杉村 宏之
経営情報学会 全国研究発表大会要旨集 2018s巻277-280頁 2018年
doi
9. 感謝と幸福特性に関する研究
平野 雅章, 妹尾 大, 大橋 真人, 小川 美香子, 齋藤 敦子, 杉村 宏之
経営情報学会 全国研究発表大会要旨集 2018t10巻21-24頁 2018年
doi
10. 幸福感度とウェルビーイング度の研究—感謝がウェルビーイング度に与える影響の幸福感度別分析
大橋 真人, 平野 雅章, 妹尾 大, 小川 美香子, 齋藤 敦子, 杉村 宏之
経営情報学会 全国研究発表大会要旨集 2018t10巻17-20頁 2018年
doi
11. 幸福の志向とウェルビーイング度の研究—自己志向型と関係志向型の比較分析
妹尾 大, 平野 雅章, 小川 美香子, 齋藤 敦子, 大橋 真人, 杉村 宏之
経営情報学会 全国研究発表大会要旨集 2018t10巻13-16頁 2018年
doi
12. Evaluation of “virtual same room” system in actual enterprise: Effect on worker’s interaction and behaviors for knowledge creation
Kentaro Takashima, Dai Senoo
Proceedings ot the 21st Pacific Asia Conference on Information Systems: ''Societal Transformation Through IS/IT'', PACIS 2017 2017年
13. Internal knowledge sharing motivation in startup organizations
Jouni A. Laitinen, Dai Senoo
Communications in Computer and Information Science 731巻72-83頁 2017年
doi
14. Creating incentives for knowledge sharing: Combining context and signaling
Jouni A. Laitinen, Dai Senoo
ACM International Conference Proceeding Series Part F130520巻 2016年7月
doi
15. Voice of the customer through customer Co-creation: The case of Fuji Xerox Japan
Weekij Sachamanorom, Dai Senoo
Pacific Asia Conference on Information Systems, PACIS 2016 - Proceedings 2016年
16. Work process analysis of content designer's design activity for spontaneous tasks
Kentaro Takashima, Dai Senoo
Journal of Japan Industrial Management Association 67巻3号272-283頁 2016年
17. Understanding the signaling information of incentive programs
Jouni Laitinen, Dai Senoo
Proceedings of the European Conference on Knowledge Management, ECKM 938-944頁 2015年
18. A study on the influence of national culture on knowledge sharing
Jouni A. Laitinen, Jan M. Pawlowski, Dai Senoo
Lecture Notes in Business Information Processing 224巻160-175頁 2015年
doi
19. Office teller: Activating sense of connection, attentiveness and understanding among workers in remote office by conveying awareness information of Ba
Kentaro Takashima, Dai Senoo
Journal of Japan Industrial Management Association 65巻3号238-247頁 2014年
20. Sensor-Data-Driven Knowledge Creation Model: A Model and Empirical Test
Norihiko Moriwaki, Kazuo Yano, Dai Senoo
Springer Proceedings in Complexity 127-137頁 2014年
doi
21. Managers' Interactions and Their Effect on Productivity: A Case Study on a Product-Design Organization
Norihiko Moriwaki, Dai Senoo
Lecture Notes in Business Information Processing 185 LNBIP巻45-55頁 2014年
doi
22. Synthesizing seeming incompatibilities to foster knowledge creation and innovation
Jader Zelaya-Zamora, Dai Senoo
Journal of Knowledge Management 17巻1号106-122頁 2013年2月
doi
23. Sensor-based knowledge discovery from a large quantity of situational variables
Norihiko Moriwaki, Miki Hayakawa, Norio Ohkubo, Kazuo Yano, Dai Senoo
Proceedings - Pacific Asia Conference on Information Systems, PACIS 2013 2013年
24. The impact of a special interaction of managerial practices and organizational resources on knowledge creation
Jader Zelaya-Zamora, Dai Senoo, Kan Ichiro Suzuki, Lasmin
Advances in Intelligent Systems and Computing 172 AISC巻231-242頁 2013年
doi
25. A study of knowledge management enablers across countries
Rémy Magnier-Watanabe, Caroline Benton, Dai Senoo
Knowledge Management Research and Practice 9巻1号17-28頁 2011年3月
doi
26. The role of a strong corporate mission for knowledge management
Rémy Magnier-Watanabe, Dai Senoo
Journal of Information and Knowledge Management 10巻2号109-122頁 2011年
doi
27. Marketing of technological knowledge: An empirical analysis of licensing activities of university TLOs in Japan
Shigemi Yoneyama, Dai Senoo, Toshiya Watanabe
International Journal of Technology Marketing 5巻2号127-144頁 2010年
doi
28. Shaping knowledge management: Organization and national culture
Rémy Magnier-Watanabe, Dai Senoo
Journal of Knowledge Management 14巻2号214-227頁 2010年
doi
29. Knowledge management under institutional pressures: The case of the smartcard in France
Rémy Magnier-Watanabe, Dai Senoo
Innovative Knowledge Management: Concepts for Organizational Creativity and Collaborative Design 157-176頁 2010年
doi
30. The effect of consistent knowledge management behaviors on competitive advantage
Rémy Magnier-Watanabe, Dai Senoo
PACIS 2007 - 11th Pacific Asia Conference on Information Systems: Managing Diversity in Digital Enterprises 2007年
31. Knowledge creation in a Japanese convenience store chain: The case of Seven-Eleven Japan
Ikujiro Nonaka, Vesa Peltokorpi, Dai Senoo
The Handbook of Service Industries 355-376頁 2007年
32. How technology is made visible when exploring its application fields
Yoko Takeda, Senoo Dai
Portland International Conference on Management of Engineering and Technology 1822-1829頁 2007年
doi
33. The marketing of technological knowledge: An empirical analysis of licensing activities from university TLOs to the industrial sector in Japan (査読有り)
Shigemi Yoneyama, Michi Fukushima, Dai Senoo, Toshiya Watanabe
Portland International Conference on Management of Engineering and Technology 4巻1865-1874頁 2006年
doi
34. Technology transfer as team building: An empirical analysis of university TLOs in Japan (査読有り)
Dai Senoo, Michi Fukushima, Shigemi Yoneyama, Toshiya Watanabe
Portland International Conference on Management of Engineering and Technology 4巻1836-1844頁 2006年
doi
35. Integrated IT systems to capitalize on market knowledge (査読有り)
Nonaka, I, P Reinmoeller, D Senoo
KNOWLEDGE CREATION: A SOURCE OF VALUE 89-109頁 2000年

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MISC

1. ワークスタイル研究部会が語る「オフィス学の過去・現在・未来」 : 新事業創造に向けて—WORKSTYLE RESEARCH GROUP TALKS ABOUT "PAST, PRESENT AND FUTURE OF OFFICE STUDIES" : Toward New Business Creation—8研究部会が考える「オフィス学の過去・現在・未来」
妹尾 大
日本オフィス学会誌 = Journal of Japan Society for Office Studies 10巻2号9-12頁 2018年11月
その他のサイト その他のサイト
2. 古典から読み解くイノベーション研究の潮流と展開 「"技術の流れ"管理法」の現代的な意味を考える
妹尾 大
研究技術計画 = The journal of science policy and research management 32巻2号177-180頁 2017年
doi その他のサイト
3. 経営工学の視点から クリエイティブオフィスとは「雑談」を奨励する、知識創造のための空間—特集 オフィス空間を良くする条件
妹尾 大
建築ジャーナル 1210号12-14頁 2013年3月
その他のサイト その他のサイト
4. 人間行動ビッグデータを活用した店舗業績向上要因の発見(<特集>ビッグデータと統計学)
森脇 紀彦, 大久保 教夫, 早川 幹, 佐藤 信夫, 福間 晋一, 矢野 和男, 小野 貴司, 妹尾 大
日本統計学会誌. シリーズJ 43巻1号69-83頁 2013年
その他のサイト その他のサイト
5. Diagnosis for organizational knowledge creation: an ontological shift SECI model (査読有り)
妹尾 大
Journal of Knowledge Management Vol. 14 #6巻6号791-810頁 2010年
doi その他のサイト
6. Congruent knowledge management behaviors as discriminate sources of competitive advantage
妹尾 大
Journal of Workplace Learning Vol.21, No.2 21巻2号109-124頁 2009年2月
doi その他のサイト
7. Congruent knowledge management behaviors as discriminate sources of competitive advantage
Remy Magnier-Watanabe, Dai Senoo
Journal of Workplace Learning 21巻2号109-124頁 2009年2月
doi
8. A study of the effect of Knowledge Creating Capabilities on corporate performance
Christian G. Riera A, D. Senoo, J. Iijima
International Journal of Knowledge Management Studies 3巻1-2号116-133頁 2009年
doi
9. Preface: Historical Turanaround in Value Creation Methods by Corporations
Dai Senoo
azbil Technical Review 51号1-頁 2009年
10. クリエイティブ・オフィス・レポート2.0
妹尾大
NEW OFFICE 2009Winter巻186号3-8頁 2009年
11. Strategic diversity in Japanese university Technology Licensing Offices
妹尾大, 福島路, 米山茂美, 渡部俊也
International Journal of Knowledge Management Studies 3巻1/2号60-78頁 2009年
12. 知識創造企業に求められる技能熟達観
妹尾大
経営システム 19巻5号192-196頁 2009年
13. 巻頭言:企業による価値創造方法の歴史的転回
妹尾大
asbilグループ 技術研究報告書 asbilテクニカルレビュー 51号1-頁 2009年
14. Strategic diversity in Japanese university Technology Licensing Offices
Dai Senoo, Michi Fukushima, Shigemi Yoneyama, Toshiya Watanabe
International Journal of Knowledge Management Studies 3巻1/2号60-78頁 2009年
doi
15. A study of the effect of Knowledge Creating Capabilities on corporate performance
Christian G. Riera A, D. Senoo, J. Iijima
International Journal of Knowledge Management Studies 3巻1-2号116-133頁 2009年
doi
16. 知識創造企業に求められる技能熟達観—A skill development paradigm for the knowledge creating company—特集 熟達支援
妹尾 大
経営システム = Communications of Japan Industrial Management Association 19巻5号192-196頁 2009年
その他のサイト その他のサイト
17. The Effect of Institutional Pressures on Knowledge Management and the Resulting Innovation : The Case of the Smartcard in France
妹尾 大
International Journal of Intelligent Enterprise Vol.1, No.2 1巻2号177-197頁 2009年
doi その他のサイト
18. The effect of institutional pressures on knowledge management and the resulting innovation: The case of the smartcard in France
Rémy Magnier-Watanabe, Dai Senoo
International Journal of Intelligent Enterprise 1巻2号177-197頁 2009年
doi
19. オフィスを含めた「場」を変え、社内の「知」を活かす
妹尾大
オフィスマーケット 2008巻3号22-25頁 2008年
20. Organizational characteristics as prescriptive factors of knowledge management initiatives
Rémy Magnier-Watanabe, Dai Senoo
Journal of Knowledge Management 12巻1号21-36頁 2008年
doi
21. Organizational characteristics as prescriptive factors of knowledge management initiatives
Rémy Magnier-Watanabe, Dai Senoo
Journal of Knowledge Management 12巻1号21-36頁 2008年
doi
22. クリエイティブ・オフィス・レポート1.0
妹尾大
NEW OFFICE 2008Winter巻182号11-17頁 2008年
23. 知識創造集団を育てるためのニューオフィスの条件
妹尾大
週刊ダイヤモンド 96巻37号88-89頁 2008年
24. 情報技術資産と組織特性からみた情報技術投資効果—産業間比較分析
妹尾 大
経営情報学会 全国研究発表大会要旨集 2008s巻52頁 2008年
doi
25. Workplace reformation, active ba and knowledge creation: From a conceptual to a practical framework
Dai Senoo, Remy Magnier-Watanabe, María P. Salmador
European Journal of Innovation Management 10巻3号296-315頁 2007年8月
doi
26. Workplace reformation, active ba and knowledge creation: From a conceptual to a practical framework
Dai Senoo, Remy Magnier-Watanabe, María P. Salmador
European Journal of Innovation Management 10巻3号296-315頁 2007年8月
doi
27. 情報技術投資の効果はどのように創造されるか -中小企業における情報技術資産と組織特性の分析から-
妹尾大
経営情報学会誌 16巻3号63-81頁 2007年
その他のサイト
28. How are the Effects of IT Investment Created? - An Analysis of IT Assets and Organizational Characteristics in Japanese SME-
Dai Senoo
Journal of the Japan Society for Management Information 16巻3号63-81頁 2007年
29. クリエイティブ・オフィス推進運動
妹尾大
ユーデコスタイル 17巻6-7頁 2007年
30. 社会問題の可視化への横幹的アプローチ
妹尾大
第1回横幹連合総合シンポジウム予稿集 33-34頁 2006年
その他のサイト その他のサイト
31. Marketing of Technological Knowledge: Empirical Analysis of Licensing Activities from University TLOs to Industrial Sectors in Japan
ShigemiYoneyama MichiFukushima DaiSenoo, ToshiyaWatanabe
Corporate Innovation System Renaissance Project Discussion Paper Series巻#06-07号1-21頁 2006年
32. Technology Transfer as Team Building: An Empirical Analysis of University TLOs in Japan
Dai Senoo, Michi Fukushima, Shigemi Yoneyama, Toshiya Watanabe
Corporate Innovation System Renaissance Project Discussion Paper Series巻#06-09号1-20頁 2006年
33. Marketing of Technological Knowledge: Empirical Analysis of Licensing Activities from University TLOs to Industrial Sectors in Japan
ShigemiYoneyama MichiFukushima DaiSenoo, ToshiyaWatanabe
Corporate Innovation System Renaissance Project Discussion Paper Series巻#06-07号1-21頁 2006年
34. Technology Transfer as Team Building: An Empirical Analysis of University TLOs in Japan
Dai Senoo, Michi Fukushima, Shigemi Yoneyama, Toshiya Watanabe
Corporate Innovation System Renaissance Project Discussion Paper Series巻#06-09号1-20頁 2006年
35. 組織・業務体制の抜本的見直しがIT生産性に与える影響についての一考察 (査読有り)
妹尾 大
経営情報学会2006年秋季全国研究発表大会予稿集 328-32頁 2006年
その他のサイト その他のサイト
36. ナレッジマネジメントと人材育成
妹尾 大
日本教育工学会第22回全国大会論文集 19-20頁 2006年
その他のサイト その他のサイト
37. 企業戦略と知識継承
妹尾 大
東京工業大学科研費シンポジウム「金融リスク管理のための新ITモデルの研究と開発」要旨集 273-頁 2006年
その他のサイト その他のサイト
38. 知識創造理論とワークスタイル変革
妹尾大
組織情報 2005年巻72号3-13頁 2005年
39. 情報技術利用と組織特性の補完関係に関する一考察
妹尾 大
経営情報学会2005年秋季全国研究発表大会予稿集 2005年
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40. 中小企業の異業種交流会におけるコミュニティ存続の研究
妹尾 大
経営情報学会2005年秋季全国研究発表大会予稿集 324-327頁 2005年
その他のサイト その他のサイト
41. How to Design Active BA : The Interaction between Physical and Virtual Environments
妹尾 大
PACIS2005 (Pacific Asia Conference on Information Systems) Proceedings (CD-ROM) 618-631頁 2005年
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42. ワークプレイス変革が知財創出に与える影響
妹尾大
第3回日本知財学会学術研究発表会, 2005 2005年
その他のサイト その他のサイト
43. 組織の知識創造スタイルの評価手法に関する一考察
野口隆, 稲垣武哉, 真許昌之, 三浦正紘, 妹尾大
経営情報学会2004年秋季全国研究発表大会予稿集 258-261頁 2004年
44. 情報化戦略対象業務の絞り込みを支援する手法
服部利幸, 吉田武稔, 妹尾大, 本田正, 古源明広
経営情報学会誌 12巻4号21-33頁 2004年
その他のサイト その他のサイト
45. 持続的成長企業の思考・行動様式
野中郁次郎, 佐々木圭吾, 妹尾大
THINK! 8号92-101頁 2004年
その他のサイト
46. 既存企業のイノベーション対応に関する一考察-音楽産業におけ るバリュー・ネットワークの検討-
木佐貫奈央, 妹尾大
電子情報通信学会技術研究報告信学技報(SWIM2004-6) 104巻131号39-44頁 2004年
その他のサイト
47. Knowledge Creation Systems in Seven-Eleven Japan
Dai Senoo
Journal of Electronic Science and Technology of China 2巻3号92-97頁 2004年
48. A study of knowledege management and organizational behavior management by visualization of a development process
254-257頁 2004年
49. A study of evaluation method for a style of organizational knowledge creation
258-261頁 2004年
50. 情報化戦略対象業務の絞り込みを支援する手法
服部 利幸, 吉田 武稔, 妹尾 大, 本田 正, 古源 明広
経営情報学会誌 12巻4号21-33頁 2004年
その他のサイト その他のサイト
51. The thought and behavior of the companies enabling sustained growth
THINK! 8号92-101頁 2004年
52. 既存企業のイノベーション対応に関する一考察 : 音楽産業におけるバリュー・ネットワークの検討
木佐貫 奈央, 妹尾 大
電子情報通信学会技術研究報告. SWIM, ソフトウェアインタプライズモデリング 104巻131号39-44頁 2004年
その他のサイト
53. Knowledge Creation Systems in Seven-Eleven Japan
妹尾 大
Journal of Electronic Science and Technology of China 2-3 2巻3号92-97頁 2004年
その他のサイト その他のサイト
54. Moving Ba -The Interaction between Physical and Virtual Environment
Dai Senoo
The Journal of Information Science and Technology Association 54巻10号521-529頁 2004年
doi
55. 知が動く場づくり -物理的環境と仮想的環境の相互作用-
妹尾大
情報の科学と技術 54巻10号521-529頁 2004年
doi その他のサイト
56. 業務プロセス情報の可視化による知識及び組織行動マネジメントに関する考察
真許昌之, 野口隆, 妹尾大
経営情報学会2004年秋季全国研究発表大会予稿集 254-257頁 2004年
57. 企業提携とその支援Webシステムに関する一考察
吉田賢哉, 妹尾
経営情報学会2003年秋季全国研究発表大会予稿集 52-55頁 2003年
58. Visualizing the Invisible: A Marketing Approach of the Technology Licensing Process
T. Watanabe, S. Yoneyama, D. Senoo, M. Fukushima
Musashi University Working Paper 10, F-5号1-13頁 2003年
59. A Study on Business Alliance and Web based Support System for Business Alliance
52-55頁 2003年
60. An approach of the dynamic relations in the business alliance
388-391頁 2003年
61. A Classification Model of Web based Support System for Business Alliance
103巻361号13-18頁 2003年
62. A Study on Web based Support System for Business Alliance
Dai Senoo
Proceeding of the 3rd Asian eBusiness Workshop 41-49頁 2003年
63. Visualizing the Invisible: A Marketing Approach of the Technology Licensing Process
T. Watanabe, S. Yoneyama, D. Senoo, M. Fukushima
Musashi University Working Paper 10, F-5号1-13頁 2003年
64. A Study on Web based Support System for Business Alliance
Dai Senoo
Proceeding of the 3rd Asian eBusiness Workshop 41-49頁 2003年
65. 知識創造企業の人材マネジメント~MBOからMBB~
野中郁次郎, 徳岡晃一郎, 妹尾大
THINK! 6号84-95頁 2003年
その他のサイト
66. 知識創造企業の人材マネジメント?MBOからMBBへ?
野中郁次郎, 徳岡晃一郎, 妹尾大
THINK! 5号123-128頁 2003年
その他のサイト
67. 企業提携関係のダイナミズムへのアプローチ
吉田賢哉, 妹尾
経営情報学会2003春季全国研究発表大会予稿集 388-391頁 2003年
68. Web活用型提携支援システムの分類モデル
吉田賢哉, 妹尾
電子情報通信学会技術研究報告信学技報(SWIM2003-10) 103巻361号13-18頁 2003年
69. 知識創造企業と目標管理制度
妹尾大
経営情報学会2002年秋季全国研究発表大会予稿集 128-131頁 2002年
70. 経営学と状況論アプローチの対話
妹尾大
日本認知科学会「教育環境のデザイン」研究分科会研究報告 9巻11号1-6頁 2002年
71. 部門の知識ビジョンを全社イントラネット上に公開することの効果
妹尾大
経営情報学会2002年春季全国研究発表大会予稿集 116-119頁 2002年
72. 知識創造企業と目標管理制度
妹尾 大
経営情報学会 全国研究発表大会要旨集 2002f巻65頁 2002年
doi
73. 部門の知識ビジョンを全社イントラネット上に公開することの効果
妹尾 大
経営情報学会 全国研究発表大会要旨集 2002巻26頁 2002年
doi
74. 電子コミュニティにおける信念の表明
妹尾大
第43回人工知能セミナー講演テキスト 55-69頁 2001年
75. ソフトウェア開発の新潮流 ―状況論的リーダーシップの胎動―
妹尾大
組織科学 35巻2号65-80頁 2001年
doi その他のサイト
76. 酒造りとナレッジ・マネジメント
梅本勝博, 妹尾
日本醸造協会誌 96巻8号500-505頁 2001年
doi その他のサイト
77. Situated Action in Project Management
Dai Senoo
Fifth International Conference, Asia-Pacific Region of Decision Science Institute, Proceedings 2000年
78. Situated Action in Project Management
Dai Senoo
Fifth International Conference, Asia-Pacific Region of Decision Science Institute, Proceedings 2000年
79. プロジェクトリーダーの状況的行為—AIシンポジウム'2000(第13回) ナレッジマネジメント技術
妹尾 大
AIシンポジウム 13巻1-6頁 2000年
その他のサイト その他のサイト
80. The 'ART' of knowledge: Systems to capitalize on market knowledge
Ikujiro Nonaka, Patrick Reinmoeller, Dai Senoo
European Management Journal 16巻6号673-684頁 1998年
doi
81. The 'ART' of knowledge: Systems to capitalize on market knowledge
Ikujiro Nonaka, Patrick Reinmoeller, Dai Senoo
European Management Journal 16巻6号673-684頁 1998年
doi
82. From information processing to knowledge creation: A paradigm shift in business management
Nonaka, I, K Umemoto, D Senoo
TECHNOLOGY IN SOCIETY 18巻2号203-218頁 1996年
doi
83. 情報処理から知識創造へ ―情報技術と企業経営の新しいパラダイム―
梅本勝博, 妹尾
オフィス・オートメーション情報系 16巻5号67-74頁 1996年
84. From information processing to knowledge creation: A paradigm shift in business management
Nonaka, I, K Umemoto, D Senoo
TECHNOLOGY IN SOCIETY 18巻2号203-218頁 1996年
doi

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講演・口頭発表等

No. 会議名 開催・発表年月日 開催地
1. Identify SECI bottleneck to Improve the Knowledge Creating Capability(The 9th Asian eBiz Workshop)
開催年月日:
発表年月日: 2009年
2. Identify SECI bottleneck to Improve the Knowledge Creating Capability(The 9th Asian eBiz Workshop)
開催年月日:
発表年月日: 2009年
3. 場づくりによる組織的知識創造の促進(Proceedings of The 5th Annual Symposium on The Science of Institutional Management of Technology)
開催年月日:
発表年月日: 2009年
4. Promoting Organizational Knowledge Creation through the Reform of Ba(Proceedings of The 5th Annual Symposium on The Science of Institutional Management of Technology)
開催年月日:
発表年月日: 2009年
5. テキストマイニングとネットワーク分析による大規模文書群内知識構造の視覚化(経営情報学会2008年秋季経営情報学会大会)
開催年月日:
発表年月日: 2008年
6. Workplace and Institution(Proceedings of The 4th Annual Symposium on The Science of Institutional Management of Technology)
開催年月日:
発表年月日: 2008年
7. An Ontological Model of Knowledge Spiral(Workshop in conjunction with The 3rd IBM Service Science, Management and Engineering(SSME) Symposium)
開催年月日:
発表年月日: 2008年
8. ワークプレイスとインスティテューション(Proceedings of The 4th Annual Symposium on The Science of Institutional Management of Technology)
開催年月日:
発表年月日: 2008年
9. An Ontological Model of Knowledge Spiral(The 8th Asian eBiz Workshop in conjunction with The 3rd IBM Service Science, Management and Engineering(SSME) Symposium)
開催年月日:
発表年月日: 2008年
10. How Technology Is Made Visible When Exploring Its Application Fields(Portrland International Center for Management of Engineering and Technology)
開催年月日:
発表年月日: 2007年
11. A Study of the Effect of Knowledge Creating Capabilities on Corporate Performance(The 11th Pacific-ASIA Conference on Information Systems)
開催年月日:
発表年月日: 2007年
12. The Effect of Consistent KM Behaviors on Competitive Advantage(The 11th Pacific-ASIA Conference on Information Systems)
開催年月日:
発表年月日: 2007年
13. How Technology Is Made Visible When Exploring Its Application Fields(Portrland International Center for Management of Engineering and Technology)
開催年月日:
発表年月日: 2007年
14. 組織・業務体制の抜本的見直しがIT生産性に与える影響についての報告(第23回 FMESシンポジウム「情報投資と経営成果」)
開催年月日:
発表年月日: 2007年
15. A Study of the Effect of Knowledge Creating Capabilities on Corporate Performance(The 11th Pacific-ASIA Conference on Information Systems)
開催年月日:
発表年月日: 2007年
16. The Effect of Consistent KM Behaviors on Competitive Advantage(The 11th Pacific-ASIA Conference on Information Systems)
開催年月日:
発表年月日: 2007年
17. Marketing of Technological Knowledge: Empirical Analysis of Licensing Activities from University TLOs to Industrial Sectors in Japan(Portland International Center for Management, Engineering, and Technology.(PICMET’06))
開催年月日:
発表年月日: 2006年
18. ナレッジマネジメントと人材育成(日本教育工学会第22回全国大会)
開催年月日:
発表年月日: 2006年
19. 企業戦略と知識継承(東京工業大学科研費シンポジウム「金融リスク管理のための新ITモデルの研究と開発」)
開催年月日:
発表年月日: 2006年
20. 組織・業務体制の抜本的見直しがIT生産性に与える影響についての一考察(経営情報学会2006年秋季全国研究発表大会)
開催年月日:
発表年月日: 2006年
21. 応用可能性開拓のための技術の可視化の実態と効果:技術はどのように説明されているか(第1回横幹連合総合シンポジウム)
開催年月日:
発表年月日: 2006年
22. IT Investment and Business Value: Organizational Viewpoint(The 2nd Annual Symposium on The Science of Institutional Management of Technology)
開催年月日:
発表年月日: 2006年
23. Technology Transfer as Team Building: An Empirical Analysis of University TLOs in Japan(Portland International Center for Management, Engineering, and Technology.(PICMET’06))
開催年月日:
発表年月日: 2006年
24. Marketing of Technological Knowledge: Empirical Analysis of Licensing Activities from University TLOs to Industrial Sectors in Japan(Portland International Center for Management, Engineering, and Technology.(PICMET’06))
開催年月日:
発表年月日: 2006年
25. IT Investment and Business Value: Organizational Viewpoint(The 2nd Annual Symposium on The Science of Institutional Management of Technology)
開催年月日:
発表年月日: 2006年
26. Technology Transfer as Team Building: An Empirical Analysis of University TLOs in Japan(Portland International Center for Management, Engineering, and Technology.(PICMET’06))
開催年月日:
発表年月日: 2006年
27. Workplace Reformation: Distinct Influences on Knowledge Creation(the 5th Asian eBusiness Workshop)
開催年月日:
発表年月日: 2005年
28. How to Design Active BA: The Interaction between Physical and Virtual Environments(Pacific Asia Confernce on Information Systems (PACIS 2005))
開催年月日:
発表年月日: 2005年
29. Workplace Reformation: Distinct Influences on Knowledge Creation(the 5th Asian eBusiness Workshop)
開催年月日:
発表年月日: 2005年
30. An Analysis of Complementary Relations among Information Technology Utilization and Organizational Characteristics
開催年月日:
発表年月日: 2005年
31. A Study on Keeping Sustanable Communities among SMEs from Various Industries
開催年月日:
発表年月日: 2005年
32. ワークプレイス変革が知財創出に与える影響(日本知財学会第三回年次学術研究発表大会)
開催年月日:
発表年月日: 2005年
33. How to Design Active BA: The Interaction between Physical and Virtual Environments(Pacific Asia Confernce on Information Systems (PACIS 2005))
開催年月日:
発表年月日: 2005年
34. 中小企業の異業種交流会におけるコミュニティ存続の研究(経営情報学会2005年秋季全国研究発表大会)
開催年月日:
発表年月日: 2005年
35. 情報技術利用と組織特性の補完関係に関する一考察(経営情報学会2005年秋季全国研究発表大会)
開催年月日:
発表年月日: 2005年
36. The Decision Making Process of Licensees: How to Evaluate the Invisible Value(Portland International Center for Management, Engineering, and Technology.(PICMET’04) Proceedings, July-August, Soul, Korea)
開催年月日:
発表年月日: 2004年
37. The Decision Making Process of Licensees: How to Evaluate the Invisible Value(Portland International Center for Management, Engineering, and Technology.(PICMET’04) Proceedings, July-August, Soul, Korea)
開催年月日:
発表年月日: 2004年
38. 酒蔵組織の熟練についての考察(日本認知科学会教育環境のデザイン研究分科会)
開催年月日:
発表年月日: 2003年

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共同研究・競争的資金等の研究課題

No. 研究題目 研究種目(提供機関・制度) 研究期間
1. 企業理念構築プロセスの記述
2001年 ~ 2002年
2. Describe the development process of corporate mission
2001年 ~ 2002年
3. 知識創造プロセス支援システムの開発
1998年 ~ 2002年
4. Develop the knowledge creation support system
1998年 ~ 2002年
5. 創造的継承の方法の発見
1996年 ~ 2002年
6. Find the methods of creative succession
1996年 ~ 2002年

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