1. |
Managing Peak Water Demand Behavior through Dynamic Tariffs
(査読有り)
Yutaro Onuki, Yurina Otaki
Journal of Water Resources Planning and Management 151巻2号 2025年2月
|
2. |
Raising awareness for sustainable faecal treatment using augmented reality
(査読有り)
Otaki, Y., Honda, H., Onuki, Y., Shinohara, G., Otaki, M., Chaminda, T.
International Journal of Environmental Research and Public Health 21巻12号1634-頁 2024年12月
|
3. |
Correction: The Open Anchoring Quest Dataset: Anchored Estimates from 96 Studies on Anchoring Effects
Lukas Röseler, Lucia Weber, Katharina Helgerth, Elena Stich, Miriam Günther, Paulina Tegethoff, Felix Stefan Wagner, Elitza Ambrus, Martina Antunovic, F. Barrera-Lemarchand, Eliran Halali, Konstantinos Ioannidis, Oliver Genschow, Ryan Mckay, Nir Milstein, D. C. Molden, Frank Papenmeier, Zoran Pavlović, Robin Rinn, Marie Luise Schreiter, M. F. Zimdahl, Eilish Allen, Bahník Štěpán, C. Bermeitinger, F. B. N. Blower, Hannah Luisa Bögler, P. Burgmer, Nathan N. Cheek, Linda Dorsch, Sabine Andrea Fels, Marie-Lena Frech, L. Freira, A. J. L. Harris, Björn Hartig, Jan A. Häusser, M. V. Hedgebeth, Maureen Henkel, D. Horvath, Roland Imhoff, Paula Intelmann, A. Klamar, Ella Knappe, L.-M. Köppel, Sabine Marie Krueger, S. Lagator, Florencia López Bóo, J. Navajas, J. K. Norem, Janina Novak, Y. Onuki, Elise Page, Jodie Pearton, Susanne Ponader, Tobias R. Rebholz, Adriana Rostekova, M. Sartorio, Sebastian Schindler, Christian Seida, D. R. Shanks, M.-C. Siems, Maarten Speekenbrink, P. Stäglich, Mara Starkulla, M. Stitz, Thomas Straube, K. Thies, Elias Thum, K. Ueda, M. Undorf, D. Urlichich, M. A. Vadillo, H. Wolf, A. Zhou, A. Schütz
Journal of Open Psychology Data 12巻 2024年8月
|
4. |
Influence of financial incentive and nudge, alone and combined, on water-saving behaviors
(査読有り)
Yurina Otaki, Yutaro Onuki, Yuga Hosokawa
Sustainable Futures 7巻100224頁 2024年6月
|
5. |
Off-Peak Price Reductions for Water Demand Management
(査読有り)
Yutaro Onuki, Yurina Otaki
Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society 46巻3415-3420頁 2024年 |
6. |
The Open Anchoring Quest Dataset: Anchored Estimates from 96 Studies on Anchoring Effects
(査読有り)
Lukas Röseler, Lucia Weber, Katharina Helgerth, Elena Stich, Miriam Günther, Paulina Tegethoff, Felix Wagner, M. Antunovic, F. Barrera-Lemarchand, E. Halali, K. Ioannidis, O. Genschow, N. Milstein, D. C. Molden, F. Papenmeier, Z. Pavlovic, R. Rinn, M. L. Schreiter, M. F. Zimdahl, Š. Bahník, C. Bermeitinger, F. B. N. Blower, H. L. Bögler, P. Burgmer, N. N. Cheek, L. Dorsch, S. Fels, M.-L. Frech, L. Freira, A. J. L. Harris, J. A. Häusser, M. V. Hedgebeth, M. Henkel, D. Horvath, P. Intelmann, A. Klamar, E. Knappe, L.-M. Köppel, S. M. Krueger, S. Lagator, F. Lopez-Boo, J. Navajas, J. K. Norem, J. Novak, Y. Onuki, E. Page, T. R. Rebholz, M. Sartorio, S. Schindler, D. R. Shanks, M.-C. Siems, P. Stäglich, M. Starkulla, M. Stitz, T. Straube, K. Thies, E. Thum, K. Ueda, M. Undorf, D. Urlichich, M. A. Vadillo, H. Wolf, A. Zhou, A. Schütz
Journal of Open Psychology Data 10巻1号16頁 2022年10月
|
7. |
アンカリング効果を応用したナッジ手法:車両の速度超過を減少させる方法の検討
大貫祐大郎, 本田秀仁, 植田一博
認知科学誌 29巻1号132-135頁 2022年 |
8. |
What Stimuli Are Necessary for Anchoring Effects to Occur?
(査読有り)
Yutaro Onuki, Hidehito Honda, Kazuhiro Ueda
Frontiers in Psychology 12巻460-602372頁 2021年3月
|
9. |
Self-Initiated Actions Under Different Choice Architectures Affect Framing and Target Evaluation Even Without Verbal Manipulation
(査読有り)
Yutaro Onuki, Hidehito Honda, Kazuhiro Ueda
Frontiers in Psychology 11巻1449頁 2020年7月
|
10. |
Shift of probability weighting by joint and separate evaluations: Analyses of cognitive processes based on behavioral experiment and cognitive modeling
(査読有り)
Onuki, Y, Honda, H, Matsuka, T, Ueda, K
The 41st Annual Conference of the Cognitive Science Society 41巻2509-2514頁 2019年 |
11. |
“充分”と感じるのか“足りない”と感じるのかは報酬の渡し方次第:非言語的フレーミング効果による評価の変化
大貫祐大郎, 本田秀仁, 植田一博
認知科学誌 26巻1号175-178頁 2019年 |
12. |
Do different anchors generate the equivalent anchoring effect? Comparison of the effect size among different anchors
(査読有り)
Onuki, Y, Honda, H, Shingaki, N, Ueda, K
The 40th Annual Conference of the Cognitive Science Society 40巻2183-2188頁 2018年 |
No.
|
会議名
|
開催・発表年月日
|
開催地
|
1. |
Relationship between Benign Envy and Enhanced Evaluation of Others’ Possessions from the Endowment Effect Perspective.(Society for Judgment and Decision Making)
|
開催年月日:
発表年月日:
2024年11月 |
|
2. |
金銭的/非金銭的方法による水需要マネジメント―相乗効果はあるのか?(水道研究発表会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2024年10月 |
|
3. |
Visual Analog Scale の回答開始位置が回答に与える影響(日本認知科学会第 41 回大会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2024年10月 |
|
4. |
Off-Peak Price Reductions for Water Demand Management(the 46th Annual Meeting of the Cognitive Science Society)
|
開催年月日:
発表年月日:
2024年07月 |
|
5. |
隣の芝生は青く見えるか?: 所有者の違いが評価に与える影響(日本認知科学会第40回大会)
|
開催年月日:
2023年
発表年月日:
2023年 |
|
6. |
下限や上限の表記が手洗い時間に及ぼす影響(日本認知科学会第39回大会)
|
開催年月日:
2022年
発表年月日:
2022年 |
|
7. |
アンカリング効果を応用したナッジ手法:車両の速度超過を減少させる方法の検討(日本認知科学第 38 回大会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2021年09月03日 |
|
8. |
Presentation method of speed limit signs changes driving speeds(Max Planck Summer Institute on Bounded Rationality)
|
開催年月日:
発表年月日:
2021年06月 |
|
9. |
数値と意味がアンカリング効果に与える影響(日本認知科学会第37回大会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2020年 |
|
10. |
非言語的なフレーミング効果:贈与方法の違いが報酬の満足度に与える影響の解明(東京大学 卓越コロキウム)
|
開催年月日:
発表年月日:
2019年02月 |
|
11. |
Shift of probability weighting by joint and separate evaluations: Analyses of cognitive processes based on behavioral experiment and cognitive modeling(The 41st Annual Conference of the Cognitive Science Society)
|
開催年月日:
2019年
発表年月日:
2019年 |
|
12. |
どのような情報が非合理的な行動を誘発するのか: アンカリング効果の視点から(行動経済学会第13回大会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2019年 |
|
13. |
どのような情報が非合理的な行動を誘発するのか: アンカリング効果の視点から(行動経済学会第13回大会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2019年 |
|
14. |
アンカリング効果の発生に必要な要素の検討(日本認知科学第36回大会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2019年 |
|
15. |
Do different anchors generate the equivalent anchoring effect? Comparison of the effect size among different anchors(The 40th Annual Conference of the Cognitive Science Society)
|
開催年月日:
2018年
発表年月日:
2018年 |
|
16. |
リスク志向・回避の傾向は評価方法で変化する: 信念モデルベースによるリスク態度変化の認知プロセス分析(行動経済学会第12回大会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2018年 |
|
17. |
"充分"と感じるのか"足りない"と感じるのかは報酬の渡し方次第: 非言語的フレーミング効果による評価の変化,(日本認知科学会第35回大会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2018年 |
|
18. |
アンカリング効果の発生原因は数字か意味か(日本認知心理学会第15回大会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2017年 |
|
19. |
異なる評価法によるリスク態度の変化:意思決定者の信念推定に基づく認知プロセスの分析(日本認知科学第34回大会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2017年 |
|
20. |
お礼に“損失”を感じる受け取り方とは:行為の違いによって生じる非言語フレーミング効果(行動経済学会第11回大会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2017年 |
|
21. |
アンカリング効果に具体的な数値を想起させることの重要性(日本認知科学会第33回大会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2016年 |
|