経営管理研究科経営管理専攻イノベーション研究センター
HE GEER(ホー グゥーワ)

論文

1. Home country influence in cross-border mergers and acquisitions by emerging market firms: A systematic review (査読有り)
Geer He, Ivar Padrón-Hernández
Multinational Business Review 32巻2号265-289頁 2024年6月
2. Enhancement of advanced market firms’ entrepreneurial orientation under emerging market ownership (査読有り)
Geer He
Academy of Management Proceedings 2023巻1号 2023年7月
doi
3. Inheriting the DNA of emergingness: Strategies of advanced market firms under emerging market ownership (査読有り)
Geer He, Hiroyuki Fukuchi
Thunderbird International Business Review 65巻3号325-340頁 2023年4月
doi その他のサイト その他のサイト
4. COVID-19 policies and hoteliers' responses in Japan (査読有り)
Hiroyuki Fukuchi, Wataru Uehara, Hiromi Kamata, Geer He
Annals of Tourism Research Empirical Insights 3巻2号100067頁 2022年11月
doi

MISC

1. ラオックス 観光立国下での創造的戦略転換と戦略アジリティー
何格尓, 福地宏之
一橋ビジネスレビュー 2022年9月

講演・口頭発表等

No. 会議名 開催・発表年月日 開催地
1. 新興国企業に買収される先進国企業の組織は(どう)変わるのか?(国際ビジネス研究学会第30回年次大会)
開催年月日:
発表年月日: 2023年10月
2. Enhancement of advanced market firms' entrepreneurial orientation under emerging market ownership(The 83rd Annual Meeting of Academy of Management (AOM))
開催年月日:
発表年月日: 2023年08月
3. Words matter: Discursive legitimation of emerging market firms’ mergers and acquisitions in advanced markets(The 65th Annual Meeting of Academy of International Business (AIB))
開催年月日:
発表年月日: 2023年07月
4. 新興国企業による先進国企業の買収における正当化戦略――ディスコース分析の視点から(国際ビジネス研究学会第29回年次大会)
開催年月日:
発表年月日: 2022年11月
5. Home country influence in cross-border mergers and acquisitions: A systematic review focusing on emerging market acquirers(The 38th Euro-Asia Management Studies Association (EAMSA) Annual Conference)
開催年月日:
発表年月日: 2022年10月
6. Strategies by advanced market firms under emerging market ownership(The 64th Annual Meeting of Academy of International Business (AIB))
開催年月日:
発表年月日: 2022年07月
7. Turnaround of advanced market firms under emerging market ownership(The 63rd Annual Meeting of Academy of International Business (AIB))
開催年月日:
発表年月日: 2021年06月
8. Diversity management typologies, organizational culture, and organizational effectiveness(The 46th European International Business Academy (EIBA) Annual Conference)
開催年月日:
発表年月日: 2020年12月
9. Enhancing entrepreneurial orientation through inter-organizational matching: Insights from advanced market firms under emerging market ownership(Asia Pacific Journal of Management Paper Development Workshop)
開催年月日:
発表年月日: 2023年02月
10. Words matter: Discursive legitimation of emerging market firms’ mergers and acquisitions in advanced markets(Centre for International Business Studies at Gothenburg University)
開催年月日:
発表年月日: 2023年02月
11. PhD dissertation proposal(Academy of International Business Doctoral Consortium)
開催年月日:
発表年月日: 2022年07月
12. 中国企業による日本企業のM&A:買収後の組織統合と再建戦略(日本経営学会関東部会例会)
開催年月日:
発表年月日: 2021年10月

▼全件表示

受賞

No. 賞名 受賞年月
1. Alan M. Rugman Young Scholar Award 2023年7月
2. Best PhD Award 2022年10月

共同研究・競争的資金等の研究課題

No. 研究題目 研究種目(提供機関・制度) 研究期間
1. Foreign identity as an advantage in workplace adaptation: Conceptualization, contextualization, and construction

( 提供機関: 日本学術振興会 制度: 若手研究 )
2024年4月 ~ 2027年3月
2. Foreign identity as an advantage in the workplace

( 提供機関: 日本学術振興会 制度: 研究活動スタート支援 )
2023年8月 ~ 2025年3月