1. |
Tourist Xenophobia and Residents' Perspective in the VUCA Era: The Case of Japan During the COVID-19 Pandemic
Wataru Uehara, Hiromi Kamata
Tourism in a VUCA World: Managing the Future of Tourism 105-118頁 2024年7月
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2. |
訪日リピーターの拡大に向けて
鎌田裕美, 上原渉
運輸と経済 82巻12号48-54頁 2022年12月 |
3. |
コロナ禍での観光客の受け入れ:観光地の住民態度
鎌田裕美, 上原渉
一橋ビジネスレビュー 70巻2号62-77頁 2022年9月 |
4. |
国内ホテル事業者の危機対応
上原渉, 鎌田裕美, 福地宏之
一橋ビジネスレビュー 70巻2号34-47頁 2022年9月 |
5. |
COVID-19 policies and hoteliers' responses in Japan
(査読有り)
Hiroyuki Fukuchi, Wataru Uehara, Hiromi Kamata, Geer He
Annals of Tourism Research Empirical Insights 3巻2号100067頁 2022年8月
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6. |
The use of marketing and financial metrics in Japanese firms (共著)
(査読有り)
Gen Fukutomi, Yuko Yamashita, Wataru Uehara, Hiroyuki Fukuchi
International Journal of Marketing & Distribution 4巻1号1-14頁 2021年6月
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7. |
Foreign food consumption as an extraordinary experience: A comparative study on the perceived value of Japanese and Thai consumers (共著)
(査読有り)
Wataru Uehara, Nuttapol Assarut
Tourism 68巻2号120-129頁 2020年7月
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8. |
Low-Risk Innovative Ideas with High Self-Confidence: Innovation Process Characteristics in ASEAN Countries (共著)
(査読有り)
Furue, N, Aziz, Y. A, Mori, K, Hermawan, A. A, Assarut, N, Uehara, W, Washida, Y
International Journal of Innovation and Technology Management 17巻2号1-19頁 2020年7月
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9. |
The Influence of Cultural Context on Value Co-Creation: A Cultural Models Approach (共著)
(査読有り)
Suzuki, S, T. Matsui, W. Uehara, Y. Fujikawa
Proceedings of the European Marketing Academy 2020年5月 |
10. |
ポリモルフィック・マーケティング:情報通信技術による価値創出へのアプローチ
上原 渉
マーケティング・ジャーナル 37巻1号5-21頁 2017年6月
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11. |
Dysfunction from Focusing on Overseas Business (共著)
(査読有り)
Fukutomi, G, Y. Yamashita, W. Uehara, H. Fukuchi, M. Sasaki
GSTF Journal on Business Review 5巻1号28-37頁 2017年4月
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12. |
Managing Foreign Subsidiaries in Emerging Countries: Are They Different from Western Subsidiaries?
Masato Sasaki, Yuko Yamashita, Yuichi Washida, Wataru Uehara, Gen Fukutomi, Hiroyuki Fukuchi
Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science 309-310頁 2016年
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13. |
Marketing Planning and Sales Autonomy as a Combination Remedy for Marketing Myopathy
Yuko Yamashita, Wataru Uehara, Masato Sasaki, Hiroyuki Fukuchi, Gen Fukutomi
Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science 129-頁 2015年
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14. |
Marketing planning and sales autonomy as a combination remedy for marketing myopathy (共著)
(査読有り)
Yamashita, Y, W. Uehara, M. Sasaki, H. Fukuchi, G. Fukutomi
Marketing Dynamism & Sustainability: Things Change, Things Stay the Same; Proceedings of the 2012 Academy of Marketing Sciencs Annual Conference 129頁 2015年 |
15. |
DYNAMISM INSIDE THE MO BOX: THE CREDIBILITY OF MARKET INFORMATION AS A KEY FACTOR IN MARKET ORIENTATION
(査読有り)
Yuko Yamashita, Wataru Uehara, Masato Sasaki, Gen Fukutomi, Hiroyuki Fukuchi, Tsuyoshi Numagami, Toshihiko Kato, Masaru Karube
PROCEEDINGS OF THE 2010 ACADEMY OF MARKETING SCIENCE (AMS) ANNUAL CONFERENCE 21頁 2015年 |
16. |
Managing foreign subsidiaries in emerging countries: Are they different from Western subsidiaries? (共著)
(査読有り)
Sasaki, M, Y. Yamashita, Y. Washida, W. Uehara, G. Fukutomi, H. Fukuchi
Proceedings of the 17th Academy of Marketing Science World Marketing Congress 240頁 2014年8月 |
17. |
Do foreign creative industry products contribute to the promotion of products imported from the same country? Case of Japanese and Korean products in emerging economies (共著)
(査読有り)
Uehara, W, Y. Washida, T. Matsui
Proceedings of the 2014 Global Marketing Conference 1909-1912頁 2014年7月 |
18. |
Japanese Firms in Emerging Asia: Their Capabilities, Organizations, and Challenges
Uehara, W
日本商業学会第64回全国研究大会報告論集 33頁 2014年5月 |
19. |
Exporting and Importing Creative Industry Products in Asian Markets: Exploring the Role of Cross-Border Gatekeepers (共著)
(査読有り)
Matsui, T, W. Uehara, Y. Washida
Proceedings of 2014 International Conference of Asian Marketing Association 18頁 2014年3月 |
20. |
営業組織の活性化要因:日本企業のマーケティング力調査から (共著)
佐々木将人, 上原渉, 福冨言, 山下裕子, 福地宏之
組織科学 47巻2号37-46頁 2013年12月 |
21. |
海外現地法人における戦略目標とマーケティング行動のずれ:概念枠組みの提示 (共著)
(査読有り)
上原渉, 山下裕子, 鷲田祐一, 佐々木将人, 福地宏之, 福冨言
Japan Marketing Academy Conference Proceedings 2巻100-108頁 2013年11月 |
22. |
Dispersion of Marketing Functions of Japanese Firms: Influence, Capability, and Business Performance (共著)
Uehara, W, Y. Yamashita, H. Fukuchi, M. Sasaki, G. Fukutomi
The 15th Asia-Pacific Researchers in Organisation studies Conference Proceedings 120頁 2013年2月 |
23. |
DYNAMISM INSIDE THE MO BOX: THE CREDIBILITY OF MARKET INFORMATION AS A KEY FACTOR IN MARKET ORIENTATION (共著)
YUKO YAMASHITA, WATARU UEHARA, GEN FUKUTOMI, MASATO SASAKI, HIROYUKI FUKUCHI
Hitotsubashi journal of commerce and management 46巻1号65-79頁 2012年10月
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24. |
Dilemma of Responsiveness: How can we bring strategy planning back into the market-oriented organization (共著)
(査読有り)
Yamashita, Y, W. Uehara, M. Sasaki, H. Fukuchi, G. Fukutomi
Proceedings of the 2012 Global Marketing Conference 2012年7月 |
25. |
Are STP and MM Profitable? A Long-hidden Evidence of Marketing Planning and Performance (共著)
(査読有り)
Yamashita, Y, W. Uehara, M. Sasaki, H. Fukuchi, G. Fukutomi
Book of Abstracts 19th Recent Advances in Retailing & Services Science Conference 222頁 2012年7月 |
26. |
Functional Influence and Marketing Process: How can firms develop capable and influential marketing department? (共著)
(査読有り)
Fukuchi, H, Y. Yamashita, W. Uehara, M. Sasaki, G. Fukutomi
2012 Global Marketing Conference Proceedings 2012年7月 |
27. |
現地化広告に関する諸問題:広告の質に関する一考察
上原渉
武蔵野大学政治経済学研究 3号23-37頁 2011年3月 |
28. |
ブランド・イメージの受動的な形成:他者によるブランド評価の影響の分析
(査読有り)
上原渉
一橋商学論叢 5巻2号25-37頁 2010年11月 |
29. |
Vertical Strategic Information Flow and Market Orientation
(査読有り)
Numagami, Tsuyoshi, Masaru Karube:Toshihiko Kato, Yuko Yamashita, Wataru Uehara, Masato Sasaki, Gen Fukutomi, Hiroyuki Fukuchi, Hiroshi Watanabe, Yoshinori Murakami
the 2010 Academy of Management Annual Meeting 46巻1号17-40頁 2010年8月
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30. |
Functions and Dysfunctions of Lateral and Diagonal Networks in Advancing Market Orientation: A Preliminary Step toward Bridging the Gap between Market Orientation Research and Intra-organizational Network Research
(査読有り)
Numagami, Tsuyoshi, Masaru Karube, Toshihiko Kato, Yuko Yamashita, Wataru Uehara, Masato Sasaki, Gen Fukutomi, Hiroyuki Fukuchi, Hiroshi Watanabe, Yoshinori Murakami
the 2010 European Group for Organizational Studies 2010年7月 |
31. |
消費者の消費経験と製品の現地化:食品企業の中国進出の事例
上原渉
武蔵野大学政治経済学部紀要 2号29-38頁 2010年3月 |
32. |
ブランド評価データによるセグメンテーション:国際広告への応用
上原渉
一橋研究 32巻3号1-14頁 2007年10月
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33. |
アジアの自動車データを用いたブランド選好形成プロセスに関する一考察 (共著)
(査読有り)
古川一郎, 上原渉, 金春姫
マーケティング・サイエンス 14巻2号55-72頁 2006年12月
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34. |
アジアにおけるブランド知識の学習パターン (共著)
古川一郎, 上原渉
一橋商学論叢 1巻2号9-24頁 2006年11月 |
35. |
共感を考慮した認知・選好モデル:ブランドの構成要素間の関連性の検討 (共著)
古川一郎, 金春姫, 上原渉
一橋論叢 131巻5号27-44頁 2004年5月
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No.
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会議名
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開催・発表年月日
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開催地
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1. |
観光客の再来訪意向とノベルティ・シーキング:定性データの分析(日本マーケティングサイエンス学会第114回研究大会)
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開催年月日:
2023年12月2日
~ 2023年12月3日
発表年月日:
2023年12月02日 |
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2. |
コロナ禍におけるホスピタリティ企業の経営行動の評価:従業員の視点(日本商業学会第73回全国研究大会)
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開催年月日:
2023年5月27日
~ 2023年5月28日
発表年月日:
2023年05月28日 |
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3. |
旅行先への顧客エンゲージメントとノベルティ・シーキング(日本マーケティング学会リサーチプロジェクト合同研究会)
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開催年月日:
2022年3月19日
発表年月日:
2022年03月19日 |
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4. |
ワクチン接種とXenophobia(日本マーケティング・サイエンス学会第109回研究大会)
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開催年月日:
発表年月日:
2021年06月12日 |
オンライン |
5. |
Foreign Food Consumption as an Extraordinary Experience: A Comparative Study on the Perceived Value of Japanese and Thai Consumers(International Tourism Conference Dubrovnik)
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開催年月日:
発表年月日:
2019年11月06日 |
ドブロブニク、クロアチア |
6. |
非日常経験としての外国料理の消費(日本マーケティング・サイエンス学会 第105回研究大会)
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開催年月日:
発表年月日:
2019年06月08日 |
福岡大学 |
7. |
ポリモルフィック・マーケティング: 多型化する市場とマーケティング(日本マーケティング学会リサーチプロジェクト合同研究会)
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開催年月日:
発表年月日:
2019年03月16日 |
青山学院大学、東京。 |
8. |
日本企業の現地法人の諸課題:タイの事例(第7回マーケティングカンファレンス2018)
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開催年月日:
発表年月日:
2018年10月14日 |
東京 |
9. |
Metrics-driven Climate and Metrics-based Marketing Control Process(Association of Marketing Theory and Practice Annual Meeting 2018)
|
開催年月日:
発表年月日:
2018年03月15日 |
ポンテ・ベドラ、アメリカ |
10. |
Marketing and Financial Metrics in Sales Management(17th International Marketing Trends Conference)
|
開催年月日:
発表年月日:
2018年01月18日 |
パリ、フランス |
11. |
Dysfunction from Focusing on Overseas Business(5th Annual International Conference on Enterprise Marketing and Globalization)
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開催年月日:
発表年月日:
2016年12月12日 |
Singapore |
12. |
新興国におけるマーケティング戦略と現地法人の管理(日本商業学会関東部会10月研究会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2016年10月23日 |
中央大学、東京 |
13. |
Developing Hospitality Employees: A Case Study of Hoshino Resort in Japan(The 2016 Annual Conference of the Emerging Markets Conference)
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開催年月日:
発表年月日:
2016年01月06日 |
Bangkok, Thailand |
14. |
「クールジャパン」戦略と「韓流」戦略の他産業への波及効果比較(日本マーケティング学会マーケティングカンファレンス2014)
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開催年月日:
発表年月日:
2014年11月23日 |
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15. |
海外現地法人における戦略目標とマーケティング行動のズレ(日本マーケティング学会マーケティングカンファレンス2013)
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開催年月日:
発表年月日:
2013年11月10日 |
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16. |
Dispersion of Marketing Functions of Japanese Firms: Influece, Capablity, and Business Performance(15th APROS Conference)
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開催年月日:
2013年2月14日
~ 2013年2月17日
発表年月日:
2013年02月15日 |
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17. |
市場志向性とマーケティング情報への信頼(日本マーケティング・サイエンス学会 第88回研究大会)
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開催年月日:
発表年月日:
2010年11月27日 |
電通ホール |
18. |
Dynamism Inside the MO Box: The credibility of marketing information as a key factor in market orientation(the 2010 Academy of Marketing Science Annual Conference)
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開催年月日:
発表年月日:
2010年05月26日 |
Portland, Oregon |
19. |
市場志向性の要素間関係とマーケティング情報への信頼(日本商業学会関東部会)
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開催年月日:
発表年月日:
2009年11月14日 |
早稲田大学 |
20. |
ブランド・イメージの可塑性と製品ライフサイクル(日本マーケティング・サイエンス学会 第85回研究大会)
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開催年月日:
発表年月日:
2009年06月20日 |
京都工芸繊維大学 |
21. |
The Loss of Brand Image Plasticity and the Maturity of the Market(三菱UFJ財団国際カンファレンス)
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開催年月日:
発表年月日:
2008年08月26日 |
東レ総合研修センター |
22. |
国際広告標準化尺度の再検討:ブランド評価データによる都市の類似性(日本商業学会全国大会ワークショップ)
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開催年月日:
発表年月日:
2007年05月25日 |
神戸大学 |
23. |
グローバルなブランド・マネジメントに関する研究(日本マーケティング・サイエンス学会 第77回研究大会)
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開催年月日:
発表年月日:
2005年06月11日 |
東北大学 |
24. |
CSRをどうアピールするか:コミュニティ・サイトによるブランド価値の向上(日本マーケティング・サイエンス学会 第75回研究大会)
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開催年月日:
発表年月日:
2004年06月11日 |
福岡大学 |
25. |
Asian Branding:共感を考慮した認知・選好モデルによる分析(日本マーケティングサイエンス学会 第74回研究大会)
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開催年月日:
発表年月日:
2003年11月28日 |
電通ホール |