1. |
Predictive Value of Horizon Scanning for Future Scenarios (共著)
(査読有り)
Washida, Yuichi, Yahata, Akihisa
Foresight 2020年9月 |
2. |
Low-Risk Innovative Ideas with High Self-Confidence: Innovation Process Characteristics in Asean Countries (共著)
(査読有り)
Furue, N, Aziz, Y. A, Mori, K, Hermawan, A. A, Assarut, N, Uehara, W, Washida, Y
International Journal of Innovation and Technology Management 2020年2月
|
3. |
Socio-technological scenarios of Japan’s future energy issues in 2050 based on scanning-based foresight method (共著)
(査読有り)
鷲田 祐一
Foresight 2019年6月
|
4. |
ホライゾン・スキャニング手法による未来洞察活動 (共著)
鷲田祐一, 七丈直弘, 粟田恵吾
横幹 12巻2号89-97頁 2018年9月 |
5. |
How Should Japanese Companies Build Absorptive Capacity at the Team Level? (共著)
(査読有り)
Xiang Yu, Yuichi Washida
PICMET '18 2018年8月 |
6. |
Application of DNA markers for discrimination between Japanese and Australian Wagyu beef (共著)
(査読有り)
Fuki KAWAGUCHI, Yuto KITAMURA, Ryuji NAKAJIMA, Masayoshi TAKAHASHI, Hiroaki GOTO, Yuichi WASHIDA, Yoshikazu YAMAMOTO, Shinji SASAZAKI, Hideyuki MANNEN
Animal Science Journal 89巻1号257-258頁 2018年1月
|
7. |
アジア大洋州に おける未来洞察 の政策・戦略立 案における活用状況 (共著)
(査読有り)
七丈直弘, 鷲田祐一
研究イノベーション学会第32回年次学術大会 2017年10月 |
8. |
Scanning and Design Thinking: Organizational Roles for Innovation (共著)
(査読有り)
Nanami Furue, Yuichi Washida
Foresight 2017年10月 |
9. |
Comparative Analysis of Idea Generating Processes in Emerging and Developed Countries; Indonesia, Malaysia, and Japan (共著)
(査読有り)
Nanami Furue, Yuichi Washida
Proceedings of PICMET ’17 2017年7月 |
10. |
モザイク型AI普及社会への「備え」の必要性 (共著)
(査読有り)
鷲田 祐一, 七丈 直弘
マーケティングジャーナル 2017年7月 |
11. |
The difference in foresight using the scanning method between experts and non-experts (共著)
(査読有り)
Hidehito Honda, Yuichi Washida, Akihito Sudo, Yuichiro Wajima, Keigo Awata, Kazuhiro Ueda
Technological Forecasting & Social Change 119巻119号18-26頁 2017年6月
|
12. |
未来洞察手法を用いて考案した2025年の新国立競技場のシナリオ (共著)
(査読有り)
鷲田祐一, 渡邉恵一郎, 田中孔明, 加藤木藤子
第7回横幹連合コンファレンス 2016年11月 |
13. |
ユーザーイノベーションのプロモーション効果及び普及に対する影響 -『刀剣乱舞-ONLINE-』と二次創作- (共著)
(査読有り)
李肖霄, 鷲田祐一
日本マーケティング学会大会紀要集 2016年10月 |
14. |
新興国におけるイノベーションの促進および阻害要因 -日尼アイデア比較実験- (共著)
(査読有り)
古江奈々美, 鷲田祐一
日本マーケティング学会大会紀要集 2016年10月 |
15. |
A qualitative research on the difference of expectation to NPD related to two occupational categories in Japanese enterprises (共著)
(査読有り)
Nanami Furue, Yuichi Washida
Proceedings of PICMET ’16 2016年9月 |
16. |
ワークショップ型会議での非言語コミュニケーションの特徴分析
(査読有り)
鷲田 祐一
組織科学 49巻4号16-28頁 2016年9月 |
17. |
伝統文化技能伝承のこれから -博多織DC、これまでの10 年、これからの10 年- (共著)
(査読有り)
田村大, 鷲田祐一
日本デザイン学会 第63回研究発表大会紀要集 2016年7月 |
18. |
文書の多様性指標の提案とオンラインニュース記事の分析 (共著)
(査読有り)
須藤明人, 鷲田祐一, 本田秀仁, 和嶋雄一郎, 粟田恵吾, 植田一博
第8回webインテリジェンスとインタラクション研究会 2016年6月 |
19. |
未来洞察の手法とイノベーションの概念 (共著)
(査読有り)
古江奈々美, 鷲田祐一
日本マーケティング学会大会紀要集 2015年11月 |
20. |
多様な視点で未来を見る: 未来に関するアイデア生成プロセスにおけるエキスパートとノンエキスパートの違い (共著)
(査読有り)
本田秀仁, 鷲田祐一, 須藤明人, 粟田恵吾, 植田一博
日本認知科学第32回大会発表論文集 2015年9月 |
21. |
A Comparative Study of a Product Planning Experiment between Thailand and Japan: Why have Specific Innovations in Emerging Countries been Realized? (共著)
(査読有り)
古江奈々美, 鷲田祐一
PICMET'15 2015年8月 |
22. |
Are Geeks Driving Out the Fashion Industry? (共著)
(査読有り)
北浦さおり, 鷲田祐一
PICMET'15 2015年8月 |
23. |
自動車市場の未来洞察: 10 年シナリオのこれまでとこれから
鷲田 祐一
自動車技術 69巻6号18-25頁 2015年6月
|
24. |
日本のデザイン産業に立ちはだかるコストの壁と効率化の波
(査読有り)
鷲田祐一
日本デザイン学会 第62回研究発表大会 2015年6月 |
25. |
デザイナーの役割分担についての国際比較で見た相対的特徴:日米中比較調査の結果より
鷲田祐一
一橋ビジネスレビュー 62巻4号52-63頁 2015年3月
|
26. |
ICT導入で日本のデザイン産業は活性化したのか?
鷲田祐一
Nextcom 20巻4号14-3頁 2014年12月 |
27. |
豪州産WAGYUの海外市場流通状況把握と、DNAチップ技術によるオンサイト品種検査体制整備についての検討 (共著)
(査読有り)
鷲田祐一, 後藤浩朗, 高橋匡慶, 中嶋隆二, 万年英之
日本マーケティング学会大会紀要集 2014年10月 |
28. |
Do Foreign Creative Industry Products Contribute to the Promotion of Products imported from the Same Country?: Case of Japanese and Korean Products in Emerging Economies (共著)
(査読有り)
W, Uehara, Y, Washida, T. Matsui
2014 Global Marketing Conference 2014年7月 |
29. |
Applying DNA Chip Technology to Distribution of Agricultural Products (共著)
(査読有り)
Yuichi Washida, Hiroaki Goto, Masayoshi Takahashi, Ryuji Nakajima, Nobuhiro Gemma, Hideyuki Mannen
PICMET ’14 2014年7月 |
30. |
Conception of the Inductive Reverse Innovation by Developed-Country Multinational Enterprises (共著)
(査読有り)
Nanami Furue, Yuichi Washida
PICMET ’14 2014年7月 |
31. |
Cross-Border Gatekeeper of Foreign Creative Industry Products: The Case of Manga (Japanese Comics) and Sushi in French Market (共著)
(査読有り)
T, Matsui, S, Suzuki, Y. Washida
2014 Global Marketing Conference 2014年7月 |
32. |
インターネットを利用した情報収集傾向がアイデア生成に与える影響 (共著)
(査読有り)
和嶋雄一郎, 足利純, 鷲田祐一, 植田一博
人工知能学会論文集 28巻1-4頁 2014年5月
|
33. |
Exporting and Importing Creative Industry Products in Asian Markets: Exploring the Role of Cross-Border Gatekeepers (共著)
(査読有り)
T., Matsui, W. Uehara, Y. Washida
the 1st International Conference of Asian Marketing Associations 2014年3月 |
34. |
先進国企業によるリバースイノベーションの可能性 (共著)
(査読有り)
古江奈々美, 鷲田祐一
日本マーケティング学会大会紀要集 2013年10月 |
35. |
ユーザ視点の導入による事業アイデアの質の向上 (共著)
(査読有り)
和嶋雄一郎, 鷲田祐一, 冨永直基, 植田一博
人工知能学会論文誌 28巻5号409-419頁 2013年7月 |
36. |
日本のデザイン産業を中国に輸出する際の実務課題検討
鷲田 祐一
『デザイン学研究特集号』, 第19巻第1号 19巻1号 2012年6月 |
37. |
Mapping of associations between in-store and online purchases: A proposal for a new product recommendation method (共著)
(査読有り)
Yuichi Washida, Hiroaki Tanaka, Kazuhiro Ueda
International Marketing Trends Conferenc2012 2012年1月 |
38. |
イノベーションのためのアイディア生成における情報と認知特性の役割 (共著)
(査読有り)
植田一博, 鷲田祐一, 有田暁生, 清水剛
認知科学 17巻3号611-634頁 2010年9月 |
39. |
情報の多様性がアイデア生成に及ぼす影響の検討 (共著)
(査読有り)
清河幸子, 鷲田祐一, 植田一博, Eileen Peng」
認知科学 17巻3号635-649頁 2010年9月 |
40. |
Reversal of Influence: Decrease of Innovator's Influence under Information Diversification (共著)
(査読有り)
Yukihisa Fujita, Yuichi Washida, Fujio Toriumi, Kazuhiro Ueda, Kenichiro Ishii
AAMAS 2010 1543-1544頁 2010年6月 |
41. |
情報の多様化を考慮した情報伝播のモデル化とシミュレーション (共著)
(査読有り)
藤田幸久, 鷲田祐一, 鳥海不二夫, 植田一博, 石井健一郎
数理モデル化と応用 1巻1号1-13頁 2010年5月 |
42. |
Relationship between the Diversity of Information and Idea Generation (共著)
(査読有り)
Sachiko Kiyokawa, Yuichi Washida, Kazuhiro Ueda, Eileen Peng
ACM Creativity & Cognition 385-386頁 2009年10月 |
43. |
スキャニング手法を用いた社会技術問題シナリオ作成の試み (共著)
(査読有り)
鷲田祐一, 三石祥子, 堀井秀之
社会技術研究論文集 6巻1-15頁 2009年3月
|
44. |
イノベーション・アイデアを発生させる需要側ネットワーク伝播構造の研究 (共著)
(査読有り)
鷲田祐一, 植田一博
情報処理学会論文誌 49巻4号1515-1526頁 2008年1月 |
45. |
Demand Side Innovation Hypothesis in the Complex Consumer Network (共著)
(査読有り)
Yuichi Washida, Kazuhiro Ueda, Yosuke Kinoshita, Keigo Awata
PICMET 06 1749-1756頁 2006年7月 |
46. |
Collaborative structure between Japanese high-tech manufacturers and consumers
(査読有り)
Yuichi Washida
Journal of Consumer Marketing 22巻1号25-34頁 2005年
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No.
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会議名
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開催・発表年月日
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開催地
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1. |
Cross-Border Gatekeeper of Foreign Creative Industry Products: The Case of Manga (Japanese Comics) and Sushi in French Market(2014 Global Marketing Conference)
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開催年月日:
発表年月日:
2014年07月14日 |
Singapore, Marina Bay Sands |
2. |
Do Foreign Creative Industry Products Contribute to the Promotion of Products imported from the Same Country?: Case of Japanese and Korean Products in Emerging Economies(2014 Global Marketing Conference)
|
開催年月日:
発表年月日:
2014年07月14日 |
Singapore, Marina Bay Sands |
3. |
Mapping of associations between in-store and online purchases: A proposal for a new product recommendation method(International Marketing Trends Conference)
|
開催年月日:
発表年月日:
2012年01月19日 |
ベネチア |
4. |
The effect of risk attitude on product choice(CogSci2011(The 33rd Annual Conference on Cognitive Science))
|
開催年月日:
発表年月日:
2011年07月20日 |
|
5. |
What is more influential in idea generation for innovation: information or individual adoption category?(CogSci2011(The 33rd Annual Conference on Cognitive Science))
|
開催年月日:
発表年月日:
2011年07月20日 |
|
6. |
Another “Innovator’s Dilemma” in the Demand Side: An Experimental Idea Generation Study in a Consumer Network(APFA7)
|
開催年月日:
発表年月日:
2009年03月01日 |
|
7. |
『友人』間の情報伝播ネットワークとイノベーション・アイデアの発生(日本認知科学会第25回大会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2008年09月05日 |
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8. |
消費者間の情報伝播とイノベーションのアイデア:仮想世界におけるコミュニケーション(電子通信情報学会2009年総合大会)
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開催年月日:
発表年月日:
2008年03月17日 |
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9. |
Correlation between Word-of-Mouth Effects and New Media: Simulations of Japanese Media Environment Using Artificial Neural Network(Media in Transition 5)
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開催年月日:
発表年月日:
2007年04月27日 |
|
10. |
Examining the Small World Problem Using KeyGraph(WSTST05)
|
開催年月日:
発表年月日:
2005年05月25日 |
|
11. |
Analysis of Diffusion Patterns of Knowledge and New Technology among Japanese Early Adopters: An Ethnological Study of Product Penetrations(IAMOT 2004)
|
開催年月日:
発表年月日:
2004年04月03日 |
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