経営管理研究科経営管理専攻
佐々木 将人(ササキ マサト)

書籍等出版物

1. 組織レジリエンス(『感染症時代の経営学』第6章) (共著)
佐々木 将人, 今川智美, 中川功一 (共著)
千倉書房 2020年12月 (ISBN:4805112247)
2. 日本企業のマーケティング力 (共著)
山下裕子, 福冨言, 福地宏之, 上原渉, 佐々木将人 (単著)
有斐閣 2012年12月

論文

1. Affordability, sociability and the reverse knowledge flow from emerging markets (共著) (査読有り)
Koichi Nakagawa, Masato Sasaki
Journal of Academy of Business and Emerging Markets 1巻1号33-46頁 2020年12月
2. 分断に架橋する:「組織調査」プロジェクトが目指すもの (共著)
中川功一, 服部泰宏, 佐々木将人, 宮尾 学
組織科学 53巻4号38-50頁 2020年6月
3. Sociality, affordability and the reverse knowledge flow from emerging markets. (共著)
Koichi Nakagawa, Masato Sasaki
5th Academy of Business and Emerging Market conference 2019年8月
4. Japanese management styles: To change or not to change? A subsidiary control perspective. (共著) (査読有り)
Nakagawa, K, Nakagawa, M, Fukuchi, H, Sasaki, M, Tada, K
Journal of International Business and Economics 6巻2号1-17頁 2018年12月
5. 組織文化の海外移転について,我々が知り得ていることと,これからの方向性
中川功一, 佐々木 将人, 今川智美
組織科学 50巻4号21-30頁 2017年6月
その他のサイト
6. Dysfunction from Focusing on Overseas Business (共著) (査読有り)
Gen Fukutomi, Yuko Yamashita, Wataru Uehara, Hiroyuki Fukuchi, Masato Sasaki
GSTF Journal on Business Review 5巻1号28-37頁 2017年4月
7. 組織の<重さ>-組織の劣化現象の測定とその解明に向けて- (共著)
佐々木将人, 藤原雅俊, 坪山雄樹, 沼上幹, 加藤俊彦, 軽部大
インタンジブルズ・エコノミー: 無形資産投資と日本の生産性向上 2016年9月
8. Should Japanese Multinationals Change their Original Business Style in Emerging Markets? (共著) (査読有り)
Nakagawa, K, Nakagawa, M, Fukuchi, H, Sasaki, M, Tada, K
Proceedings of AJBS Conference 2016 2016年6月
9. リーダーシップとミドル・マネジメントの戦略関与
佐々木 将人
一橋ビジネスレビュー 62巻1号55-75頁 2014年6月
その他のサイト
10. TYPES OF UPWARD COMMUNICATION AND ORGANIZATIONAL CHARACTERISTICS IN JAPANESE FIRMS (共著)
TOSHIHIKO KATO, TSUYOSHI, NUMAGAMI, MASARU KARUBE, MASATO SASAKI
Hitotsubashi journal of commerce and management 47巻1号1-16頁 2013年10月
doi その他のサイト
11. 営業組織の活性化要因:日本企業のマーケティング力調査から (共著)
佐々木 将人他
組織科学 47巻2号37-46頁 2013年6月
その他のサイト
12. VERTICAL STRATEGIC INFORMATION FLOW AND MARKET ORIENTATION (共著)
TSUYOSHI NUMAGAMI, MASARU KARUBE, TOSHIHIKO KATO, MASATO SASAKI
Hitotsubashi journal of commerce and management 46巻1号17-40頁 2012年10月
doi その他のサイト
13. DYNAMISM INSIDE THE MO BOX: THE CREDIBILITY OF MARKET INFORMATION AS A KEY FACTOR IN MARKET ORIENTATION (共著)
YUKO YAMASHITA, WATARU UEHARA, GEN FUKUTOMI, MASATO SASAKI, HIROYUKI FUKUCHI
Hitotsubashi journal of commerce and management 46巻1号65-79頁 2012年10月
doi その他のサイト
14. 戦略志向性の分化と組織プロセスの影響
佐々木 将人
武蔵野大学政治経済研究所年報 4号53-76頁 2011年10月
15. 市場志向性と企業戦略:先行研究の理論的検討」
佐々木 将人
武蔵野大学政治経済学部紀要 3号39-54頁 2011年3月
その他のサイト
16. 組織における分化とコンセンサス-組織内の意識の相違に関する先行研究の検討-
佐々木 将人
武蔵野大学政治経済学部紀要 2号39-54頁 2010年3月
その他のサイト
17. 組織における分化パターンの相違:〈重さ〉プロジェクトの知見から (査読有り)
佐々木 将人
一橋商学論叢 2巻2号88-101頁 2007年11月
その他のサイト
18. 嗜好品の開発プロセスの設計-キリンビール「やわらか」の事例分析- (査読有り)
佐々木 将人
日本経営学会誌 20巻48-60頁 2007年7月
doi

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講演・口頭発表等

No. 会議名 開催・発表年月日 開催地
1. Affordability, sociality and the reverse knowledge flow from emerging markets(Hitostubashi University MIC the 2nd Interdisciplinary Workshop)
開催年月日:
発表年月日: 2019年01月15日
Hitotsubashi University, Tokyo, Japan
2. Affordability, sociality and the reverse knowledge flow from emerging markets(2018 ISPIM Connects Fukuoka)
開催年月日:
発表年月日: 2018年12月05日
Hilton Fukuoka Seahawk , Fukuoka, Japan
3. Affordability, sociality, and the reverse knowledge flow from emerging market: Analysis of Japanese company's case(Korean Academy of International Business 2018 Fall conference)
開催年月日:
発表年月日: 2018年11月03日
4. CVC in Japan: Corporate venture capital Activities by Japanese companies(2017 Academy of Management Annual Conference)
開催年月日:
発表年月日: 2017年08月04日
5. Marketing activities of Japanese Companies:evidence from survey research(AAOM/TAOM 2017)
開催年月日:
発表年月日: 2017年06月19日
kitakyushu, Fukuoka, Japan
6. Group Cohesion and Organizational Cohesion: Different Consequences and antecedents(SMS Special Conference in Tel-Aviv)
開催年月日:
発表年月日: 2014年03月11日
7. Management of Foreign Subsidiaries in Emerging Countries: Power, Knowledge Transfer, and Trust(Strategic Management Society 33th Annual Conference)
開催年月日:
発表年月日: 2013年09月30日
8. 市場志向型組織とミドル・マネジメント(日本経営学会第87回大会)
開催年月日:
発表年月日: 2013年09月06日
関西学院大学
9. Functional Influence and Marketing Process: How Firms can Develop Capable and Influential Marketing Department(2012 Global Marketing Conference)
開催年月日:
発表年月日: 2012年07月20日
10. The Dilemma of Responsiveness: How Can We Bring Strategy Planning Back into the Market-oriented Organization(2012 Global Marketing Conference)
開催年月日:
発表年月日: 2012年07月20日
11. Are STP and MM Really Profitable?: A Long-Hidden Evidence of Marketing Planning and Performance(19th International Conference on Recent Advances in Retailing & Services)
開催年月日:
発表年月日: 2012年07月11日
12. Marketing Planning and Sales Autonomy as a Combination Remedy for Marketing Myopathy(2012 AMS Annual Conference)
開催年月日:
発表年月日: 2012年05月16日
13. Types of Upward Communication and Organizational Characteristics in Japanese Firms(Academy of Management 2011 Annual Meeting, on August 15th)
開催年月日:
発表年月日: 2011年08月11日
San Antonio Convention Center, Texas, U.S.A.
14. Intra-organizational Networks and Information Flows within an Organization(Strategic Management Society 30th Annual Conference)
開催年月日:
発表年月日: 2010年09月11日
Rome Marriott Park Hotel, Rome, Italy
15. Vertical Strategic Information Flow and Market Orientation(Academy of Management 2010 Annual Meeting)
開催年月日:
発表年月日: 2010年08月06日
Le Palais Des Congres, Montreal, Canada
16. Functions and Dysfunctions of Intra-organizational Networks in Promoting Market Orientation(26th EGOS Colloquium)
開催年月日:
発表年月日: 2010年07月01日
Universidade Nova de Lisboa, Lisbon, Portugal
17. Dynamism inside the MO box: The Credibility of Market Information as a Key Factor in Market Orientation(2010 AMS Annual Conference)
開催年月日:
発表年月日: 2010年05月26日
18. 嗜好品の開発プロセスの設計-キリンビール「やわらか」の事例分析-(2006年度組織学会研究発表大会発表)
開催年月日:
発表年月日: 2006年06月10日

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受賞

No. 賞名 受賞年月
1. Proceedings of AJBS Conference 2016. Best paper proceedings 2016年6月