1. | 考える経営学 (有斐閣ストゥディア)
中川 功一, 佐々木 将人, 服部 泰宏 有斐閣 2021年6月 (ISBN:4641150834) |
---|---|
2. | 組織レジリエンス(『感染症時代の経営学』第6章) (共著)
佐々木 将人, 今川智美, 中川功一 (共著) 千倉書房 2020年12月 (ISBN:4805112247) |
3. | 日本企業のマーケティング力 (共著)
山下裕子, 福冨言, 福地宏之, 上原渉, 佐々木将人 (単著) 有斐閣 2012年12月 |
1. | NEC:新事業開発を起点とした組織変革へのチャレンジ
佐々木将人, 宇田川元一, 黒澤壮史 『一橋大学ビジネスレビュー』2021年冬号 160-172頁 2021年12月 |
---|
No. | 会議名 | 開催・発表年月日 | 開催地 |
---|---|---|---|
1. | Affordability, sociality and the reverse knowledge flow from emerging markets(Hitostubashi University MIC the 2nd Interdisciplinary Workshop) |
開催年月日:
発表年月日: 2019年01月15日 |
Hitotsubashi University, Tokyo, Japan |
2. | Affordability, sociality and the reverse knowledge flow from emerging markets(2018 ISPIM Connects Fukuoka) |
開催年月日:
発表年月日: 2018年12月05日 |
Hilton Fukuoka Seahawk , Fukuoka, Japan |
3. | Affordability, sociality, and the reverse knowledge flow from emerging market: Analysis of Japanese company's case(Korean Academy of International Business 2018 Fall conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2018年11月03日 |
|
4. | CVC in Japan: Corporate venture capital Activities by Japanese companies(2017 Academy of Management Annual Conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2017年08月04日 |
|
5. | Marketing activities of Japanese Companies:evidence from survey research(AAOM/TAOM 2017) |
開催年月日:
発表年月日: 2017年06月19日 |
kitakyushu, Fukuoka, Japan |
6. | Group Cohesion and Organizational Cohesion: Different Consequences and antecedents(SMS Special Conference in Tel-Aviv) |
開催年月日:
発表年月日: 2014年03月11日 |
|
7. | Management of Foreign Subsidiaries in Emerging Countries: Power, Knowledge Transfer, and Trust(Strategic Management Society 33th Annual Conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2013年09月30日 |
|
8. | 市場志向型組織とミドル・マネジメント(日本経営学会第87回大会) |
開催年月日:
発表年月日: 2013年09月06日 |
関西学院大学 |
9. | Functional Influence and Marketing Process: How Firms can Develop Capable and Influential Marketing Department(2012 Global Marketing Conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2012年07月20日 |
|
10. | The Dilemma of Responsiveness: How Can We Bring Strategy Planning Back into the Market-oriented Organization(2012 Global Marketing Conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2012年07月20日 |
|
11. | Are STP and MM Really Profitable?: A Long-Hidden Evidence of Marketing Planning and Performance(19th International Conference on Recent Advances in Retailing & Services) |
開催年月日:
発表年月日: 2012年07月11日 |
|
12. | Marketing Planning and Sales Autonomy as a Combination Remedy for Marketing Myopathy(2012 AMS Annual Conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2012年05月16日 |
|
13. | Types of Upward Communication and Organizational Characteristics in Japanese Firms(Academy of Management 2011 Annual Meeting, on August 15th) |
開催年月日:
発表年月日: 2011年08月11日 |
San Antonio Convention Center, Texas, U.S.A. |
14. | Intra-organizational Networks and Information Flows within an Organization(Strategic Management Society 30th Annual Conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2010年09月11日 |
Rome Marriott Park Hotel, Rome, Italy |
15. | Vertical Strategic Information Flow and Market Orientation(Academy of Management 2010 Annual Meeting) |
開催年月日:
発表年月日: 2010年08月06日 |
Le Palais Des Congres, Montreal, Canada |
16. | Functions and Dysfunctions of Intra-organizational Networks in Promoting Market Orientation(26th EGOS Colloquium) |
開催年月日:
発表年月日: 2010年07月01日 |
Universidade Nova de Lisboa, Lisbon, Portugal |
17. | Dynamism inside the MO box: The Credibility of Market Information as a Key Factor in Market Orientation(2010 AMS Annual Conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2010年05月26日 |
|
18. | 嗜好品の開発プロセスの設計-キリンビール「やわらか」の事例分析-(2006年度組織学会研究発表大会発表) |
開催年月日:
発表年月日: 2006年06月10日 |
No. | 賞名 | 受賞年月 |
---|---|---|
1. | Proceedings of AJBS Conference 2016. Best paper proceedings | 2016年6月 |
No. | 研究題目 | 研究種目(提供機関・制度) | 研究期間 |
---|---|---|---|
1. | リモートワーク下の企業組織における社会関係資本の形成と組織成果への影響
|
基盤研究(B)
( 提供機関: 日本学術振興会 制度: 科学研究費助成事業 ) |
2022年4月 ~ 2027年3月 |
2. | 新規事業の創出と全社変革との関係性の検討:事業間の分化と統合に関する事例分析
|
基盤研究(C)
( 提供機関: 日本学術振興会 制度: 科学研究費助成事業 ) |
2022年4月 ~ 2026年3月 |
3. | 日本企業のイノベーションに関する組織のミクロ基礎に注目した実態調査
|
基盤研究(B)
( 提供機関: 日本学術振興会 制度: 科学研究費助成事業 ) |
2019年4月 ~ 2022年3月 |
4. | ナラティヴ・アプローチによるオープンイノベーションの効果的実践プロセスの解明
|
挑戦的研究(萌芽)
( 提供機関: 日本学術振興会 制度: 科学研究費助成事業 ) |
2018年6月 ~ 2022年3月 |
5. | 海外事業投資の組織マネジメント-自律性と知識移転のトレ-ドオフの解消に向けて-
|
若手研究(B)
( 提供機関: 日本学術振興会 制度: 科学研究費助成事業 ) |
2016年4月 ~ 2019年3月 |
6. | 新興国の海外子会社マネジメント-国境を越えた組織社会化のジレンマとその克服-
|
基盤研究(B)
( 提供機関: 日本学術振興会 制度: 科学研究費助成事業 ) |
2015年4月 ~ 2018年3月 |
7. | ナラティヴ・アプローチに基づくイノベーション・プロセスの解明
|
挑戦的萌芽研究
( 提供機関: 日本学術振興会 制度: 科学研究費助成事業 ) |
2015年4月 ~ 2017年3月 |
8. | 日本企業のマーケティング力研究:戦略と組織の統合メカニズムの解明
|
基盤研究(B)
( 提供機関: 日本学術振興会 制度: 科学研究費助成事業 ) |
2014年4月 ~ 2018年3月 |
9. | 日本企業の組織データベース:組織の〈重さ〉を中心として
|
基盤研究(A)
( 提供機関: 日本学術振興会 制度: 科学研究費助成事業 ) |
2013年4月 ~ 2018年3月 |