1. |
自然災害被災地の復興と観光の役割 ― 浜の暮らしのはまぐり堂を事例に ―
鎌田裕美
マーケティングジャーナル 44巻2号138-148頁 2024年9月
|
2. |
Tourist Xenophobia and Residents' Perspective in the VUCA Era: The Case of Japan During the COVID-19 Pandemic
(査読有り)
Wataru Uehara, Hiromi Kamata
Tourism in a VUCA World: Managing the Future of Tourism 105-118頁 2024年7月
|
3. |
Service-dominant logic in the tourism industry: The case of Snow Peak Inc.
Kazumi Nishino, Hiromi Kamata
Wakayama Tourism Review 4巻36-39頁 2023年3月 |
4. |
Pop culture tourism: A perspective from Japan
Chunji Jin, Hiromi Kamata
Wakayama Tourism Review 4巻15-17頁 2023年3月 |
5. |
訪日リピーターの拡大に向けて
鎌田裕美, 上原渉
運輸と経済 82巻12号48-54頁 2022年12月 |
6. |
COVID-19 policies and hoteliers' responses in Japan
(査読有り)
Hiroyuki Fukuchi, Wataru Uehara, Hiromi Kamata, Geer He
Annals of Tourism Research Empirical Insights 3巻2号100067頁 2022年11月
|
7. |
コロナ禍での観光客の受け入れ:観光地の住民態度
鎌田裕美, 上原渉
一橋ビジネスレビュー 70巻2号62-77頁 2022年9月 |
8. |
国内ホテル事業者の危機対応
上原渉, 鎌田裕美, 福地宏之
一橋ビジネスレビュー 70巻2号34-47頁 2022年9月 |
9. |
The categorisation of the Asian repeat tourists: A preliminary study
Hiromi Kamata
Wakayama Tourism Review 2巻22-25頁 2022年3月
|
10. |
Tourist destination residents’ attitudes towards tourism during and after the COVID-19 pandemic
(査読有り)
Hiromi Kamata
Current Issues in Tourism 25巻1号134-149頁 2022年1月
|
11. |
コロナ禍・コロナ後の観光 —観光地の住民態度
鎌田裕美
KANSAI 空港レビュー 551巻22-24頁 2021年6月 |
12. |
赴任者等を通じた観光地の集客の可能性
鎌田 裕美
KANSAI 空港レビュー 476号23-25頁 2018年7月
|
13. |
観光と旅行者の行動
鎌田 裕美
入門 観光学 28-40頁 2018年3月 |
14. |
The Meaning of Spa Tourism for Japanese
(査読有り)
Hiromi Kamata
Asian Cultures and Contemporary Tourism 123-143頁 2018年2月
|
15. |
Characteristics of Tourist Segments -Their Motivation and the Lifestyle
(査読有り)
Hiromi Kamata
4th World Research Summit for Tourism and Hospitaity 2017年12月 |
16. |
空港の満足度に関する一考察
鎌田 裕美
KANSAI 空港レビュー 463号22-24頁 2017年6月
|
17. |
観光における空港・航空サービスの役割
鎌田 裕美
航空環境研究 21巻21号15-19頁 2017年5月
|
18. |
Tourists' motivations and repeater segments in Japanese spa destinations
(査読有り)
Hiromi Kamata
Driving Tourism through Creative Destinations and Activities 20-44頁 2016年12月
|
19. |
What is the meaning of " Relaxation " for Japanese Spa Tourists?
(査読有り)
Hiromi Kamata
Proceedings of Euro-CHRIE Conference 2016年10月 |
20. |
Differentiating Between Okinawa and Hawaii Tourists -The Motivations of Japanese Tourists
(査読有り)
Hiromi Kamata
Proceedings of The 2016 International Social Sciences Humanities and Education Research Conference in Zurich 2016年8月 |
21. |
A Segmentation Analysis of Japanese Spa Tourists
(査読有り)
Hiromi Kamata
Journal of Tourism & Services 7巻12号20-37頁 2016年6月
|
22. |
日本の空港はいま:庄内地域の企業と庄内空港および 地域のつながり
鎌田 裕美
ていくおふ 141巻141号33-41頁 2016年3月
|
23. |
温泉客の特性と集客戦略に関する研究: ベネフィットセグメンテーションに基づくアプローチ
鎌田 裕美
研究助成成果報告書(公益財団法人小田急財団) 2016年2月 |
24. |
The Possibility of Creating a Support System for a Disaster-affected Tourist Destination
(査読有り)
Hiromi Kamata
Proceedings of 4th Travel and Tourism Research Association, Asia-Pacific Chapter 2015年12月 |
25. |
The Relationship between Motivation, Overall Satisfaction, and the Intention to Repeat in Segmented Tourist Groups: The Case of Japanese Spa Tourists (共著)
(査読有り)
Hiromi Kamata, Yuki Misui
Proceedings of 3rd World Research Summit for Tourism and Hospitality 2015年12月 |
26. |
Japanese Wellbeing Tourists: Motivation Factors and Segments
Hiromi Kamata, Yuki Misui
Proceedings of 6th Advances in Tourism Marketing Conference 209-214頁 2015年9月 |
27. |
若者と海外旅行
鎌田 裕美
KANSAI 空港レビュー 437号24-27頁 2015年4月
|
28. |
Why Do They Choose A Spa Destination?: The Case of Japanese Tourists (共著)
(査読有り)
Hiromi Kamata, Yuki Misui
Tourism Economics 21巻2号283-305頁 2015年4月
|
29. |
The Difference of Japanese Spa Tourists Motivation in Weekends and Weekdays (共著)
Hiromi Kamata, Yuki Misui
Procedia - Social and Behavioral Sciences 175巻210-218頁 2015年
|
30. |
空港の魅力と観光
鎌田 裕美
空港経営と地域―航空・空港政策のフロンティア 211-227頁 2014年8月 |
31. |
世界のPPP/PFIの実施状況 (共著)
井深 陽子, 濱秋 純哉, 鎌田 裕美
運輸・交通インフラと民力活用:PPP/PFIのファイナンスとガバナンス 2014年7月 |
32. |
PPP/PFIの成功要因・評価方法の研究動向 (共著)
井深 陽子, 濱秋 純哉, 鎌田 裕美
運輸・交通インフラと民力活用:PPP/PFIのファイナンスとガバナンス 2014年7月 |
33. |
Why Do They Choose Spa Destination?: A Case of Japanese Spa Tourists (共著)
(査読有り)
Hiromi Kamata
Proceedings of Quantitative Approaches in Tourism Economics and Management 2014年5月 |
34. |
データにみる日本の観光の今後
鎌田 裕美
運輸と経済 800号185-188頁 2014年2月 |
35. |
A Comparison of Japanese Tourists Segmentation by Push Motivation at "Peak" and "Around the Peak" (共著)
(査読有り)
Hiromi Kamata, Yuki Misui
Proceedings of 2nd World Research Summit for Tourism and Hospitality 2013年12月 |
36. |
Where do Spa tourists come from?: An Application of Huff Model to Japanese Spa Destination (共著)
(査読有り)
Yuki Misui, Hiromi Kamata
Proceedings of 44th Travel and Tourism Research Association 2013年6月 |
37. |
Tourist Segmentation by the Motivation: A Case of Japanese Tourists (共著)
(査読有り)
Hiromi Kamata, Yuki Misui
Proceedings of 44th Travel and Tourism Research Association 2013年6月 |
38. |
空港の魅力と観光
鎌田 裕美
空港経営と地域・研究報告書(一般財団法人 関西空港調査会) 2013年6月 |
39. |
Evaluation of Japan as a Tourist Destination: Case of East Asian People Who Have Been to Japan (共著)
(査読有り)
Ichiro Furukawa, Chunji Jin, Hiromi Kamata
The International Journal of Hospitality and Tourism 2巻1号80-95頁 2012年4月
|
40. |
How to Attract More Tourists? (共著)
(査読有り)
Hiromi Kamata, Yuki Misui, Hirotaka Yamauchi
Tourism Review 65巻2号28-40頁 2010年7月
|
No.
|
会議名
|
開催・発表年月日
|
開催地
|
1. |
Motivation for revisit behaviour in tourism(Consumer Behaviour in Tourism Symposium (CBTS))
|
開催年月日:
2024年6月24日
~ 2024年6月26日
発表年月日:
2024年06月24日 |
Bureda University of Applied Science |
2. |
Cutting down plate waste: How descriptive norms and mascot-enhanced flyers influence hotel guest behaviours(APac CHRIE)
|
開催年月日:
2024年5月24日
~ 2024年5月26日
発表年月日:
2024年05月25日 |
Yonsei University, Seoul |
3. |
観光客の再来訪意向とノベルティ・シーキング:定性データの分析(日本マーケティング・サイエンス学会第114回研究大会)
|
開催年月日:
2023年12月2日
~ 2023年12月3日
発表年月日:
2023年12月02日 |
|
4. |
コロナ禍での住民態度の変化(日本マーケティング学会リサーチプロジェクト合同研究会)
|
開催年月日:
2023年3月18日
発表年月日:
2023年03月18日 |
|
5. |
The perceptions and attitudes of Japanese traveller’s pro-environmental behaviour during their hotel stay(20th Asia Pacific conference)
|
開催年月日:
2022年12月3日
~ 2022年12月4日
発表年月日:
2022年12月03日 |
|
6. |
コロナ禍における観光振興への住民態度(日本マーケティング・サイエンス学会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2022年06月12日 |
|
7. |
旅行先への顧客エンゲージメントとノベルティ・シーキング(日本マーケティング学会リサーチプロジェクト合同研究会)
|
開催年月日:
2022年3月19日
発表年月日:
2022年03月19日 |
|
8. |
日本における外国文化変容と消費者行動に関 する実証的考察(日本マーケティング・サイエンス学会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2021年12月05日 |
|
9. |
ワクチン接種とXenophobia(日本マーケティング・サイエンス学会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2021年06月12日 |
|
10. |
観光地における住民態度―兵庫県豊岡市の調査―(日本マーケティング・サイエンス学会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2020年12月05日 |
|
11. |
The motivations of Taiwanese repeat visitors to Japan(International Tourism Conference Dubrovnik (ITCD))
|
開催年月日:
発表年月日:
2019年11月06日 |
|
12. |
アジアからのインバウンド客 ―リピーターに関する研究―(日本マーケティング・サイエンス学会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2018年12月01日 |
電通ホール |
13. |
インバウンド客の再訪意向〜台湾人観光客のケース〜(日本マーケティング学会リサーチプロジェクト合同研究会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2018年03月17日 |
中央大学後楽園キャンパス |
14. |
Characteristics of Tourist Segments -Their Motivation and the Lifestyle(4th World Research Summit for Tourism and Hospitality)
|
開催年月日:
発表年月日:
2017年12月09日 |
Rosen College of Hospitality Management, University of Central Florida, Orlando, FL, U.S.A. |
15. |
ライフスタイルと再訪意向に関する考察(日本マーケティング・サイエンス学会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2017年06月18日 |
慶應義塾大学 |
16. |
リゾート客の旅行動機 ー観光地間の比較ー(日本マーケティング・サイエンス学会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2016年11月26日 |
大阪大学 |
17. |
What is the meaning of " Relaxation " for Japanese Spa Tourists?(Euro-CHRIE)
|
開催年月日:
発表年月日:
2016年10月26日 |
Budapest, Hungary |
18. |
Differentiating Between Okinawa and Hawaii Tourists -The Motivations of Japanese Tourists(The 2016 International Social Sciences Humanities and Education Research Conference in Zurich)
|
開催年月日:
発表年月日:
2016年08月04日 |
Zurich, Switerland |
19. |
The Relationship between Motivation, Overall Satisfaction, and the Intention to Repeat in Segmented Tourist Groups: The Case of Japanese Spa Tourists(3rd World Research Summit for Tourism and Hospitality)
|
開催年月日:
発表年月日:
2015年12月15日 |
アメリカ合衆国フロリダ州オーランド |
20. |
The Possibility of Creating a Support System for a Disaster-affected Tourist Destination(4th Travel and Tourism Research Association, Asia-Pacific Chapter)
|
開催年月日:
発表年月日:
2015年12月06日 |
Meiji University, Tokyo, Japan |
21. |
温泉客の特徴: 旅行動機、満足度、再訪意向の関係(日本マーケティング学会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2015年11月29日 |
早稲田大学 |
22. |
Japanese Wellbeing Tourists: Motivation Factors and Segments(6th Advances in Tourism Marketing Conference)
|
開催年月日:
発表年月日:
2015年09月08日 |
Joensuu, Finland |
23. |
温泉観光客の旅行動機とその特徴―休日と平日の違い―(日本マーケティング・サイエンス学会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2014年11月29日 |
筑波大学 東京キャンパス |
24. |
温泉旅行の旅行動機とその特徴―ベネフィット・セグメンテーションによるアプローチ―(日本計画行政学会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2014年09月12日 |
一橋大学 |
25. |
Why Do They Choose Spa Destination?―A Case of Japanese Spa Tourists(Quantitative Approaches in Tourism Economics and Management)
|
開催年月日:
発表年月日:
2014年05月09日 |
Narita, Chiba, Japan |
26. |
A Comparison of Japanese Tourists Segmentation by Push Motivation at “Peak” and “Around the Peak”(2nd World Research Summit for Tourism and Hospitality)
|
開催年月日:
発表年月日:
2013年12月15日 |
Orlando, FL, U.S.A. |
27. |
Tourist Segmentation by the Motivation: A Case of Japanese Tourists(44th Travel and Tourism Research Association)
|
開催年月日:
発表年月日:
2013年06月20日 |
Kansas City, MO, U.S.A. |
28. |
旅行動機からみる観光客のセグメント化の試み(日本マーケティング・サイエンス学会)
|
開催年月日:
発表年月日:
2013年06月08日 |
長崎大学 |