経営管理研究科国際企業戦略専攻
鈴木 智子(スズキ サトコ)
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in English

著書

1.Gifts, romance, and consumer culture(分担執筆)
Romantic self-gifts to “hidden true self”: Self-gifting and multiple selves Routledge 204-217頁 2019年
ISBN 9781138500709
2.The SAGE handbook of service-dominant logic(分担執筆)
The dynamic context of service exchange: Rethinking service context from a performativity lens Sage Publications 161-174頁 2019年
ISBN 9781526402837
3.The role of creativity in the management of innovation: State of the art and future research outlook series on technology management, Volume 27, Series on technology management(分担執筆)
When a smile does no good: Creativity reduction among avoidance- versus approach-oriented individuals in dyadic interactions. World Scientific 159-180頁 2017年
ISBN 978-1-78634-200-3
4.イノベーションの普及における正当化とフレーミングの役割:「自分へのご褒美」消費の事例から
白桃書房 2013年
ISBN 4561266127

研究論文

1.Charitable behavior in China under the Charity Law: Evaluations of charity advertisements involving in-groups and out-groups.(共著)
International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing 2020年 学術雑誌
doi
2.Culture and business: How can cultural psychologists contribute to research on behaviors in the marketplace and workplace?
Frontiers in Psychology 11巻 2020年 学術雑誌
doi
3.Emotional fortification: Indulgent consumption and emotion reappraisal and their implications for well-being(共著)
Journal of Consumer Behaviour 18巻1号25-31頁 2019年 学術雑誌
ISSN 1479-1838doiHERMES-IR
4.Self-gifting in interdependent cultures: Lonely mothers and self-compassion(共著)
European Advances in Consumer Research 11巻 2019年 学術雑誌
5.Revisiting the creation of meaning by media: A perspective from Japan.
Markets, Globalization & Development Review 3巻1号1-26頁 2018年 学術雑誌
ISSN 2473-4055doiHERMES-IR
6.Bicultural brand personality model: A case of Japan and the U.S.(共著)
Proceedings for the 2018 Global Marketing Conference 2018年 国際会議proceedings
7.Marketing in the steady-state economy: Conceptual model and propositions.(共著)
Proceedings for the 2018 Global Marketing Conference 2018年 国際会議proceedings
8.Consumer evaluation of healthy, unpleasant-tasting food and the post-taste effect of positive information(共著)
Food Quality and Preference 66巻June号107-110頁 2018年 学術雑誌
ISSN 0950-3293doiHERMES-IR
9.Self-gifting in interdependent cultures: Japanese single women and self-compassion.(共著)
Proceedings for the EMAC 2018 Conference 2018年 国際会議proceedings
10.結果またはプロセス重視のサービス・リカバリーに対する評価と 行為同定の関係(共著)
流通研究 21巻1号67-75頁 2018年 学術雑誌
ISSN 2186-0939doi
11.Because I’m afraid to be punished, I don’t give: The role of relational mobility and fear in charitable behavior(共著)
Proceedings for the 2018 International Conference of Asian Marketing Associations 2018年 国際会議proceedings
12.Self-expression and relationship formation in high relational mobility environments: A study of dual users of American and Japanese social networking sites.(共著)
International Journal of Psychology 52巻3号251-255頁 2017年 学術雑誌
doiその他のサイト
13.Culture and group-based emotions: Could group-based emotions be dialectical?(共著)
Cognition and Emotion 31巻5号937-949頁 2017年 学術雑誌
doi

学会等口頭発表

NO学会・会議名開催年月開催国・地名
1.New Customers for an Old Service: A Case of Sushi in Japan.(CCTC 2017)
2017年07月Anaheim, CA, USA
2.The Effects of Diversity in Innovation: The Moderating Role of Universal-Diverse Leaders.(Academy of International Business, 2017 Annual Meeting)
2017年07月Dubai, UAE
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