Graduate School of Business Administration,Department of International Corporate Strategy
SUZUKI Satoko

Books and Other Publications

1. 世界のラグジュアリーブランドはいま何をしているのか?
Hanania, Yves, Musnik, Isabelle, Gaillochet, Philippe, 名取, 祥子, 鈴木, 智子 (経営学) (Joint author)
東洋経済新報社 2023.12 (ISBN : 9784492558300)
2. The SAGE handbook of service-dominant logic
Satoko Suzuki, Yutaka Yamauchi (Contributor)
Sage Publications 2018.11 (ISBN : 9781526402837)
3. Gifts, romance, and consumer culture
Saori Kanno, Satoko Suzuki (Contributor)
Routledge 2018 (ISBN : 9781138500709)
4. The role of creativity in the management of innovation: State of the art and future research outlook
Ken Fujiwara, Kosuke Takemura, Satoko Suzuki (Contributor)
World Scientific 2017.5 (ISBN : 9781786342003)
5. 1からの消費者行動
鈴木 智子 (Contributor)
碩学舎 2016.1 (ISBN : 4502161519)
6. ソロモン消費者行動論
松井 剛, 大竹 光寿, 北村 真琴, 鈴木 智子, 西川 英彦, 朴 宰佑, 水越 康介 (Joint translator)
丸善出版株式会社 2015.1 (ISBN : 4621088777)
7. 日本型クリエイティブ・サービスの時代:「おもてなし」への科学的接近
鈴木 智子 (Contributor)
日本評論社 2014.10 (ISBN : 4535557993)
8. イノベーションの普及における正当化とフレーミングの役割:「自分へのご褒美」消費の事例から
鈴木 智子
白桃書房 2013.3 (ISBN : 4561266127)
9. Advanced series in management, Volume 11, Social media in strategic management
Satoko Suzuki, Kosuke Takemura (Contributor)
Emerald 2013

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Papers

1. Oki Electric Industry Co., Ltd.: Penetration of design thinking and promotion of all-participant innovation
Satoko Suzuki
Hitotsubashi Business Review Vol.71,No.4,pp.120-133 2024.3
2. パナソニック・ホールディングス センター・オブ・エクセレンスとしての中国事業
鈴木智子, 王 国堅, 沙 辰
一橋ビジネスレビュー Vol.71,No.2,pp.136-151 2023.9
3. The impact of gender-role-orientations on subjective career success: A multilevel study of 36 societies (Peer-reviewed)
Jane Terpstra-Tong, David A. Ralston, Len Treviño, Charlotte Karam, Olivier Furrer, Fabian Froese, Brian Tjemkes, Fidel León Darder, Malika Richards, Marina Dabic, Yongjuan Li, Pingping Fu, Mario Molteni, Ian Palmer, Zuzana Tučková, Erna Szabo, Gabrielle Poeschl, Martin Hemmert, Arif Butt, Teresa de la Garza, Dalia Susniene, Satoko Suzuki, Narasimhan Srinivasan, Jamie Ruiz Gutierrez, Antonin Ricard, Zoltán Buzády, Luis Sigala Paparella, Oswaldo Morales, Vik Naidoo, Maria Kangasniemi-Haapala, Tevfik Dalgic, Ruth Alas, Vojko Potocan, Ajantha S. Dharmasiri, Yongqing Fang, Calvin Burns, Marian Crowley-Henry
Journal of Vocational Behavior Vol.138,pp.103773 2022.10
doi
4. The role of brand coolness in the masstige co-branding of luxury and mass brands (Peer-reviewed)
Satoko Suzuki, Saori Kanno
Journal of Business Research Vol.149,pp.240-249 2022.10
doi
5. ビジネス・ケース-No.180 ヤマトグループ-標準化とオープン化による物流改革への挑戦
鈴木 智子, 今岡 植
一橋ビジネスレビュー Vol.70,No.1,pp.140-155 2022.6
6. ビジネス・ケース-CASE No.177 カイハラ-Makuakeプロジェクトを通じたB2Cへの挑戦
鈴木 智子
一橋ビジネスレビュー Vol.69,No.4,pp.118-131 2022.3
7. Product Creativity as an Identity Issue: Through the Eyes of New Product Development Team Members (Peer-reviewed)
Park, J.S., Suzuki, S.
Frontiers in Psychology Vol.12 2021.7
doi Link
8. ビジネス・ケース(No.164)アトラエ : ホラクラシー経営におけるインターナルブランディングの役割
鈴木智子
一橋ビジネスレビュー Vol.68,No.2,pp.144-155 2020.9
9. Culture and Business: How Can Cultural Psychologists Contribute to Research on Behaviors in the Marketplace and Workplace? (Peer-reviewed)
Takahiko Masuda, Kenichi Ito, Jinju Lee, Satoko Suzuki, Yuto Yasuda, Satoshi Akutsu
Frontiers in Psychology Vol.11 2020.7
doi Link
10. 全員経営のブランドマネジメント(第6回・最終回)全員経営のブランドマネジメントの原理原則
鈴木智子
一橋ビジネスレビュー Vol.68,No.1,pp.108-117 2020.6
11. 全員経営のブランドマネジメント(第5回)全員経営のブランドマネジメントの実践
鈴木智子
一橋ビジネスレビュー Vol.67,No.4,pp.118-131 2020.3
12. Charitable behavior in China under the Charity Law: Evaluation of charity advertisements involving in-groups and out-groups (Peer-reviewed)
Suzuki, S., Kohlbacher, F., Akutsu, S.
International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing Vol.26,No.3 2020
doi Link Link
13. 全員経営のブランドマネジメント(第4回)人がブランドをつくり育てる
鈴木智子
一橋ビジネスレビュー Vol.67,No.3,pp.104-115 2019.12
14. 全員経営のブランドマネジメント(第3回)個の能力<組織の能力
鈴木智子
一橋ビジネスレビュー Vol.67,No.2,pp.100-111 2019.9
15. ビジネス・ケース(No.155)ネスレ日本 : マスブランド「キットカット」のプレミアム化戦略
鈴木智子, 野ヶ本直子
一橋ビジネスレビュー Vol.67,No.2,pp.112-121 2019.9
16. 全員経営のブランドマネジメント(第2回)ブランドとは何か
鈴木智子
一橋ビジネスレビュー Vol.67,No.1,pp.94-105 2019.6
17. 全員経営のブランドマネジメント(第1回)ブランドがなぜ、今、重要なのか
鈴木智子
一橋ビジネスレビュー Vol.66,No.4,pp.78-89 2019.3
18. Emotional fortification: Indulgent consumption and emotion reappraisal and their implications for well-being (Peer-reviewed)
Suzuki, S., Hamamura, T., Takemura, K.
Journal of Consumer Behaviour Vol.18,No.1,pp.25-31 2019
doi Link
19. ビジネス・ケース(No.144)8番らーめん:大衆のための日本式ラーメンの海外展開
鈴木 智子
一橋ビジネスレビュー Vol.66,No.1,pp.142-154 2018.6
20. 結果またはプロセス重視のサービス・リカバリーに対する評価と行為同定の関係 (Peer-reviewed)
鈴木 智子, 竹村 幸祐, 浜村 武
流通研究 Vol.21,No.1,pp.67-75 2018
21. Self-gifting in interdependent cultures: Lonely mothers and self-compassion. (Peer-reviewed)
Satoko Suzuki, Saori Kanno
European Advances in Consumer Research Vol.11,pp.51-54 2018
22. Consumer evaluation of healthy, unpleasant-tasting food and the post-taste effect of positive information (Peer-reviewed)
Suzuki, S., Park, J.
Food Quality and Preference Vol.66,pp.107-110 2018
doi Link
23. Revisiting the Creation of Meaning by Media: A Perspective from Japan (Peer-reviewed)
Satoko Suzuki
Market, Globalization & Development Review Vol.3,No.1 2018
doi
24. Romantic self-gifts to the “hidden true self”; Self-gifting and multiple selves
Kanno, S., Suzuki, S.
Gifts, Romance, and Consumer Culture 2018
doi Link
25. Self-expression and relationship formation in high relational mobility environments: A study of dual users of American and Japanese social networking sites (Peer-reviewed)
Kosuke Takemura, Satoko Suzuki
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY Vol.52,No.3,pp.251-255 2017.6
doi
26. Culture and group-based emotions: could group-based emotions be dialectical? (Peer-reviewed)
Minjie Lu, Takeshi Hamamura, Bertjan Doosje, Satoko Suzuki, Kosuke Takemura
COGNITION & EMOTION Vol.31,No.5,pp.937-949 2017
doi
27. When a smile does no good: Creativity reduction among avoidance-versus approach-oriented individuals in dyadic interactions (Peer-reviewed)
Ken Fujiwara, Kosuke Takemura, Satoko Suzuki
International Journal of Innovation Management Vol.20,No.4 2016.5
doi
28. Contextual Effect of Wealth on Independence: An Examination through Regional Differences in China (Peer-reviewed)
Kosuke Takemura, Takeshi Hamamura, Yanjun Guan, Satoko Suzuki
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY Vol.7 2016.3
doi
29. 共同ブランドにおける親ブランドの一致に関する考察 ─ 日本における共同ブランド戦略の構築に向けて ─ (Peer-reviewed)
鈴木 智子, 阿久津 聡
マーケティングジャーナル Vol.36,No.1,pp.72-87 2016
Link
30. Consuming “to have no self”: Kawaii consumption in Japanese women’s identity work. (Peer-reviewed)
Satoko Suzuki, Saori Kanno, Kosuke Mizukoshi, Yoshinori Fujikawa
Advances in Consumer Research Vol.44,pp.348-352 2016
31. 「おもてなし」で競争優位性を築く海外展開:株式会社ファミリーマート
鈴木 智子
マーケティングジャーナル Vol.34,No.3,pp.129-144 2015
Link
32. Cross-border gatekeeper of foreign creative industry products: The case of manga (Japanese comics) and sushi in French market. (Peer-reviewed)
Takeshi Matsui, Satoko Suzuki, Yuichi Washida
Global Marketing Conference at Singapore Proceedings pp.149-152 2014.7
33. サービス業のグローバル・ブランディングに関する再考─ ユニバーサル・スタジオの事例から ─
鈴木 智子, 竹村 幸祐
マーケティングジャーナル Vol.33,No.3,pp.108-126 2014
Link
34. Diffusion of Innovations and Legitimation : The Case of "Jibun e no Gohoubi" [Self-Reward] Consumption (Peer-reviewed)
鈴木 智子
一橋ビジネスレビュー Vol.61,No.5,pp.172-187 2013.7
Link
35. イノベーションの普及と正当化
鈴木 智子
繊維製品消費科学 Vol.54,pp.13-19 2013.4
36. 社会心理学・文化心理学的視座からの日中関係の検討 : 好意的申し出への反応における内集団バイアス (特集 アジアから見た日本企業) (Peer-reviewed)
竹村 幸祐, 浜村 武, 鈴木 智子
組織科学 Vol.46,No.4,pp.45-55 2013
37. ビジネス・ケース(No.108)資生堂 : グローバル展開 中国における「おもてなし」サービスの活用
鈴木 智子, 原田 緑
一橋ビジネスレビュー Vol.61,No.3,pp.142-151 2013
Link
38. Re-examination of the Role of Media in the Meaning-Construction System : Creation of Meaning by Media (Peer-reviewed)
鈴木 智子
商品研究 Vol.58,No.3/4,pp.15-29 2013
Link
39. Dissemination and justification of innovation
Suzuki, S.
Journal of the Japan Research Association for Textile End-Uses Vol.54,No.4 2013
Link
40. 消費行動に対する文化的自己観の影響に対する考察 : 弁証法的自己観に着目して (特集 流通の潮流変化)
鈴木 智子, 阿久津 聡
マーケティングジャーナル Vol.32,No.1,pp.75-87 2012
Link Link
41. I don't need an agreement on my inconsistent consumption preferences: Multiple selves and consumption in Japan (Peer-reviewed)
Satoko Suzuki, Satoshi Akutsu
Advances in Consumer Research Vol.40,pp.469-474 2012
42. Diffusion of self-gift consumer behavior in interdependent cultures: The case of self-reward consumption practice in Japan. (Peer-reviewed)
Satoko Suzuki
Hitotsubashi University 2011.8
43. Managers' rhetorical strategic action in legitimating a new consumption practice: A case of 'jibun e no gohoubi' (self-reward) consumption in Japan. (Peer-reviewed)
Satoko Suzuki
Proceedings of the 24th Annual Meeting on the Association of Japanese Business Studies 2011

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Misc.

1. “Ah, it’s so kawaii!” The effect of kawaii emotions on consumer behaviors towards services delivered by robots. (Peer-reviewed)
Satoko Suzuki, Anna S. Mattila
Frontiers in Service 2023.7
2. 共同ブランド(Cobrand)の選好における文化差:弁証法的思考の影響 (Peer-reviewed)
鈴木 智子, 阿久津 聡
マーケティングカンファレンス2015 2015.11
3. Cultural differences in indulgent consumption: The influence of emotion reappraisal tendency (Peer-reviewed)
Satoko Suzuki, Kosuke Takemura, Takeshi Hamamura
2015 International Conference of Asian Marketing Associations 2015.10
4. 職場流動性は 相互協調・相互独立性および 調整・影響志向と関連するか? (Peer-reviewed)
竹村 幸祐, 鈴木 智子
日本社会心理学会第56回大会 2015.10
5. 寄付行為をめぐる日米文化差の研究 (Peer-reviewed)
芳賀 麻誉美, 鈴木 智子
日本行動計量学会第43回大会 2015.9
6. Effects of the focus on goals versus processes of actions on consumers' perceptions of service recovery efforts. (Peer-reviewed)
Satoko Suzuki, Kosuke Takemura, Takeshi Hamamura
2015 Naples Forum on Service 2015.6
7. 味の評価に対する情報の影響について ―「まずい」商品(ネガティブ経験)における 情報提示の順序の影響-
鈴木 智子, 北畑 浩太朗
日本商品学会第66回 2015.6
8. Cultural differences in the focus on goals versus processes of actions and their effect toward service recovery. (Peer-reviewed)
Satoko Suzuki, Kosuke Takemura, Takeshi Hamamura
第65回日本商業学会全国研究大会 2015.5
9. ブランド評価に対する文化の影響に関する探索的調査:ブランド拡張と弁証法的思考 (Peer-reviewed)
鈴木 智子, 阿久津 聡
第49回消費者行動研究コンファレンス 2014.11
10. 顧客満足とサービス提供者のコミュニケーション・スタイルとの関係における接近・回避志向の調整効果 (Peer-reviewed)
鈴木 智子, 竹村 幸祐, 藤原 健
マーケティングカンファレンス2014 2014.11
11. 相互独立的―相互協調的自己観からみた寄付行動の文化差 (Peer-reviewed)
芳賀 麻誉美, 鈴木 智子, 阿久津, 聡, コールバッハ フローリアン
日本マーケティング・サイエンス学会第96回研究大会 2014.11
12. When interdependents do not donate: The effect of fear on charitable giving. (Peer-reviewed)
Satoko Suzuki, Satoshi Akutsu, Florian Kohlbacher
2014 North American Conference of the Association for Consumer Research 2014.10
13. The internationalization process of the high-context communication services.
Satoko Suzuki, Kosuke Takemura
2014 ICServ 2014.9
14. When smile does no good: Decrease in recipients' creativity and the moderating effect of approach-avoidance orientation (Peer-reviewed)
Ken Fujiwara, Kosuke Takemura, Satoko Suzuki
日本心理学会第78回大会 2014.9
15. Does multicultural experience enhance creativity in social interactions? (Peer-reviewed)
Kosuke Takemura, Ken Fujiwara, Satoko Suzuki
日本心理学会第78回大会 2014.9
16. 東アジアにおける消費者行動の文化差に関する実証研究:自己贈与消費における日中差と感情調整の役割 (Peer-reviewed)
鈴木 智子, 竹村 幸祐, 浜村 武
第64回日本商業学会全国研究大会 2014.6
17. 高コンテクストサービスのグローバル化:「鮨かねさか」のシンガポール進出の事例から (Peer-reviewed)
鈴木 智子, 竹村 幸祐, Tran Nhung Thi Tuyet
サービス学会第2回国内大会 2014.4
18. 「おもてなし」サービスのグローバル化:ファミリーマートの海外展開の事例から (Peer-reviewed)
鈴木 智子, 大賀 暁
サービス学会第2回国内大会 2014.4
19. When smile decreases others’ creativity: The moderating effect of recipient’s approach-avoidance orientation. (Peer-reviewed)
Ken Fujiwara, Kosuke Takemura, Satoko Suzuki
SPSP Nonverbal Behavior Preconference 2014.2
20. 東アジアにおける消費者行動の文化差に関する実証研究:自己贈与消費における日中差 (Peer-reviewed)
鈴木 智子, 竹村 幸祐, 浜村 武
マーケティングカンファレンス2013 2013.11
21. Linking service characteristics and customer characteristics to customer satisfaction (Peer-reviewed)
Satoko Suzuki, Kosuke Takemura, Ken Fujiwara
Second Annual International Conference on Consumer Research and Marketing: Frontiers of Theory, Method and Practice 2013.11
22. 個人主義が拡張するネットワークと関係流動性: Facebookとmixiにおける自己表現 (Peer-reviewed)
竹村 幸祐, 鈴木 智子
日本社会心理学会 第54回大会 2013.11
23. Effect of culture on the brand evaluation: The case of Universal Studio Japan (Peer-reviewed)
Satoko Suzuki
第47回消費者行動研究コンファレンス 2013.10
24. SB6-4 サービス提供者のコミュニケーション・スタイルと顧客満足・ロイヤルティの関係における顧客の接近・回避傾向の調整効果(特別セッション 好みの計量特別セッション「マーケティングにおけるサービス研究と行動計量」)
鈴木 智子, 竹村 幸祐, 藤原 健
日本行動計量学会大会発表論文抄録集 Vol.41,pp.372-373 2013.9
25. The Creation of Consumption Practices: Framing Contests among Multiple Firms across Multiple Industries (Peer-reviewed)
Satoko Suzuki
ESA 2013 2013.8
26. Differences in East Asian self-gifting and role of independence within interdependent cultures. (Peer-reviewed)
Satoko Suzuki, Kosuke Takemura, Takeshi Hamamura
Society for Consumer Psychology Summer Conference 2013.8
27. The role of communication styles in the customer selection process: The case of train versus traditional sushi bars (Peer-reviewed)
Satoko Suzuki, Kosuke Takemura
2013 Frontiers in Service Conference 2013.7
28. 高コンテクストサービスにおけるユーザーの淘汰メカニズム:江戸前寿司の事例から (Peer-reviewed)
鈴木 智子, 竹村 幸祐
第63回日本商業学会全国研究大会 2013.5
29. 「おもてなし」サービスのグローバル化:資生堂の中国進出の事例から (Peer-reviewed)
鈴木 智子, 原田 緑
サービス学会第1回国内大会 2013.4
30. 文化に根差した食サービスのグローバル化:「鮨かねさか」のシンガポール進出の事例から (Peer-reviewed)
鈴木 智子, 竹村 幸祐
サービス学会第1回国内大会 2013.4
31. Self-expression as a socially adaptive psychology in "open" societies: A study of dual users of an American (Facebook) and a Japanese (mixi) social networking site (Peer-reviewed)
Kosuke Takemura, Satoko Suzuki
9th SPSP Cultural Psychology Preconference 2013.1
32. Culture and social media: Exploration of differences between the United States and Japan
Satoko Suzuki, Kosuke Takemura
Advanced Series in Management Vol.11,pp.245-258 2013
doi
33. 日本語版弁証法的自己観尺度(Dialectical Self Scale)の開発 (Peer-reviewed)
鈴木 智子, 阿久津 聡, 竹村 幸祐, 浜村 武
日本社会心理学会第53回大会 2012.11
34. Donating and volunteering in the Aging Society: Perspectives from Post 3-11 Japan. (Peer-reviewed)
Florian Kohlbacher, Satoko Suzuki, Satoshi Akutsu
第45回消費者行動研究コンファレンス 2012.10
35. 寄付行為の文化差に関する探索的研究:日本人の寄付への動機ならびに幸福感との関係から (Peer-reviewed)
鈴木 智子, コールバッハ フローリアン, 阿久津 聡
第45回消費者行動研究コンファレンス 2012.10
36. Social dynamics in diffusion of new consumption practices: Concurrence of actions by firms and media. (Peer-reviewed)
Satoko Suzuki
日本商業学会第62回全国大会 2012.5
37. 消費様式の普及に対するジャーナリズム(メディア言説)の影響:「自分へのご褒美」消費の事例から (Peer-reviewed)
鈴木 智子
日本商品学会2011年度秋季全国大会 2011.11
38. 多面的自己と消費者アイデンティティ・プロジェクト(CIP)に対する文化の影響:弁証法的自己概念の視点から (Peer-reviewed)
鈴木 智子
第43回消費者行動研究コンファレンス 2011.11
39. ラグジュアリー消費における個人志向性の探求:自己アイデンティティ形成の視点から (Peer-reviewed)
鈴木 智子
第42回消費者行動研究コンファレンス 2011.6
40. Role of firms (managers) in legitimizing the self-giving practices in interdependent cultures: The case of 'jibun e no gohoubi' (self-reward) consumption in Japan. (Peer-reviewed)
Satoko Suzuki
日本商業学会第61回全国大会 2011.5
41. ラグジュアリー消費における対人志向性と個人志向性:日本の消費者の購買動向に着目して (Peer-reviewed)
鈴木 智子
第41回消費者行動研究コンファレンス 2010.11

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Presentations

No. Name of subject/Conference Name Year Site
1. New Product (NP) Creativity and Performance: What Happens When a NP Development Team Pursues Both Novelty and Meaningfulness?(29th IPDMC: Innovation and Product Development Management Conference 2022)
Holding date : 2022.7.17 - 2022.7.19
Presentation date : 2022.7.18
2. マスティージにおけるコ・ブランディング ~パートナ ー選択に関する実証研究~(第63回消費者行動研究コンファレンス)
Holding date : 2021.10.9 - 2021.10.10
Presentation date : 2021.10.10
3. Humans and machines in the emergence of service ecosystems: Addressing false dichotomy by embracing.(The 7th Naples Forum on Service)
Holding date : 2021.9.6 - 2021.9.9
Presentation date : 2021.9.9
4. The Impact of Gender Role Orientations on Subjective Career Success: A Multilevel Study of 36 Societies.(AIB 2021 Online Conference)
Holding date : 2021.6.28 - 2021.7.2
Presentation date : 2021.6.29
5. Independence-Interdependence as a Moderator of Diversity and New Product Creativity.(28th IPDMC: Innovation and Product Development Management Conference 2021)
Holding date : 2021.6.6 - 2021.6.8
Presentation date : 2021.6.7
6. 共同ブランド(Cobrand)の選好における文化差:弁証法的思考の影響(マーケティングカンファレンス2015)
Holding date : 2015.11
Presentation date : 2015.11
7. 職場流動性は 相互協調・相互独立性および 調整・影響志向と関連するか?(日本社会心理学会第56回大会)
Holding date : 2015.10
Presentation date : 2015.10
8. Cultural differences in indulgent consumption: The influence of emotion reappraisal tendency(2015 International Conference of Asian Marketing Associations)
Holding date : 2015.10
Presentation date : 2015.10
9. Marketing city(University of Brawijaya, Malang, Indonesia)
Holding date :
Presentation date : 2015.9.21
10. 寄付行為をめぐる日米文化差の研究(日本行動計量学会第43回大会)
Holding date : 2015.9
Presentation date : 2015.9
11. 味の評価に対する情報の影響について ―「まずい」商品(ネガティブ経験)における 情報提示の順序の影響-(日本商品学会第66回)
Holding date : 2015.6
Presentation date : 2015.6
12. Effects of the focus on goals versus processes of actions on consumers' perceptions of service recovery efforts.(2015 Naples Forum on Service)
Holding date : 2015.6
Presentation date : 2015.6
13. Is More Information Always Good? 顧客満足に対するコミュニケーション・スタイルの影響と制御焦点の役割(第117回産業・組織心理学会 消費者行動部会)
Holding date :
Presentation date : 2015.5.16
14. Cultural differences in the focus on goals versus processes of actions and their effect toward service recovery.(第65回日本商業学会全国研究大会)
Holding date : 2015.5
Presentation date : 2015.5
15. Effect of dialectical thinking on brand management.(Kyoto University-UCLA Joint Research Forum)
Holding date :
Presentation date : 2015.3.24
16. Is More Information Always Good? The Effect of High- versus Low-Context Communication toward Customer Satisfaction and the Role of Regulatory Focus(Service x Design Research Forum)
Holding date :
Presentation date : 2015.3.18
17. 消費者行動研究における定性データの活用:多面的自己と矛盾する消費者行動の研究より(QSRオンラインセミナー)
Holding date :
Presentation date : 2015.3.13
18. Effect of Dialectical Thinking on Consumer Behavior / Marketing(ICS Research Positioning)
Holding date :
Presentation date : 2015.3.11
19. 食のグローバル化(日本マーケティング学会 第4回クリエイティブ産業とイノベーション研究報告会)
Holding date :
Presentation date : 2015.2.20
20. Internationalization of Japanese Creative Services(VNU University of Economics and Business)
Holding date :
Presentation date : 2015.2.5
21. おもてなし経営の競争優位性(知恵の場)
Holding date :
Presentation date : 2015.1.19
22. 相互独立的―相互協調的自己観からみた寄付行動の文化差(日本マーケティング・サイエンス学会第96回研究大会)
Holding date : 2014.11
Presentation date : 2014.11
23. ブランド評価に対する文化の影響に関する探索的調査:ブランド拡張と弁証法的思考(第49回消費者行動研究コンファレンス)
Holding date : 2014.11
Presentation date : 2014.11
24. 顧客満足とサービス提供者のコミュニケーション・スタイルとの関係における接近・回避志向の調整効果(マーケティングカンファレンス2014)
Holding date : 2014.11
Presentation date : 2014.11
25. The Internationalization Process of the Japanese Creative Services(Konkuk University-Kyoto University Joint Symposium)
Holding date :
Presentation date : 2014.10.17
26. 日本型クリエイティブ・サービスの時代:『おもてなし』への科学的接近(標準化と品質全国大会2014)
Holding date :
Presentation date : 2014.10.15
27. When interdependents do not donate: The effect of fear on charitable giving.(2014 North American Conference of the Association for Consumer Research)
Holding date : 2014.10
Presentation date : 2014.10
28. サービスドミナントロジックの概要(デザイン・イノベーション・コンソーシアム デザインセミナー)
Holding date :
Presentation date : 2014.9.5
29. おもてなし経営の概念、そしておもてなし企業選について(おもてなし経営推進フォーラムin大阪)
Holding date :
Presentation date : 2014.9.4
30. When smile does no good: Decrease in recipients' creativity and the moderating effect of approach-avoidance orientation(日本心理学会第78回大会)
Holding date : 2014.9
Presentation date : 2014.9
31. The internationalization process of the high-context communication services.(2014 ICServ)
Holding date : 2014.9
Presentation date : 2014.9
32. Does multicultural experience enhance creativity in social interactions?(日本心理学会第78回大会)
Holding date : 2014.9
Presentation date : 2014.9
33. 日本人の寄付行動と幸福感(第10回「持続可能性と幸福度」大学院生研究会)
Holding date :
Presentation date : 2014.7.7
34. Internationalization of Japanese Creative Services(International University of Japan)
Holding date :
Presentation date : 2014.6.15
35. 東アジアにおける消費者行動の文化差に関する実証研究:自己贈与消費における日中差と感情調整の役割(第64回日本商業学会全国研究大会)
Holding date : 2014.6
Presentation date : 2014.6
36. 高コンテクストサービスのグローバル化:「鮨かねさか」のシンガポール進出の事例から(サービス学会第2回国内大会)
Holding date : 2014.4
Presentation date : 2014.4
37. 「おもてなし」サービスのグローバル化:ファミリーマートの海外展開の事例から(サービス学会第2回国内大会)
Holding date : 2014.4
Presentation date : 2014.4
38. サービスデザインを考える:「消費者心理学」「デザイン」「サービス」の観点から(Service Design Roundtable)
Holding date :
Presentation date : 2014.2.15
39. ブランド評価に対する文化の影響:ブランド拡張と弁証法的思考(ブランドのグローバル化研究会)
Holding date :
Presentation date : 2014.2.10
40. When smile decreases others’ creativity: The moderating effect of recipient’s approach-avoidance orientation.(SPSP Nonverbal Behavior Preconference)
Holding date : 2014.2
Presentation date : 2014.2
41. サービス提供者と顧客の相互作用:顧客満足と顧客ロイヤルティへの影響(応用地域学会)
Holding date :
Presentation date : 2013.12.14
42. 江戸前寿司のグローバル化と親方の役割の変容(第6回サービス・イノベーション国際シンポジウム)
Holding date :
Presentation date : 2013.11.29
43. 東アジアにおける消費者行動の文化差に関する実証研究:自己贈与消費における日中差(マーケティングカンファレンス2013)
Holding date : 2013.11
Presentation date : 2013.11
44. Linking service characteristics and customer characteristics to customer satisfaction(Second Annual International Conference on Consumer Research and Marketing: Frontiers of Theory, Method and Practice)
Holding date : 2013.11
Presentation date : 2013.11
45. 消費者行動研究における定性データの活用:多面的自己と矛盾する消費者行動の研究より(NVivoセミナー in 京都)
Holding date :
Presentation date : 2013.10.10
46. イノベーションとコミュニケーション(Pleasure Dynamics研究会)
Holding date :
Presentation date : 2013.9.6
47. 深層インタビューに基づく研究例:「多面的自己と矛盾する消費者行動」(JACS Consumer Culture Theory ワークショップ)
Holding date :
Presentation date : 2013.7.13
48. The Role of Service Providers' Communication Styles in the Customer Selection Process: The Case of Train vs. Traditional Sushi Bars(Konkuk University)
Holding date :
Presentation date : 2013.6.20
49. サービス提供者のコミュニケーション・スタイルと顧客満足・ロイヤルティの関係における顧客の接近・回避傾向の調整効果
Holding date :
Presentation date : 2013.3.22
50. 日本料理とグローバル化を考える(日本料理アカデミー 第4回京大MBAによる経営管理ゼミナール)
Holding date :
Presentation date : 2013.3.16
51. マーケティング思考で顧客関係を考える(日本料理アカデミー 第2回京大MBAによる経営管理ゼミナール)
Holding date :
Presentation date : 2012.10.27
52. Living in a borderless world.(Okayama University)
Holding date :
Presentation date : 2012.5.29
53. Diffusion of self-gift consumer behavior in interdependent cultures: The case of 'jibun e no gohoubi' [self-reward] consumption practice in Japan.(DIJ Business & Economics Study Group)
Holding date :
Presentation date : 2011.12.12
54. イノベーションの普及と正当化プロセス:『自分へのご褒美』消費の普及を事例にして(IIRサマースクール2011)
Holding date :
Presentation date : 2011.8.25

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Awards

No. Award name Year
1. 2021 WAIB Best Paper Award 2021.8
2. Top 10% Most Downloaded Papers (2018-2019) 2019

Research Projects

No. Research subject Research item(Awarding organization, System name) Year
1. 職場における創造性プロセスの日台比較

( Awarding organization: 公益財団法人日本台湾交流協会 )
2022.4 - 2023.3
2. Cross-cultural empirical research on managing brands over time: Focusing on moderate inconsistency, memory advantage, and dialectical thinking
基盤研究(C)
( Awarding organization: 日本学術振興会 System name: 科学研究費助成事業 基盤研究(C) )
2021.4 - 2024.3
3. サービスロボットによる「おもてなし」に関する実証研究

( Awarding organization: 一般財団法人 田沼グリーンハウス財団 System name: 2020年度 田沼グリーンハウス財団 研究助成 )
2021.4 - 2023.3
4. Empirical research on market creation and language: From an institutional theory perspective
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
( Awarding organization: Japan Society for the Promotion of Science System name: Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (B) )
2018.4 - 2022.3
5. Theoretical and empirical research in identifying a new determinant of brand management success besides fit: From a dialectical thinking perspective.
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
( Awarding organization: Japan Society for the Promotion of Science System name: Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Early-Career Scientists )
2018.4 - 2021.3
6. ダイバーシティの組織双面性への影響:「普遍的-多様的」リーダーの調整効果に関する理論的・実証的研究

( Awarding organization: 野村マネジメント・スクール System name: 学術研究支援プログラム )
2017.7 - 2019.3
7. 豊かなコンテクストのある超スマート社会のサービス・デザイン

( Awarding organization: 国立研究開発法人科学技術振興機構 System name: 社会技術研究開発 )
2016.4 - 2017.3
8. Cross-cultural empirical research on cultural differences in inconsistent brand image evaluation: The influence of dialectical thinking.
Link
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
( Awarding organization: Japan Society for the Promotion of Science System name: Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Young Scientists (B) )
2015.4 - 2018.3
9. A Study on Knowledge-based Service Value Chain System based on Experience and Credibility
Link
Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
( Awarding organization: Japan Society for the Promotion of Science System name: Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (A) )
2013.4 - 2018.3
10. Empirical Research on Global Marketing of Creative Industries: The Role of Cross-Cultural Gatekeepers
Link
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
( Awarding organization: Japan Society for the Promotion of Science System name: Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (B) )
2013.4 - 2018.3
11. Empirical research on the effect of naive dialecticism toward Japanese consumer behavior
Link
Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
( Awarding organization: Japan Society for the Promotion of Science System name: Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research )
2012.4 - 2015.3

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