1. | Corporate Social Responsibility and Local Community in Asia
Kyoko Fukukawa (編集) Routledge 2014年4月 (ISBN:9780415627658) |
---|---|
2. | Corporate Social Responsibility in Asia
Kyoko Fukukawa (編集) Routledge 2010年1月 (ISBN:9780415673044) |
No. | 会議名 | 開催・発表年月日 | 開催地 |
---|---|---|---|
1. | 倫理的に問われる消費行動:文献レビュー(第67回消費者行動研究コンファレンス) |
開催年月日:
2023年10月21日
~ 2023年10月22日 発表年月日: 2023年10月22日 |
京都産業大学 |
2. | Valuable Leads: Marketing Automation In The Case Of A B2B Company(Academy of Marketing Conference 2018) |
開催年月日:
発表年月日: 2018年07月03日 |
Sterling UK |
3. | Marketing and Social Change: Thoughts on what “consumers do”(企業と社会フォーラム第6回年次会) |
開催年月日:
発表年月日: 2016年09月08日 |
早稲田大学 |
4. | Whose Capability? Notes on the ‘Intimacies’ of the Marketplace(HDCA 2016 conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2016年09月01日 |
Hitotsubashi University Tokyo Japan |
5. | Authentic versus Aspirational Branding: An Individual and Country Level Study of the Actual and Ideal Self-Congruity Effect(Global Marketing Conference (GMC) Global Marketing Conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2016年07月21日 |
Hong Kong, China |
6. | How self-construals moderate the self-congruity effect: a cross-national study(Academy of Marketing Science World Marketing Congress) |
開催年月日:
発表年月日: 2016年07月19日 |
Paris, France |
7. | The Dynamics of Sustainable Collaboration – The International Master’s Summer School for Sustainability in Business(3rd UK and Ireland PRME Regional Chapter Conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2016年06月19日 |
Nottingham UK |
8. | The role of religiosity in self-concept and ethical consumption(Academy of Marketing Conference 2015) |
開催年月日:
発表年月日: 2015年07月07日 |
Limerick, Ireland |
9. | From a Student to a Stakeholder Perspective: Education for Sustainable Development(ABS Learning and Teaching conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2015年04月28日 |
York UK |
10. | Before Research Goes to Public: Understanding Moral Decision Marketing Among Marketing Researches(The 21st Vincentian Business Ethics Conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2014年10月29日 |
All Hallows College, Dublin, Ireland |
11. | How an Individual’s Self-Construals, Cosmopolitan and Local Orientation Affect the Impact of the Four Self-Congruity Types on Brand Attitude(Global Marketing Conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2014年07月15日 |
Sigapore |
12. | Researching the Impact of Neutralisation Techniques in Ethical Consumption in the UK context(Academy of Marketing Conference 2013) |
開催年月日:
発表年月日: 2013年07月09日 |
Glamorgan Business School, Cardiff, UK |
13. | Transformations and Translations of Japanese Business and Society – A Retrospective(The Necessary Transition 2012) |
開催年月日:
発表年月日: 2012年09月26日 |
Griffith University, Queensland, Australia |
14. | Sustainable Change: Education for Sustainable Development in the Business School(The 18th Annual International Conference Promoting Business Ethics) |
開催年月日:
発表年月日: 2011年10月26日 |
St. John’s University, New York, U.S.A. |
15. | What We Believe Is Not Always What We Do: An Empirical Investigation into Ethically Questionable Behavior in Consumption(The 2nd World Business Ethics Forum) |
開催年月日:
発表年月日: 2008年12月11日 |
Hong Kong Baptist University, H.K. |
16. | CSR Management in Japanese Multinational Corporations: Increased Awareness and Sceptical CSR Managers in the Field of Global Operations(The 14th Annual International Vincentian Business Ethics Conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2007年11月01日 |
DePaul University, Chicago, U.S.A |
17. | The Perceived Role of Ethics and Social Responsibility: The U.S. versus China(World Business Ethics Forum 2006) |
開催年月日:
発表年月日: 2006年11月01日 |
Hong Kong Baptist University, H.K. and University of Macau, Macau |
18. | ビジネスエシックス講座のカリキュラム開発と実施:英国マネジメントスクールからの実例と検証(日本経営倫理学会、第14回研究発表大会) |
開催年月日:
発表年月日: 2006年10月21日 |
慶応義塾大学(神奈川、日吉) |
19. | An Eye for An Eye: Investigating the Impact of Consumer Perception of Corporate Unfairness on Consumer Behaviour(The 12th Annual International Conference Promoting Business Ethics) |
開催年月日:
発表年月日: 2005年10月26日 |
St. John’s University, New York, U.S.A. |
20. | Values and Attitudes toward Social and Environmental Accountability(American Accounting Association 2004 Annual Meeting) |
開催年月日:
発表年月日: 2004年08月08日 |
Orlando, Florida, U.S.A. |
21. | A Japanese Model of Corporate Social Responsibility?: A study of Online Reporting(The CSR in Asia Conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2003年03月26日 |
The University of Nottingham Business School, Kuala Lumpur, Malaysia |
22. | Ethically Questionable Behaviour in Consumption: Implications for Business Ethics(The 8th Annual International Conference Promoting Business Ethics) |
開催年月日:
発表年月日: 2001年10月24日 |
DePaul University, Chicago U.S.A. |
23. | Motivations for Ethically Questionable Behaviour in Consumption – An Exploratory Study(Academy of Marketing Conference 2000) |
開催年月日:
発表年月日: 2000年07月05日 |
University of Derby, Derby U.K. |
24. | Customers’ Responses to Service Failure: Impact of Mindset on Customer Complaining Behaviour.(Academy of Marketing 2023 Annual Conference and Doctoral Colloquium: From Revolution to Revolutions) |
開催年月日:
2023年7月3日
~ 2023年7月6日 発表年月日: |
University of Birmingham |
No. | 賞名 | 受賞年月 |
---|---|---|
1. | Best Track Paper (B2B), Academy of Marketing Conference 2018 | 2018年7月 |
2. | Best Track Paper (Ethics and Marketing), Academy of Marketing Conference 2013 | 2013年7月 |
3. | Best Paper, Academy of Business and Public Policy Conference 2009 | 2009年4月 |
No. | 研究題目 | 研究種目(提供機関・制度) | 研究期間 |
---|---|---|---|
1. | 日本消費文脈を反映させた消費者倫理の包括的理論展開:日本の倫理的消費行動調査
|
基盤研究(C)
( 提供機関: 日本学術振興会 制度: 科学研究費助成事業 ) |
2024年4月 ~ 2027年3月 |