経営管理研究科経営管理専攻
福川 恭子(フクカワ キョウコ)

書籍等出版物

1. Corporate Social Responsibility and Local Community in Asia
Kyoko Fukukawa (編集)
Routledge 2014年4月 (ISBN:9780415627658)
2. Corporate Social Responsibility in Asia
Kyoko Fukukawa (編集)
Routledge 2010年1月 (ISBN:9780415673044)

論文

1. マーケティング研究領域におけるパラダイムの現状と課題 ーより活発な理論発展へ向けて 一
宇野舞, グェンフォンバオチャウ, 趙雅欣, 六嶋俊太, 福川恭子
一橋商学論叢 17巻2号14-30頁 2022年11月
2. (Re)thinking Education for Sustainable Development: A Capability Approach
Kyoko Fukukawa
企業と社会シリーズ 9巻1-19頁 2020年9月
3. Response-Ability: Practicing Integrity Through Intimacy in the Marketplace (査読有り)
Kyoko Fukukawa
Journal of Business Ethics 160巻1号251-262頁 2019年11月
doi
4. How Independence and Interdependence Moderate the Self-Congruity Effect on Brand Attitude: A Study of East and West (共著) (査読有り)
Hector Gonzalez-Jimeneza, Fernando Fastoso, Kyoko Fukukawa
Journal of Business Research 103巻293-300頁 2019年10月
doi
5. Neutralization techniques as a moderating mechanism: Ethically questionable behavior in the Romanian consumer context (査読有り)
Kyoko Fukukawa, Monica‐Maria Zaharie, Andreea‐Ioana Romonţi‐Maniu
Psychology & Marketing 36巻2号138-149頁 2019年2月
doi
6. Understanding Consumer Behaviour for Social Change: An Empirical Investigation of Neutralisation Techniques in the UK (共著)
Kyoko Fukukawa, Kalmonwan Sungkanon, Nina Reynolds
企業と社会フォーラム学会誌 6巻22-42頁 2017年9月
7. Consumer control, dependency and satisfaction with online service (共著) (査読有り)
Shiu Fai Chan, Bradley R. Barnes, Kyoko Fukukawa
Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics 28巻4号594-615頁 2016年1月
doi
8. How an Individual's Self-Construals, Cosmopolitan and Local Orientation Affect the Impact of the Four Self-Congruity Types on Brand Attitude (査読有り)
Hector Gonzalez-Jimenez, Fernando Fastoso, Kyoko Fukukawa
REDISCOVERING THE ESSENTIALITY OF MARKETING 175頁 2016年
doi
9. Education for Sustainable Development at the School of Management, University of Bradford (査読有り)
Kyoko Fukukawa
Inspirational Guide for the Implementation of PRME UK and Ireland Edition 91-96頁 2014年9月
10. Sustainable Change: Education for Sustainable Development in the Business School (共著) (査読有り)
Kyoko Fukukawa, David Spicer, Sally Ann Burrows, Jenny Fairbrass
Journal of Corporate Citizenship 49巻71-99頁 2013年3月
11. Transformations and Translations of Japanese Business and Society – A Retrospective (共著)
Kyoko Fukukawa, Sunil Manghani
Malcolm McIntosh (ed.), The Necessary Transition – Transition and Transformation Issues in the Journey towards the Sustainable Enterprise Economy 80-97頁 2013年
12. Understanding the factors affecting the adoption of E-Marketing by small business enterprises (共著) (査読有り)
Hatem El-Gohary, Myfanwy Trueman, Kyoko Fukukawa
E-Commerce Adoption and Small Business in the Global Marketplace: Tools for Optimization 237-258頁 2010年1月
doi その他のサイト
13. Consumer Ethics – a Moving Target
Kyoko Fukukawa
The Institute of Customer Service 2010年1月
その他のサイト
14. What We Believe Is Not Always What We Do: An Empirical Investigation into Ethically Questionable Behaviour in Consumption (共著) (査読有り)
Kyoko Fukukawa, Christine Ennew
Journal of Business Ethics 91巻49-60頁 2010年
doi
15. Understanding Japanese CSR: The Reflections of Managers in the Field of Global Operations (共著) (査読有り)
Kyoko Fukukawa, Yoshiya Teramoto
Journal of Business Ethics 85巻133-146頁 2009年
doi
16. The Nature and Management of Ethical Corporate Identity: A Commentary on Corporate Identity, Corporate Social Responsibility and Ethics (共著) (査読有り)
John M. T. Balmer, Kyoko Fukukawa, Edmund R. Gray
Journal of Business Ethics 76巻1号7-15頁 2007年11月
doi
17. Mapping the Interface between Corporate Identity, Ethics and Corporate Social Responsibility (Editorial Introduction) (共著)
Kyoko Fukukawa, John M.T. Balmer, Edmund A. Gray
Journal of Business Ethics 76巻1号1-5頁 2007年11月
doi
18. The Business of Visual Culture (共著)
Sunil Manghani, Kyoko Fukukawa
Electronic Journal of Radical Organisation Theory 2007年10月
その他のサイト
19. 日本企業のCSR経営 (共著)
福川恭子, 寺本義也
経済セミナー 2007年6月
20. Values and Attitudes toward Social and Environmental Accountability: A Study of MBA Students (共著) (査読有り)
Kyoko Fukukawa, William Shafer, Grace M. Lee
Journal of Business Ethics 71巻4号381-394頁 2007年4月
doi
21. An Eye for An Eye: Investigating the Impact of Consumer Perception of Corporate Unfairness on Aberrant Consumer Behavior (共著) (査読有り)
Kyoko Fukukawa, Christine Ennew, Steve Daicon
Research in Ethical Issues in Organizations - Insurance Ethics for a More Ethical World. 7巻187-221頁 2007年3月
22. Values and the Perceived Importance of Ethics and Social Responsibility: The U.S. versus China (共著) (査読有り)
William Shafer, Kyoko Fukukawa, Grace M. Lee
Journal of Business Ethics 70巻3号265-284頁 2007年2月
doi
23. A Japanese Model of Corporate Social Responsibility?: A Study of Website Reporting (共著) (査読有り)
Kyoko Fukukawa, Jeremy Moon
Journal of Corporate Citizenship 14巻45-59頁 2004年12月
doi
24. A Theoretical Review of Business and Consumer Ethics Research: Normative and Descriptive Approaches (査読有り)
Kyoko Fukukawa
The Marketing Review 3巻381-401頁 2003年12月
doi
25. Developing a framework for ethically questionable behavior in consumption (査読有り)
K Fukukawa
JOURNAL OF BUSINESS ETHICS 41巻1-2号99-119頁 2002年11月
doi

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講演・口頭発表等

No. 会議名 開催・発表年月日 開催地
1. 倫理的に問われる消費行動:文献レビュー(第67回消費者行動研究コンファレンス)
開催年月日: 2023年10月21日 ~ 2023年10月22日
発表年月日: 2023年10月22日
京都産業大学
2. Valuable Leads: Marketing Automation In The Case Of A B2B Company(Academy of Marketing Conference 2018)
開催年月日:
発表年月日: 2018年07月03日
Sterling UK
3. Marketing and Social Change: Thoughts on what “consumers do”(企業と社会フォーラム第6回年次会)
開催年月日:
発表年月日: 2016年09月08日
早稲田大学
4. Whose Capability? Notes on the ‘Intimacies’ of the Marketplace(HDCA 2016 conference)
開催年月日:
発表年月日: 2016年09月01日
Hitotsubashi University Tokyo Japan
5. Authentic versus Aspirational Branding: An Individual and Country Level Study of the Actual and Ideal Self-Congruity Effect(Global Marketing Conference (GMC) Global Marketing Conference)
開催年月日:
発表年月日: 2016年07月21日
Hong Kong, China
6. How self-construals moderate the self-congruity effect: a cross-national study(Academy of Marketing Science World Marketing Congress)
開催年月日:
発表年月日: 2016年07月19日
Paris, France
7. The Dynamics of Sustainable Collaboration – The International Master’s Summer School for Sustainability in Business(3rd UK and Ireland PRME Regional Chapter Conference)
開催年月日:
発表年月日: 2016年06月19日
Nottingham UK
8. The role of religiosity in self-concept and ethical consumption(Academy of Marketing Conference 2015)
開催年月日:
発表年月日: 2015年07月07日
Limerick, Ireland
9. From a Student to a Stakeholder Perspective: Education for Sustainable Development(ABS Learning and Teaching conference)
開催年月日:
発表年月日: 2015年04月28日
York UK
10. Before Research Goes to Public: Understanding Moral Decision Marketing Among Marketing Researches(The 21st Vincentian Business Ethics Conference)
開催年月日:
発表年月日: 2014年10月29日
All Hallows College, Dublin, Ireland
11. How an Individual’s Self-Construals, Cosmopolitan and Local Orientation Affect the Impact of the Four Self-Congruity Types on Brand Attitude(Global Marketing Conference)
開催年月日:
発表年月日: 2014年07月15日
Sigapore
12. Researching the Impact of Neutralisation Techniques in Ethical Consumption in the UK context(Academy of Marketing Conference 2013)
開催年月日:
発表年月日: 2013年07月09日
Glamorgan Business School, Cardiff, UK
13. Transformations and Translations of Japanese Business and Society – A Retrospective(The Necessary Transition 2012)
開催年月日:
発表年月日: 2012年09月26日
Griffith University, Queensland, Australia
14. Sustainable Change: Education for Sustainable Development in the Business School(The 18th Annual International Conference Promoting Business Ethics)
開催年月日:
発表年月日: 2011年10月26日
St. John’s University, New York, U.S.A.
15. What We Believe Is Not Always What We Do: An Empirical Investigation into Ethically Questionable Behavior in Consumption(The 2nd World Business Ethics Forum)
開催年月日:
発表年月日: 2008年12月11日
Hong Kong Baptist University, H.K.
16. CSR Management in Japanese Multinational Corporations: Increased Awareness and Sceptical CSR Managers in the Field of Global Operations(The 14th Annual International Vincentian Business Ethics Conference)
開催年月日:
発表年月日: 2007年11月01日
DePaul University, Chicago, U.S.A
17. The Perceived Role of Ethics and Social Responsibility: The U.S. versus China(World Business Ethics Forum 2006)
開催年月日:
発表年月日: 2006年11月01日
Hong Kong Baptist University, H.K. and University of Macau, Macau
18. ビジネスエシックス講座のカリキュラム開発と実施:英国マネジメントスクールからの実例と検証(日本経営倫理学会、第14回研究発表大会)
開催年月日:
発表年月日: 2006年10月21日
慶応義塾大学(神奈川、日吉)
19. An Eye for An Eye: Investigating the Impact of Consumer Perception of Corporate Unfairness on Consumer Behaviour(The 12th Annual International Conference Promoting Business Ethics)
開催年月日:
発表年月日: 2005年10月26日
St. John’s University, New York, U.S.A.
20. Values and Attitudes toward Social and Environmental Accountability(American Accounting Association 2004 Annual Meeting)
開催年月日:
発表年月日: 2004年08月08日
Orlando, Florida, U.S.A.
21. A Japanese Model of Corporate Social Responsibility?: A study of Online Reporting(The CSR in Asia Conference)
開催年月日:
発表年月日: 2003年03月26日
The University of Nottingham Business School, Kuala Lumpur, Malaysia
22. Ethically Questionable Behaviour in Consumption: Implications for Business Ethics(The 8th Annual International Conference Promoting Business Ethics)
開催年月日:
発表年月日: 2001年10月24日
DePaul University, Chicago U.S.A.
23. Motivations for Ethically Questionable Behaviour in Consumption – An Exploratory Study(Academy of Marketing Conference 2000)
開催年月日:
発表年月日: 2000年07月05日
University of Derby, Derby U.K.
24. Customers’ Responses to Service Failure: Impact of Mindset on Customer Complaining Behaviour.(Academy of Marketing 2023 Annual Conference and Doctoral Colloquium: From Revolution to Revolutions)
開催年月日: 2023年7月3日 ~ 2023年7月6日
発表年月日:
University of Birmingham

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受賞

No. 賞名 受賞年月
1. Best Track Paper (B2B), Academy of Marketing Conference 2018 2018年7月
2. Best Track Paper (Ethics and Marketing), Academy of Marketing Conference 2013 2013年7月
3. Best Paper, Academy of Business and Public Policy Conference 2009 2009年4月