1. | Commonality out of difference
Shuoyang Meng Stanford Program on International and Cross-Cultural Education 2023年2月 |
---|---|
2. | 日本大学服务型学习的动向与课题
福留東土, 孟硕洋 日本高等教育 198-212頁 2023年 |
3. | 学术职业中的教学与研究:联系与冲突
福留東土, 孟硕洋 国际日本研究 2巻23-38頁 2023年 |
No. | 会議名 | 開催・発表年月日 | 開催地 |
---|---|---|---|
1. | A comparative analysis of employment outcomes for U.S.-trained and Japanese-trained Chinese PhDs(Higher Education Research Association (HERA) 10th Annual Conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2024年06月 |
|
2. | Diplomatic knowledge agents: The impact of Chinese graduate students at Japanese universities(Higher Education Research Association (HERA) 10th Annual Conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2024年06月 |
|
3. | 人文・社会科学系学生の大学院進学院に作用する要因(日本高等教育学会第27回大会) |
開催年月日:
発表年月日: 2024年05月 |
|
4. | トップジャーナル掲載経験を語る(一橋大学国際ジャーナル論文投稿セミナーシリーズ) |
開催年月日:
発表年月日: 2023年12月14日 |
|
5. | 高等教育の「出口」における「多様性と包摂」の課題と展望:日本の学卒就職の行方に焦点を当てて(日本高等教育学会第26回大会) |
開催年月日:
発表年月日: 2023年 |
|
6. | Chinese students’ decision-making for studying in Japan during the COVID-19 pandemic(Higher Education Research Association (HERA) 9th Annual Conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2023年 |
|
7. | Same experience, different outcomes: The determinants of academic career success of Japanese-trained Chinese PhDs(2022 China Studies Program Doctoral Workshop on Education Development) |
開催年月日:
発表年月日: 2022年11月05日 |
|
8. | Where are Haigui? Factors affecting the employment of Chinese foreign-trained PhDs(Higher Education Research Association (HERA) 8th Annual Conference) |
開催年月日:
2022年4月27日
~ 2022年4月29日 発表年月日: 2022年04月29日 |
|
9. | 民国时期欧美留学派的日本观:以近代著名思想家蒋梦麟为中心(2021年中华日本哲学会年会) |
開催年月日:
発表年月日: 2021年10月 |
|
10. | 日本博士制度的变迁:基于历史制度主义的视角(第七届世界比较教育论坛) |
開催年月日:
発表年月日: 2021年09月 |
|
11. | 国際流動が研究者キャリアに与える影響の実証的研究(日本高等教育学会第24回大会) |
開催年月日:
発表年月日: 2021年05月 |
|
12. | 日本博士教育制度的历史考察(2020年中华日本哲学会年会) |
開催年月日:
発表年月日: 2020年12月 |
No. | 賞名 | 受賞年月 |
---|---|---|
1. | Merit Prize | 2022年 |
2. | 東京大学外国人留学生特別奨学金 | 2020年 |
3. | Student Ambassador | 2019年 |
No. | 研究題目 | 研究種目(提供機関・制度) | 研究期間 |
---|---|---|---|
1. | 文系研究者養成における教育の存在形式―“体系性”と「研究室」をめぐる国際比較―
|
( 提供機関: 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 制度: 若手研究者育成プロジェクト ) |
2024年6月 ~ 2025年3月 |
2. | Transnational Academic Mobility and Capital Accumulation: Focusing on Japanese-trained Chinese scientists
|
( 提供機関: 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 制度: 若手研究者育成プロジェクト ) |
2021年6月 ~ 2022年3月 |
3. | 国際流動が研究者キャリアに与える影響の実証的研究
|
( 提供機関: 広島大学高等教育研究開発センター 制度: 公募型国際・国内共同研究推進事業 ) |
2020年6月 ~ 2021年3月 |