1. |
顧客が顧客戦略を動かす時代
藤川佳則
DIAMOND ハーバード・ビジネス・レビュー 2018年11月 |
2. |
デジタル化時代のビジネスは 顧客との「価値共創」が重要になる
藤川佳則
東洋経済オンライン for Thinkers 2018年7月 |
3. |
サービス・マネジメントの変遷を学ぶための論文
藤川佳則
DIAMOND ハーバード・ビジネス・レビュー オンライン 2017年10月 |
4. |
サービス・ドミナント・ロジック ソフトバンクのペッパーは結局失敗なのか
藤川佳則
プレジデント 2017年10月 |
5. |
マーケティングの民主化 (共著)
高広伯彦, 藤川佳則
一橋ビジネスレビュー 64巻2号54-67頁 2016年9月 |
6. |
Consuming “to have no self”: Kawaii consumption in Japanese women’s identity work. (共著)
(査読有り)
Satoko Suzuki, Saori Kanno, Kosuke Mizukoshi, Yoshinori Fujikawa
Advances in Consumer Research 44巻348-352頁 2016年1月 |
7. |
サービス・イノベーションの社会受容デザイン ─ 価値共創の第三のアクター「レギュレーター」の役割 ─ (共著)
(査読有り)
西山浩平, 藤川佳則
マーケティング・ジャーナル 35巻3号46-53頁 2016年1月
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8. |
サービス・ドミナント・ロジック: IoT時代の新たな価値づくり
藤川佳則
ダイヤモンドハーバードビジネスレビュー 別冊 2016年 01 月号 (IoTの競争優位) 2016年1月 |
9. |
Knowledge Transfer in Service Globalization: Cultural Context, De/Re-contextualization Capabilities, and Reception/Transmission Behavior (共著)
(査読有り)
Yoshinori Fujikawa, Joji Ono
The 24th Frontiers in Service Conference 2015年7月 |
10. |
Service Knowledge Generation and Transfer in Asia: Role of COEs, Host-country Environment, and Subsidiary Competence (共著)
(査読有り)
Hironobu Kitagawa, Yoshinori Fujikawa
ICServ 2015 The 3rd International Conference of Society for Serviceology 2015年7月 |
11. |
Knowledge Transfer in Service Globalization: Cultural Context, De/Re-contextualization Capabilities, and Reception/Transmission Behavior (共著)
(査読有り)
Yoshinori Fujikawa, Joji Ono
ICServ 2015 The 3rd International Conference of Society for Serviceology 2015年7月 |
12. |
Service Employee Improvisation: Organizational Influence across Culture (共著)
(査読有り)
Yoshinori Fujikawa, Gil Luria, Steven Rayburn, Dana Yagil, Raymond Fisk
The 24th Frontiers in Service Conference 2015年7月 |
13. |
Role of Regulator in Value Co-creation: Using Crowd Sourcing Technology on Open Innovation Platform (共著)
(査読有り)
Kohei Nishiyama, Yoshinori Fujikawa
The 24th Frontiers in Service Conference 2015年7月 |
14. |
サービス・グローバリゼーション -価値共創活動の国際知識移転プロセス-
藤川佳則
日本商業学会全国研究大会 2015年5月 |
15. |
Service Globalization: Cultural Context, De/Re-contextualization Capabilities, and Knowledge Transfer Behavior (共著)
(査読有り)
Yoshinori Fujikawa, Joji Ono, Mayomi Haga, Satoshi Akutsu
ICServ 2014, The 2nd International Conference on Serviceology 2014年9月 |
16. |
Co-creation Orientation: Individual Difference across Firms and Customers (共著)
(査読有り)
Joji Ono, Yoshinori Fujikawa, Satoshi Akutsu, Mayomi Haga
ICServ 2014, The 2nd International Conference on Serviceology 2014年9月 |
17. |
サービス・ドミナント・ロジック: 先進企業事例に見る「価値づくり」の世界観
藤川佳則
DIAMONDハーバード・ビジネス・レビュー オンライン 2014年7月 |
18. |
Does individual cultural differences impact on value co-creation process? (共著)
(査読有り)
Mayomi Haga, Satoshi Akutsu, Yoshinori Fujikawa, Joji Ono
AMA SERVSIG 2014 2014年6月 |
19. |
Co-creation orientation of customers: Its effects on co-creation activities (共著)
(査読有り)
Joji Ono, Yoshinori Fujikawa, Satoshi Akutsu, Mayomi Haga
AMA SERVSIG 2014 2014年6月 |
20. |
文脈視点によるサービス価値共創モデルの研究
藤川佳則
サービソロジー 1巻2号18-21頁 2014年1月
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21. |
共創志向性 ─ 事後創発される価値の原動力 (共著)
(査読有り)
小野譲司, 藤川佳則, 阿久津聡, 芳賀麻誉美
マーケティング・ジャーナル 131巻5-31頁 2014年1月 |
22. |
サービス・グローバリゼーション ─ 脱コンテクスト化と 再コンテクスト化による知識移転プロセス (共著)
(査読有り)
藤川佳則, 小野譲司
マーケティング・ジャーナル 131巻3号72-92頁 2014年1月
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23. |
新しいメディアに飛びついても問題は解決しない ポスト「マス広告」時代のマーケティング
藤川佳則
日経ビジネスオンライン 2013年12月 |
24. |
「モノ」と「サービス」を分けるのはもう古い 価値づくりをサービスで捉えるサービス・マネジメントとは
藤川佳則
日経ビジネスオンライン 2013年7月 |
25. |
Co-creation Orientation: The Construct, Antecedents, and Consequences (共著)
(査読有り)
Ono Joji, Yoshinori Fujikawa, Satoshi Akutsu, Mayomi Haga
The 22nd Frontiers in Service Conference 2013年7月 |
26. |
Effects of Cultural Orientation on Customer Goals: A dynamic analysis (共著)
(査読有り)
Haga, Mayomi, Satoshi Akutsu, Joji Ono, Yoshinori Fujikawa
The 22nd Frontiers in Service Conference 2013年7月 |
27. |
Cultural Differences in Customer Participation: Impacts on Customer Purchase and Consumption Behavior (共著)
(査読有り)
Akutsu, Satoshi, Mayomi Haga, Yoshinori Fujikawa, Joji Ono
The 22nd Frontiers in Service Conference 2013年7月 |
28. |
Service Globalization: Measuring Cultural Context, Contextualization Capabilities, and Knowledge Transfer in Value Co-creation Process (共著)
(査読有り)
Fujikawa, Yoshinori, Joji Ono, Mayomi Haga, Satoshi Akutsu
The 22nd Frontiers in Service Conference 2013年7月 |
29. |
顧客の参加行動と満足をめぐる構造探索と価値共創支援 ベイジアンネットワークによる検討 (共著)
(査読有り)
芳賀麻誉美, 阿久津聡, 藤川佳則, 小野譲司
サービス学会 第1回 国内大会 2013年4月 |
30. |
Cultural Influence on Customer Participation in Value-creation Activities (共著)
(査読有り)
Satoshi Akutsu, Mayomi Haga, Yoshinori Fujikawa, Joji Ono
Society for Consumer Psychology Summer Conference 2013 2013年1月 |
31. |
企業と顧客の価値共創における文化要因の影響の定量化 (共著)
(査読有り)
芳賀麻誉美, 阿久津聡, 小野譲司, 藤川佳則
日本行動計量学会 第40回大会 2012年9月 |
32. |
Service Globalization: De-Contextualization and Re-Contextualization of Value Co-Creation Processes (共著)
(査読有り)
Fujikawa, Yoshinori, Satoshi Akutsu, Joji Ono, Fumikazu Morimura, Mayomi Haga
The 21st Frontiers in Service Conference 2012年6月 |
33. |
Dynamic Updating Process of Customer's Motivation for Participating in Value Co-Creation (共著)
(査読有り)
Ono, Joji, Mayomi Haga, Satoshi Akutsu, Yoshinori Fujikawa
The 21st Frontiers in Service Conference 2012年6月 |
34. |
知識共創論: ユーザーベースの知識経営に向けて (共著)
小川進, 藤川佳則, 堀口悟史
一橋ビジネスレビュー 59巻1号40-52頁 2012年1月
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35. |
文脈視点による価値共創経営 ―事後創発的ダイナミックプロセスモデルの構築にむけて (共著)
(査読有り)
藤川佳則, 阿久津聡, 小野譲司
組織科学 46巻2号38-52頁 2012年1月
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36. |
サービス・マネジメントのフロンティア: サービス研究の最前線から
藤川佳則
一橋ビジネスレビュー 59巻3号152-163頁 2012年1月 |
37. |
製造業のサービス化:「サービス・ドミナント・ロジック」による考察
(査読有り)
藤川佳則
パナソニック技報 58巻3号1-6頁 2012年1月 |
38. |
サービスドミナントロジック研究の動向とその内容分析 (共著)
(査読有り)
芳賀麻誉美, 森村文一, 藤川佳則
日本行動計量学会 第39回大会 2011年9月 |
39. |
Context Management Approach to Value Co-Creation (VCC): Toward Dynamic Process Model of Customer as Value Co-Creator (共著)
(査読有り)
Fujikawa, Yoshinori, Satoshi Akutsu, Joji Ono
The 20th Frontiers in Service Conference 2011年7月 |
40. |
サービス・マネジメントのフロンティア: 価値共創の実務的示唆--日本企業の機会と課題
藤川佳則
一橋ビジネスレビュー 59巻2号184-193頁 2011年1月
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41. |
サービス・マネジメントのフロンティア: 顧客視点の価値共創-事後創発的ダイナミックモデル
藤川佳則
一橋ビジネスレビュー 59巻1号184-193頁 2011年1月
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42. |
グローバル知識 資産経営への挑戦 (共著)
浅川和宏, 藤川佳則, 小豆川裕子
Consensus Community 24巻4-9頁 2010年1月 |
43. |
サービス・マネジメントのフロンティア: サービス・ドミナント・ロジックの台頭
藤川佳則
一橋ビジネスレビュー 58巻1号144-155頁 2010年1月
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44. |
サービス・マネジメントのフロンティア: 『モノかサービスか』から『モノもサービスも』へ
藤川佳則
一橋ビジネスレビュー 58巻2号160-170頁 2010年1月
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45. |
サービス・マネジメントのフロンティア:価値共創者としての顧客
藤川佳則
一橋ビジネスレビュー 58巻3号160-166頁 2010年1月 |
No.
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会議名
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開催・発表年月日
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開催地
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1. |
The Influence of Cultural Context on Value Co-Creation: A Cultural Models Approach(EMAC 2020 Conference)
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開催年月日:
発表年月日:
2020年05月27日 |
Corvinus University of Budapest, Hungary |
2. |
Emergence of Value Co-Creation: Agent-Based Modelling on Behavioral Patterns of Customer, Corporation, and Regulator(ICSSI2018 & ICServ2018)
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開催年月日:
発表年月日:
2018年11月13日 |
Taichung, Taiwan |
3. |
Consuming “To Have No Self”: Kawaii Consumption in Japanese Women’s Identity Work(Association for Consumer Research 2016)
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開催年月日:
発表年月日:
2016年10月28日 |
Berlin, Germany |
4. |
Human Centric Innovation and Digital Future(ICServ 2016: International Conference of Society for Serviceology)
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開催年月日:
発表年月日:
2016年09月06日 |
Shibaura Institute of Technology, Tokyo, Japan |
5. |
Value Co-creation on Open Innovation Platform: Agent-Based Modelling on Behavioral Patterns of Customer, Corporation, and Regulator(ICSSI International Conference on Service Science and Innovation)
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開催年月日:
発表年月日:
2016年06月23日 |
National Taiwan University, Taipei, Taiwan |
6. |
サービス・ドミナントロジック 価値共創の未来(ビジネスモデル学会)
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開催年月日:
発表年月日:
2016年04月23日 |
早稲田大学 |
7. |
サービス・グローバリゼーション: 価値共創の知識移転プロセス(知識共創フォーラム)
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開催年月日:
発表年月日:
2016年03月11日 |
北陸先端科学技術大学院大学 |