Graduate School of Social Data Science
KATO Ryo

Papers

1. Semiparametric Bayes Instrumental Variable Estimation with Many Weak Instruments (Peer-reviewed)
KATO Ryo, HOSHINO Takahiro
Stat Vol.10,No.1,pp.e350- 2021.12
doi Link Link
2. Unplanned Purchase of New Products (Peer-reviewed)
Ryo Kato, Takahiro Hoshino
Journal of Retailing and Consumer Services Vol.59,pp.102397 2021.3
doi
3. Semiparametric Bayesian Multiple Imputation for Regression Models with Mixed Continuous-Discrete Covariates (Peer-reviewed)
KATO Ryo, HOSHINO Takahiro
Annals of the Institute of Statistical Mathematics Vol.72,No.3,pp.803-826 2020
4. The Impact of Competitors Store Flyer Advertisement on EDLP/HiLo Chain Performance in Highly Competitive Retail Market: GPS Information and POS Data Approach in Japan (Peer-reviewed)
KATO Ryo, HOSHINO Takahiro
Journal of Advertising Vol.48,No.5,pp.569-587 2019
5. Does Big N Matter for Audit Quality? Evidence from Japan (Peer-reviewed)
Semba Hu Dan, KATO Ryo
Asian Review of Accounting 2019
6. Gender Differences in Extended Warranty Purchases : The Case of Electronic Products
Takanori ADACHI, KATO Ryo
経済科学 Vol.66,No.1,pp.1-14 2018.6
doi Link Link
7. 企業ブランドイメージと広告費、財務指標の関連性に関する実証分析
KATO Ryo, 星野 崇宏
日経広告研究所報 Vol.August September,No.294,pp.18-25 2017.9
8. Forward-lookingな消費者の慣習形成・飽和・学習を考慮したブランド選択モデルの構造推定 (Peer-reviewed)
KATO Ryo
マーケティング・サイエンス Vol.24,No.1,pp.53-76 2017.3
doi Link
9. Influence of the Audit Market Shift from Big 4 to Big 3 on Audit Firm’s Industry Specialization and Audit Quality: Evidence from Japan (Peer-reviewed)
KATO Ryo, Hu Dan Semba, Frendy
Academy of Accounting and Financial Studies Journal Vol.20,No.3,pp.62-83 2016.11
10. 因果効果推定の応用―CM接触の因果効果と調整効果
KATO Ryo, 星野 崇宏
岩波データサイエンス刊行委員会編『岩波データサイエンス』 Vol.Vol. 3 2016.6
11. 反復横断データから消費者セグメントの構成比の変化・生成・消滅を理解するための潜在クラスモデルと段階推定法 (Peer-reviewed)
KATO Ryo, 星野 崇宏, 堀江 尚之
マーケティング・サイエンス Vol.23,No.1,pp.35-59 2015.8
doi
12. Accruals-Based Audit Quality in the Japanese Audit Market (Peer-reviewed)
Dan Hu, KATO Ryo
Academy of Accounting and Financial Studies Journal Vol.19,No.1,pp.186-197 2015.3

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Presentations

No. Name of subject/Conference Name Year Site
1. Semiparametric Bayesian instrumental variables estimation for nonignorable missing instruments(Webinar of Bayesian Econometrics 2023)
Holding date :
Presentation date : 2023.1
2. 店舗内タイムプレッシャーと快楽性製品カテゴリーの購買行動(日本行動計量学会 第50回大会)
Holding date :
Presentation date : 2022.8
3. 現在地への親近性がジオターゲティング広告の効率性に与える影響(日本マーケティング・サイエンス学会 第111回研究大会)
Holding date :
Presentation date : 2022.6
4. タイムプレッシャーと現在地への親近性がインセンティブへの反応に与える効果:大規模RCTによるモバイル広告データを用いて(行動経済学会第14回大会)
Holding date :
Presentation date : 2020.12
5. Measuring the effect of competitors’ store flyers on EDLP and HiLo store performance: GPS data approach(2019 INFORMS Marketing Science Conference)
Holding date :
Presentation date : 2019.6
University of Rome Tre
6. 母集団情報を利用した欠測を含む操作変数への対処(2018年度統計関連学会連合大会)
Holding date :
Presentation date : 2018.9
中央大学
7. 位置情報とIDPOSデータを用いた購買行動の理解(日本行動計量学会第46回大会)
Holding date :
Presentation date : 2018.9
慶應義塾大学
8. AIはどこまで人間の仕事を代替可能か?~Frey and Osborne (2013) の批判的検討(日本行動計量学会第46回大会)
Holding date :
Presentation date : 2018.9
慶應義塾大学
9. Semiparametric Bayes Model for Multidimensional Instrumental Variables(2018 Joint Statistical Meetings)
Holding date :
Presentation date : 2018.7
Vancouver Convention Centre
10. スキャナーパネルを用いた新製品に対する非計画購買の理解(第56回消費者行動研究コンファレンス)
Holding date :
Presentation date : 2018.5
亜細亜大学
11. 位置情報とチラシデータを用いた消費者の商圏内購買行動の理解(2017年度消費者行動ワークショップ)
Holding date :
Presentation date : 2018.3
南山大学
12. 経済学モデルと行動経済学的知見のマーケティングサイエンスへの貢献(日本マーケティング・サイエンス学会第102回研究大会)
Holding date :
Presentation date : 2017.12
電通ホール
13. 位置情報と購買履歴のマッチングによる競合他社での購買行動の理解(日本マーケティング・サイエンス学会第102回研究大会)
Holding date :
Presentation date : 2017.12
電通ホール
14. スキャナーパネルに対する購買直後調査を用いた新製品のトライアルリピートの理解(日本マーケティング・サイエンス学会 新しいデータと競争環境の下でのマーケティングサイエンス研究部会WS)
Holding date :
Presentation date : 2017.9
慶應義塾大学
15. 多次元の弱操作変数がある場合のセミパラメトリックベイズ操作変数法の提案(2017年度統計関連学会連合大会)
Holding date :
Presentation date : 2017.9
南山大学
16. スキャンパネル協力者に対する購買直後調査を用いた購買行動規定要因の探索:トライアルリピートと非計画購買に着目して(消費者行動研究コンファレンス)
Holding date :
Presentation date : 2017.5
慶應義塾大学
17. 広告接触の因果効果・調整効果のブランド属性と個人属性の影響を探る:マルチレベルデータの因果効果推定(日本行動計量学会第44回大会)
Holding date :
Presentation date : 2016.8
札幌学院大学
18. 消費者の慣習形成・飽和を考慮したブランド選択モデルの構造推定(日本マーケティング・サイエンス学会 行動経済学と産業組織論によるマーケティングモデルの深化部会WS)
Holding date :
Presentation date : 2015.6
名古屋大学
19. Forward-lookingな消費者の慣習形成・飽和を考慮したブランド選択モデルの構造推定(日本マーケティング・サイエンス学会第97回研究大会)
Holding date :
Presentation date : 2015.6
大阪府立大学
20. 段階推定法を利用した潜在クラスの時系列的把握(日本オペレーションズ・リサーチ学会「数理的発想とその実践」第1回研究集会)
Holding date :
Presentation date : 2015.5
金沢学院大学
21. 消費者の慣習形成を考慮したブランド選択モデルの構造推定(行動経済学会第8回大会)
Holding date :
Presentation date : 2014.12
慶應義塾大学
22. Auditor Size as a Measure for Audit Quality, A Japanese Study(日本経営財務研究学会ファイナンスキャンプ2014)
Holding date :
Presentation date : 2014.7
六甲スカイ・ヴィラ

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Awards

No. Award name Year
1. 優秀報告賞 2017
2. 研究奨励賞 2015

Research Projects

No. Research subject Research item(Awarding organization, System name) Year
1. none
基盤研究(B)
( Awarding organization: Japan Society for the Promotion of Science System name: Grants-in-Aid for Scientific Research, Grant-in-Aid for Scientific Research (B) )
2022.4 - 2026.3
2. none

( Awarding organization: Japan Society for the Promotion of Science System name: Grants-in-Aid for Scientific Research, Grant-in-Aid for Young Scientists )
2020.4 - 2022.3
3. Understanding the consumers shopping behavior in their trading area using location information
Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
( Awarding organization: Japan Society for the Promotion of Science System name: Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Research Activity Start-up )
2019.4 - 2020.3
4. Development and application of heterogeneous causal effect estimation
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
( Awarding organization: Japan Society for the Promotion of Science System name: Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (B) )
2018.4 - 2022.3
5. 集計マクロレベル情報とミクロレベルデータを融合した広告効果推定法の開発と応用

( Awarding organization: 吉田秀雄記念事業財団 )
2017 - 2018
6. 行動経済学的知見と構造推定を利用した購買選択モデルの開発と応用
特別研究員奨励費
( Awarding organization: 日本学術振興会 System name: 科学研究費助成事業 特別研究員奨励費 )
2016.4 - 2019.3

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