1. |
弱くても稼げます シン・サッカークラブ経営論
小山淳, 入山章栄, 松田修一, 阿久津聡
(Joint author)
光文社 2022.3
(ISBN : 4334045960)
|
2. |
Creating signature stories Strategic messaging that persuades, energized and inspires, (Translation)
デービッド.A.アーカー
(Sole translator)
ダイヤモンド社 2019.10 |
3. |
職場ではぐくむレジリエンス 働き方を変える15のポイント (共著)
松井知子, 市川佳居
(Edit)
金剛出版 2019.2 |
4. |
Global Perspectives on Service Science: Japan (jointly worked)
Fujikawa, Yoshihiro, Satoshi Akutsu, Joji Ono
(Edit)
Springer 2015.5 |
5. |
海外留学は人生を変える (アエラブックス)
(Supervisor (editorial))
朝日新聞出版 2015.3 |
6. |
ブランド戦略全書 ブランドと経営学の接合 (共著)
田中洋編, 阿久津聡
(Contributor)
有斐閣 2014.11 |
7. |
Aaker on Branding: 20 Principles That Drive Success (Translation)
デービッド.A.アーカー
(Sole translator)
ダイヤモンド社 2014.9 |
8. |
ソーシャルエコノミー - 和をしかける経済 (共著)
阿久津聡, 谷内宏行, 金田育子, 鷲尾恒平
(Joint author)
翔泳社 2012.9 |
9. |
Brand Relevance: Making Competitors Irrelevant (Translation)
デービッド.A.アーカー
(Sole translator)
日本経済新聞出版社 2011.11 |
10. |
The Dragonfly Effect: Quick, Effective, and Powerful Ways To Use Social Media to Drive Social Change (Translation)
ジェニファー・アーカー, アンディ・スミス
(Sole translator)
翔泳社 2011.8 |
11. |
基礎から学べる広告の総合講座
日本経済新聞社
(Edit)
日本経済新聞出版社 2010.12 |
12. |
はじめての経営学 (一橋ビジネスレビュー別冊 No. 1)
一橋大学イノベーション研究センター
(Supervisor (editorial))
東洋経済新報社 2010.12 |
13. |
これからの経営学
日本経済新聞社
(Edit)
日本経済新聞出版社 2010.6 |
14. |
Dynamics of Knowledge, Corporate Systems and Innovation (jointly worked)
Hiroyuki Itami, Ken Kusunoki, Tsuyoshi Numagami, Akira Takeishi
(Joint editor)
Springer 2010.3 |
15. |
Nation Branding, Concepts, Issues, Practice,
Keith Dinnie
(Edit)
Elsevier 2007.8 |
16. |
地ブランド
博報堂地ブランドプロジェクト
(Edit)
弘文社 2006.8 |
17. |
マーケティング・コミュニケーション大辞典
宣伝会議
(Edit)
宣伝会議 2005.10 |
18. |
Brand Portfolio Strategy: Creating Relevance, Differentiation, Energy, Leverage, and Clarity (Translation)
デービッド.A.アーカー
(Sole translator)
ダイヤモンド社 2005.7 |
19. |
How Customers Think: Essential Insights into the Mind of the Market (Translation)
デービッド.A.アーカー
(Joint translator)
ダイヤモンド社 2005.2 |
20. |
Hitotsubashi on Knowledge Management (jointly worked)
Hirotaka Takeuchi, Ikujiro Nonaka
(Joint editor)
Wiley & Sons 2004.1 |
21. |
Context Branding (jointly worked)
阿久津聡, 石田茂
(Joint author)
ダイヤモンド社 2002.4 |
22. |
Managing Industrial Knowledge: Creation, Transfer and Utilization (jointly worked)
Peng, K, Satoshi Akutsu
(Edit)
Sage Publications Ltd. 2001.5 |
23. |
Mentality Theory of Knowledge Creation and Transfer: Why Some Smart People Resist New Ideas, in Ikujiro Nonaka and David Teece eds., Managing Industrial Knowledge: Creation, Transfer, and Utilization (jointly worked)
Kaiping Peng, Satoshi Akutsu
(Joint author)
Sage Publications 2001.4 |
24. |
On Practice: Knowledge Creation and Utilization (jointly worked)
妹尾大, 野中郁次郎, 阿久津聡編
(Joint author)
白桃書房 2001.4 |
25. |
Brand Leadership (Translation)
デービッドA.アーカー, エーリッヒ.ヨアヒムスターラ
(Sole translator)
ダイヤモンド社 2000.10 |
26. |
Branding Capabilities:A Look at Sony's Capabilities in Brand Knowledge Creation, in Hirotaka Takeuchi and Ikujiro Nonaka eds., Hitotsubashi on Knowledge Management (jointly worked)
Satoshi Akutsu, Ikujiro Nonaka
(Joint author)
Wiley&Sons 2000.4 |
27. |
マーケティング革新の時代 第3巻 ブランド構築
嶋口充輝, 竹内弘高, 片平秀貴, 石井淳蔵
(Joint editor)
有斐閣 1999.7 |
28. |
マーケティング革新の時代 第2巻 製品開発革新 (共著)
嶋口充輝, 竹内弘高, 片平秀貴, 石井淳蔵
(Joint editor)
有斐閣 1999.3 |
1. |
The Antecedents and Consequences of Workaholism: Findings From the Modern Japanese Labor Market (Peer-reviewed) Satoshi Akutsu, Fumiaki Katsumura, Shohei Yamamoto
Frontiers in Psychology Vol.13 2022.3
|
2. |
The Cultural Variance Model of Organizational Shame and its Implications on Health and Well‐Being <sup>1</sup> (Peer-reviewed) Satoshi Akutsu, Ramesh Krishnan, Jinju Lee
Japanese Psychological Research 2022.3
|
3. |
Nomological Network of Dispositional Mindfulness: Evidence from MIDUS-II and MIDUS-III (Peer-reviewed) Min-Sun Kim, Atsushi Oshio, Eun-Joo Kim, Satoshi Akutsu, Ayano Yamaguchi
International Journal of Psychological Studies Vol.13,No.3,pp.44 2021.8
|
4. |
Empathy Management in the Covid-19 Telework Era: Proposing a Communication Model and Examining a Practical Method (Peer-reviewed) Satoshi Akutsu, Fumiaki Katsumura, Asako Tokunaga, Emi Goto, Makoto Kimura
Japan Marketing Journal Vol.41,No.1,pp.54-67 2021.6
|
5. |
Charitable behavior in China under the Charity Law: Evaluation of charity advertisements involving in-groups and out-groups (jointly worked) (Peer-reviewed) Suzuki, Satoko, Satoshi Akutsu, Florian Kohlbacher
International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing 2020.9 |
6. |
Culture and business: How can cultural psychologists contribute to research on behaviors in the marketplace and workplace? (jointly worked) (Peer-reviewed) Masuda, Takahiro, Kenichi Ito, Jinju Lee, Satoko Suzuki, Yuto Yasuda, Satoshi Akutsu
Frontiers in Psychology, 2020.7 |
7. |
Cross-cultural nomological network of gratitude: Findings from midlife in the United States (MIDUS) and Japan (MIDJA) (jointly worked) (Peer-reviewed) Srirangarajan, Tara, Atsushi Oshio, Satoshi Akutsu, Ayano Yamaguchi
Frontiers in Psychology 2020.5 |
8. |
We have emotions but can’t show them! Authoritarian leadership, emotion suppression climate, and team performance (jointly worked) (Peer-reviewed) Chiang, Ting-Ju, Xiao-Ping Chen, Haiyang Liu, Satoshi Akutsu, Zheng Wang
Human Relations pp.1-30 2020.2 |
9. |
From affect to action: How pleasure shapes everyday decisions in Japan and the U.S. (jointly worked) (Peer-reviewed) Jordi Quoidbach, Yoko Sugitani, James J. Gross, Maxime Taquet, Satoshi Akutsu
Motivation and Emotion pp.1-8 2019.7 |
10. |
ブランド研究の現状と課題 (共著) (Peer-reviewed) 久保田 進彦, 阿久津 聡, 余田 拓郎, 杉谷 陽子
マーケティングジャーナル Vol.39,No.1,pp.61-74 2019.6 |
11. |
Optimism and the Conserved Transcriptional Response to Adversity (jointly worked)
Yukiko Uchida, Shinobu Kitayama, Satoshi Akutsu, Jiyoung Park, Steve W. Cole
ealth Psychology Vol.37,No.11,pp.1077-1080 2018.4 |
12. |
Nudge and Willingness to Work, Presented at the Japanese Economic Association (jointly worked)
Shohei Yamamoto, Jordi Quoidback, Daniel Navarro-Martinez, Satoshi Akutsu
Autumn Meetimg 2018.4 |
13. |
Self-Compassion and Cultural Values: A Cross-Cultural Study of Self-Compassion Using a Multitrait-Multimethod (MTMM) Analytical Procedure (jointly worked)
Jesus Montero-Marin, Willem Kuyken, Catherine Crane, Jenny Gu, Ruth Baer, Aida A. Al-Awamleh, Satoshi Akutsu, Claudio Araya-Véliz, Nima Ghorbani, Zhuo Job Chen, Min-Sun Kim, Michail Mantzios, Danilo N. Rolim dos Santos, Luiz C. Serramo López, Ahmed A. Teleb, P. J. Watson, Ayano Yamaguchi, Eunjoo Yang, Javier García-Campayo
Frontiers in Psychology 2018.4 |
14. |
Preference and strategy in proposer’s prosocial giving in the ultimatum game
Misato Inaba, Yumi Inoue, Satoshi Akutsu, Nobuyuki Takahashi, Toshio Yamagishi
PLoS ONE Vol.13,No.3 2018.3
|
15. |
国家ブランドの分析枠組み:ブランド・パーソナリティ分析とステレオタイプ内容モデルからのアプローチ (共著) (Peer-reviewed) 井上裕珠, 阿久津聡
マーケティングジャーナル 2017.10 |
16. |
The role of anger regulation on perceived stress status and physical health (Peer-reviewed) Ayano Yamaguchi, Min-Sun Kim, Atsushi Oshio, Satoshi Akutsu
PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES Vol.116,pp.240-245 2017.10
|
17. |
Influence of Social Capital on natural Disaster Research in Japan (jointly worked) (Peer-reviewed) Ayano Yamaguchi, Min-Sun Kim, Oshio A, Satoshi Akutsu
Journal of Sustainable Development Vol.10,pp.46-54 2017.5 |
18. |
The Dual Influences for Authoritarian Leaders' negative Emotional Labor on Followers OCB and CWB (jointly worked) (Peer-reviewed) Jack Ting-Ju Chiang, Haiyang Liu, Ye Zhang, Satoshi Akutsu, Fumiaki Katsumura
Academy of Management Annual Meeting Proceeding 2017 Vol.2017:1,No.14936 2017.1 |
19. |
Leading with Emotional labor: Gender Differences in Leader Emotional Labor and Employee Performance (jointly worked) (Peer-reviewed) Lifan Chen, satoshi Akutsu, Fumiaki Katsumura, Haiyang Liu, Ye Zhang
Academy of Management Annual Meeting Proceeding 2017 Vol.2017:1,No.15283 2017.1 |
20. |
The Effects of Self-Construals and Interactive Constraints on Consumer Complaint Behaviors Across Cultures (Peer-reviewed) Ayano Yamaguchi, Min-Sun Kim, Satoshi Akutsu
Psychological Studies Vol.61,No.4,pp.267-278 2016.12
|
21. |
Work, meaning, and gene regulation: Findings from a Japanese information technology firm (jointly worked) (Peer-reviewed) Kitayama S, Akutsu S, Uchida Y, Cole SW
Psychoneuroendocrinology Vol.72,pp.175-181 2016.7 |
22. |
組織力強化プロセスとしての企業ブランディングとその効果 (共著) (Peer-reviewed) 阿久津聡, 勝村史昭
マーケティングジャーナル Vol.36,No.1,pp.5-26 2016.6 |
23. |
共同ブランドにおける親ブランドの一致に関する考察 : 日本における共同ブランド戦略の構築に向けて (共著) (Peer-reviewed) 鈴木智子, 阿久津聡
マーケティングジャーナル Vol.36,No.1,pp.72-87 2016.6 |
24. |
Self-Construals, Anger Regulation, and Life Satisfaction in the United States and Japan (Peer-reviewed) Satoshi Akutsu, Ayano Yamaguchi, Min-Sun Kim, Atsushi Oshio
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY Vol.7,pp.1-12 2016.5
|
25. |
Relationship between bicultural identity and psychological well-being among american and japanese older adults (Peer-reviewed) Ayano Yamaguchi, Min-Sun Kim, Atsushi Oshio, Satoshi Akutsu
Health Psychology Open Vol.3,No.1,pp.1-12 2016
|
26. |
Residential Mobility and Low-Commitment Groups (jointly worked) (Peer-reviewed) Oishi, Shigehiro, Thomas Talhelm, Minha Lee, Asuka Komiya, Satoshi Akutsu
Archives of Scientific Psychology Vol.3,No.1,pp.54-61 2015.5 |
27. |
「特性」としての解釈レベルを考える ─ BIF尺度に注目して ─
井上裕珠, 阿久津聡
マーケティングジャーナル Vol.34,No.3,pp.83-98 2015.1 |
28. |
Effects of anger regulation and social anxiety on perceived stress (Peer-reviewed) Ayano Yamaguchi, Min-Sun Kim, Satoshi Akutsu, Atsushi Oshio
Health Psychology Open Vol.2,No.2,pp.1-9 2015
|
29. |
Two-Component model of general trust: Predicting behavioral trust from att itudinal trust (Peer-reviewed) Toshio Yamagishi, Satoshi Akutsu, Kisuk Cho, Yumi Inoue, Yang Li, Yoshie Matsumoto
Social Cognition Vol.33,No.5,pp.436-458 2015
|
30. |
The effects of self-construals, self-criticism, and self-compassion on depressive symptoms (Peer-reviewed) Ayano Yamaguchi, Min-Sun Kim, Satoshi Akutsu
PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES Vol.68,pp.65-70 2014.10
|
31. |
ソーシャルエコノミーの時代における新しいサービスを考える (Peer-reviewed) 阿久津聡
サービソロジー 2014.4 |
32. |
顧客ゴールの動的変容と思考形式の影響- 顧客ゴール育成シナリオの可能性- (共著) (Peer-reviewed) 芳賀麻誉美, 阿久津聡
マーケティングジャーナル Vol.131,pp.46-71 2014.1 |
33. |
共創志向性-事後創発される価値の原動力- (共著) (Peer-reviewed) 小野譲司, 藤川佳則, 阿久津聡, 芳賀麻誉美
マーケティングジャーナル Vol.131,pp.5-31 2014.1 |
34. |
Consequences of Beliefs about the Malleability of Creativity. (jointly worked) (Peer-reviewed) O’Connor, A, Nemeth, C, Akutsu, S
Creativity Research Journal Vol.25,pp.155-162 2013.5 |
35. |
I don’t need an agreement on my inconsistent consumption preferences: Multiple selves and consumption in Japan. (jointly worked) (Peer-reviewed) Suzuki, Satoko, Satoshi Akutsu
Advances in Consumer Research Vol.40,pp.469-474 2012.10 |
36. |
消費行動に対する文化的自己観の影響に関する考察 (共著) (Peer-reviewed) 鈴木智子, 阿久津聡
マーケティングジャーナル Vol.32,No.1,pp.75-88 2012.6 |
37. |
文脈視点による価値共創経営:事後創発的ダイナミックモデルの構築に向けて (共著) (Peer-reviewed) 藤川佳則, 阿久津聡, 小野譲司
組織科学 2012.3 |
38. |
選好・選択における暗黙知の影響~実験心理学アプローチ~ (共著) (Peer-reviewed) 渡邊克巳, 高桑瞳, 天野美穂子, 佐野良太, 阿久津聡
マーケティングジャーナル Vol.30,No.3,pp.5-17 2011.12
|
39. |
Why do people give? The role of identity in giving (jointly worked) (Peer-reviewed) Jennifer L. Aaker, Satoshi Akutsu
Journal of Consumer Psychology Vol.19,No.3,pp.267-270 2009.6 |
40. |
地域ブランドとそのマネジメント課題 (共著) (Peer-reviewed) 阿久津聡, 天野美穂子
マーケティングジャーナル Vol.27,No.1,pp.4-19 2007.6 |
41. |
カテゴリー・イノベーション:脱コモディティ化の論理 (共著)
楠木健, 阿久津聡
組織科学 Vol.39,No.3,pp.4-18 2006.3 |
42. |
ブランド・パーソナリティ構造の円環モデルとその実務への応用 (共著) (Peer-reviewed) 相内正治, 二宮宗, 石田茂, 阿久津聡
マーケティングジャーナル Vol.25,No.2,pp.4-19 2005.9
|
43. |
ブランド価値経営の本質
阿久津 聡
一橋ビジネスレビュー Vol.51,No.3,pp.66-85 2003.12 |
44. |
ブランド想起調査と考慮集合 (共著) (Peer-reviewed) 吉澤かおる, 阿久津聡
マーケティングジャーナル Vol.23,No.2,pp.57-71 2003.9
|
45. |
交渉者のマインドセットと交渉力
阿久津 聡
一橋ビジネスレビュー Vol.50,No.4,pp.6-18 2003.3 |
46. |
経営戦略論におけるブランド戦略研究の位置づけ:「外から内」と「内から外」の弁証法的綜合に向けて (Peer-reviewed) 阿久津 聡
組織科学 Vol.36,No.1,pp.14-29 2002.9 |
47. |
ブランドが組織と戦略を統合する (共著)
デービット.A.アーカー, 阿久津聡
DIAMONDハーバード・ビジネス・レビュー Vol.27,No.3,pp.68-79 2002.3 |
48. |
ブランド知識創造のケイパビリティ (共著)
阿久津聡, 野中郁次郎
DIAMONDハーバード・ビジネス・レビュー Vol.26,No.8,pp.173-186 2001.8
|
49. |
新日本製鐵:ニューエコノミーに移行する大企業の変革プロセス
阿久津 聡
一橋ビジネスレビュー Vol.48,No.4,pp.154-174 2001.3
|
50. |
A Note on Structural Transition of Industries : Implicacions for Leaders of 21st Century
Satoshi Akutsu
The Hitotsubashi review Vol.123,No.4,pp.573-590 2000.4
|
51. |
ブランド構築のコンテクストとしての文化:トヨタの米国市場ブランド戦略に見る“フェアネス”の重要性 (Peer-reviewed) 阿久津聡
マーケティングジャーナル 1998.3 |