Graduate School of Business Administration,Department of International Corporate Strategy
AKUTSU Satoshi

Books and Other Publications

1. サクッとわかる ビジネス教養 マーケティング
阿久津, 聡 (Supervisor (editorial))
新星出版社 2023.3 (ISBN : 9784405120211)
2. 健康経営を推進する職場のためのEAPハンドブック
市川, 佳居, 廣, 尚典, 阿久津, 聡, 西川, あゆみ, 徳永, 麻子, Attridge, Mark (Joint author)
金子書房 2022.9 (ISBN : 9784760821907)
3. 弱くても稼げます シン・サッカークラブ経営論
小山淳, 入山章栄, 松田修一, 阿久津聡 (Joint author)
光文社 2022.3 (ISBN : 4334045960)
4. Creating signature stories Strategic messaging that persuades, energized and inspires, (Translation)
デービッド.A.アーカー (Sole translator)
ダイヤモンド社 2019.10
5. 職場ではぐくむレジリエンス 働き方を変える15のポイント (共著)
松井知子, 市川佳居 (Edit)
金剛出版 2019.2
6. Global Perspectives on Service Science: Japan (jointly worked)
Fujikawa, Yoshihiro, Satoshi Akutsu, Joji Ono (Edit)
Springer 2015.5
7. 海外留学は人生を変える (アエラブックス) (Supervisor (editorial))
朝日新聞出版 2015.3
8. 海外留学は人生を変える(一橋大学・アエラムック編集部編) (Contributor)
朝日新聞出版 2015
9. ブランド戦略全書 ブランドと経営学の接合 (共著)
田中洋編, 阿久津聡 (Contributor)
有斐閣 2014.11
10. Aaker on Branding: 20 Principles That Drive Success (Translation)
デービッド.A.アーカー (Sole translator)
ダイヤモンド社 2014.9
11. ソーシャルエコノミー - 和をしかける経済 (共著)
阿久津聡, 谷内宏行, 金田育子, 鷲尾恒平 (Joint author)
翔泳社 2012.9
12. Brand Relevance: Making Competitors Irrelevant (Translation)
デービッド.A.アーカー (Sole translator)
日本経済新聞出版社 2011.11
13. The Dragonfly Effect: Quick, Effective, and Powerful Ways To Use Social Media to Drive Social Change (Translation)
ジェニファー・アーカー, アンディ・スミス (Sole translator)
翔泳社 2011.8
14. はじめての経営学 (一橋ビジネスレビュー別冊 No. 1)
一橋大学イノベーション研究センター (Supervisor (editorial))
東洋経済新報社 2010.12
15. 基礎から学べる広告の総合講座
日本経済新聞社 (Edit)
日本経済新聞出版社 2010.12
16. これからの経営学
日本経済新聞社 (Edit)
日本経済新聞出版社 2010.6
17. Dynamics of Knowledge, Corporate Systems and Innovation (jointly worked)
Hiroyuki Itami, Ken Kusunoki, Tsuyoshi Numagami, Akira Takeishi (Joint editor)
Springer 2010.3
18. Nation Branding, Concepts, Issues, Practice,
Keith Dinnie (Edit)
Elsevier 2007.8
19. 地ブランド
博報堂地ブランドプロジェクト (Edit)
弘文社 2006.8
20. マーケティング・コミュニケーション大辞典
宣伝会議 (Edit)
宣伝会議 2005.10
21. Brand Portfolio Strategy: Creating Relevance, Differentiation, Energy, Leverage, and Clarity (Translation)
デービッド.A.アーカー (Sole translator)
ダイヤモンド社 2005.7
22. How Customers Think: Essential Insights into the Mind of the Market (Translation)
デービッド.A.アーカー (Joint translator)
ダイヤモンド社 2005.2
23. Hitotsubashi on Knowledge Management (jointly worked)
Hirotaka Takeuchi, Ikujiro Nonaka (Joint editor)
Wiley & Sons 2004.1
24. 現代のマーケティング戦略 第1巻 製品・ブランド戦略 (Joint author)
有斐閣 2004 (ISBN : 4641122318)
25. Context Branding (jointly worked)
阿久津聡, 石田茂 (Joint author)
ダイヤモンド社 2002.4
26. Managing Industrial Knowledge: Creation, Transfer and Utilization (jointly worked)
Peng, K, Satoshi Akutsu (Edit)
Sage Publications Ltd. 2001.5
27. On Practice: Knowledge Creation and Utilization (jointly worked)
妹尾大, 野中郁次郎, 阿久津聡編 (Joint author)
白桃書房 2001.4
28. Mentality Theory of Knowledge Creation and Transfer: Why Some Smart People Resist New Ideas, in Ikujiro Nonaka and David Teece eds., Managing Industrial Knowledge: Creation, Transfer, and Utilization (jointly worked)
Kaiping Peng, Satoshi Akutsu (Joint author)
Sage Publications 2001.4
29. Brand Leadership (Translation)
デービッドA.アーカー, エーリッヒ.ヨアヒムスターラ (Sole translator)
ダイヤモンド社 2000.10
30. Branding Capabilities:A Look at Sony's Capabilities in Brand Knowledge Creation, in Hirotaka Takeuchi and Ikujiro Nonaka eds., Hitotsubashi on Knowledge Management (jointly worked)
Satoshi Akutsu, Ikujiro Nonaka (Joint author)
Wiley&Sons 2000.4
31. マーケティング革新の時代 第3巻 ブランド構築
嶋口充輝, 竹内弘高, 片平秀貴, 石井淳蔵 (Joint editor)
有斐閣 1999.7
32. マーケティング革新の時代 第2巻 製品開発革新 (共著)
嶋口充輝, 竹内弘高, 片平秀貴, 石井淳蔵 (Joint editor)
有斐閣 1999.3

▼display all

Papers

1. The Antecedents and Consequences of Workaholism: Findings From the Modern Japanese Labor Market (Peer-reviewed)
Satoshi Akutsu, Fumiaki Katsumura, Shohei Yamamoto
Frontiers in Psychology Vol.13 2022.3
doi Link
2. The Cultural Variance Model of Organizational Shame and its Implications on Health and Well‐Being <sup>1</sup> (Peer-reviewed)
Satoshi Akutsu, Ramesh Krishnan, Jinju Lee
Japanese Psychological Research 2022.3
doi Link Link
3. Nomological Network of Dispositional Mindfulness: Evidence from MIDUS-II and MIDUS-III (Peer-reviewed)
Min-Sun Kim, Atsushi Oshio, Eun-Joo Kim, Satoshi Akutsu, Ayano Yamaguchi
International Journal of Psychological Studies Vol.13,No.3,pp.44 2021.8
doi Link
4. Empathy Management in the Covid-19 Telework Era: Proposing a Communication Model and Examining a Practical Method (Peer-reviewed)
Satoshi Akutsu, Fumiaki Katsumura, Asako Tokunaga, Emi Goto, Makoto Kimura
Japan Marketing Journal Vol.41,No.1,pp.54-67 2021.6
doi Link
5. Charitable behavior in China under the Charity Law: Evaluation of charity advertisements involving in-groups and out-groups (jointly worked) (Peer-reviewed)
Suzuki, Satoko, Satoshi Akutsu, Florian Kohlbacher
International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing 2020.9
6. Culture and business: How can cultural psychologists contribute to research on behaviors in the marketplace and workplace? (jointly worked) (Peer-reviewed)
Masuda, Takahiro, Kenichi Ito, Jinju Lee, Satoko Suzuki, Yuto Yasuda, Satoshi Akutsu
Frontiers in Psychology, Vol.11 2020.7
doi Link
7. Cross-cultural nomological network of gratitude: Findings from midlife in the United States (MIDUS) and Japan (MIDJA) (jointly worked) (Peer-reviewed)
Srirangarajan, Tara, Atsushi Oshio, Satoshi Akutsu, Ayano Yamaguchi
Frontiers in Psychology 2020.5
8. We have emotions but can’t show them! Authoritarian leadership, emotion suppression climate, and team performance (jointly worked) (Peer-reviewed)
Chiang, Ting-Ju, Xiao-Ping Chen, Haiyang Liu, Satoshi Akutsu, Zheng Wang
Human Relations pp.1-30 2020.2
9. From affect to action: How pleasure shapes everyday decisions in Japan and the U.S. (jointly worked) (Peer-reviewed)
Jordi Quoidbach, Yoko Sugitani, James J. Gross, Maxime Taquet, Satoshi Akutsu
Motivation and Emotion pp.1-8 2019.7
10. ブランド研究の現状と課題 (共著) (Peer-reviewed)
久保田 進彦, 阿久津 聡, 余田 拓郎, 杉谷 陽子
マーケティングジャーナル Vol.39,No.1,pp.61-74 2019.6
11. Self-Compassion and Cultural Values: A Cross-Cultural Study of Self-Compassion Using a Multitrait-Multimethod (MTMM) Analytical Procedure (jointly worked)
Jesus Montero-Marin, Willem Kuyken, Catherine Crane, Jenny Gu, Ruth Baer, Aida A. Al-Awamleh, Satoshi Akutsu, Claudio Araya-Véliz, Nima Ghorbani, Zhuo Job Chen, Min-Sun Kim, Michail Mantzios, Danilo N. Rolim dos Santos, Luiz C. Serramo López, Ahmed A. Teleb, P. J. Watson, Ayano Yamaguchi, Eunjoo Yang, Javier García-Campayo
Frontiers in Psychology 2018.4
12. Nudge and Willingness to Work, Presented at the Japanese Economic Association (jointly worked)
Shohei Yamamoto, Jordi Quoidback, Daniel Navarro-Martinez, Satoshi Akutsu
Autumn Meetimg 2018.4
13. Optimism and the Conserved Transcriptional Response to Adversity (jointly worked)
Yukiko Uchida, Shinobu Kitayama, Satoshi Akutsu, Jiyoung Park, Steve W. Cole
ealth Psychology Vol.37,No.11,pp.1077-1080 2018.4
14. Preference and strategy in proposer’s prosocial giving in the ultimatum game
Misato Inaba, Yumi Inoue, Satoshi Akutsu, Nobuyuki Takahashi, Toshio Yamagishi
PLoS ONE Vol.13,No.3 2018.3
doi
15. 国家ブランドの分析枠組み:ブランド・パーソナリティ分析とステレオタイプ内容モデルからのアプローチ (共著) (Peer-reviewed)
井上裕珠, 阿久津聡
マーケティングジャーナル 2017.10
16. The role of anger regulation on perceived stress status and physical health (Peer-reviewed)
Ayano Yamaguchi, Min-Sun Kim, Atsushi Oshio, Satoshi Akutsu
PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES Vol.116,pp.240-245 2017.10
doi
17. Influence of Social Capital on natural Disaster Research in Japan (jointly worked) (Peer-reviewed)
Ayano Yamaguchi, Min-Sun Kim, Oshio A, Satoshi Akutsu
Journal of Sustainable Development Vol.10,pp.46-54 2017.5
18. The Dual Influences for Authoritarian Leaders' negative Emotional Labor on Followers OCB and CWB (jointly worked) (Peer-reviewed)
Jack Ting-Ju Chiang, Haiyang Liu, Ye Zhang, Satoshi Akutsu, Fumiaki Katsumura
Academy of Management Annual Meeting Proceeding 2017 Vol.2017:1,No.14936 2017.1
19. Leading with Emotional labor: Gender Differences in Leader Emotional Labor and Employee Performance (jointly worked) (Peer-reviewed)
Lifan Chen, satoshi Akutsu, Fumiaki Katsumura, Haiyang Liu, Ye Zhang
Academy of Management Annual Meeting Proceeding 2017 Vol.2017:1,No.15283 2017.1
20. The Effects of Self-Construals and Interactive Constraints on Consumer Complaint Behaviors Across Cultures (Peer-reviewed)
Ayano Yamaguchi, Min-Sun Kim, Satoshi Akutsu
Psychological Studies Vol.61,No.4,pp.267-278 2016.12
doi
21. Work, meaning, and gene regulation: Findings from a Japanese information technology firm (jointly worked) (Peer-reviewed)
Kitayama S, Akutsu S, Uchida Y, Cole SW
Psychoneuroendocrinology Vol.72,pp.175-181 2016.7
22. 組織力強化プロセスとしての企業ブランディングとその効果 (共著) (Peer-reviewed)
阿久津聡, 勝村史昭
マーケティングジャーナル Vol.36,No.1,pp.5-26 2016.6
Link
23. 共同ブランドにおける親ブランドの一致に関する考察 : 日本における共同ブランド戦略の構築に向けて (共著) (Peer-reviewed)
鈴木智子, 阿久津聡
マーケティングジャーナル Vol.36,No.1,pp.72-87 2016.6
Link
24. Self-Construals, Anger Regulation, and Life Satisfaction in the United States and Japan (Peer-reviewed)
Satoshi Akutsu, Ayano Yamaguchi, Min-Sun Kim, Atsushi Oshio
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY Vol.7,pp.1-12 2016.5
doi
25. Relationship between bicultural identity and psychological well-being among american and japanese older adults (Peer-reviewed)
Ayano Yamaguchi, Min-Sun Kim, Atsushi Oshio, Satoshi Akutsu
Health Psychology Open Vol.3,No.1,pp.1-12 2016
doi
26. Residential Mobility and Low-Commitment Groups (jointly worked) (Peer-reviewed)
Oishi, Shigehiro, Thomas Talhelm, Minha Lee, Asuka Komiya, Satoshi Akutsu
Archives of Scientific Psychology Vol.3,No.1,pp.54-61 2015.5
27. 「特性」としての解釈レベルを考える ─ BIF尺度に注目して ─
井上裕珠, 阿久津聡
マーケティングジャーナル Vol.34,No.3,pp.83-98 2015.1
Link
28. Two-Component model of general trust: Predicting behavioral trust from att itudinal trust (Peer-reviewed)
Toshio Yamagishi, Satoshi Akutsu, Kisuk Cho, Yumi Inoue, Yang Li, Yoshie Matsumoto
Social Cognition Vol.33,No.5,pp.436-458 2015
doi Link
29. Effects of anger regulation and social anxiety on perceived stress (Peer-reviewed)
Ayano Yamaguchi, Min-Sun Kim, Satoshi Akutsu, Atsushi Oshio
Health Psychology Open Vol.2,No.2,pp.1-9 2015
doi
30. The effects of self-construals, self-criticism, and self-compassion on depressive symptoms (Peer-reviewed)
Ayano Yamaguchi, Min-Sun Kim, Satoshi Akutsu
PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES Vol.68,pp.65-70 2014.10
doi
31. ソーシャルエコノミーの時代における新しいサービスを考える (Peer-reviewed)
阿久津聡
サービソロジー 2014.4
32. 共創志向性-事後創発される価値の原動力- (共著) (Peer-reviewed)
小野譲司, 藤川佳則, 阿久津聡, 芳賀麻誉美
マーケティングジャーナル Vol.131,pp.5-31 2014.1
33. 顧客ゴールの動的変容と思考形式の影響- 顧客ゴール育成シナリオの可能性- (共著) (Peer-reviewed)
芳賀麻誉美, 阿久津聡
マーケティングジャーナル Vol.131,No.3,pp.46-71 2014.1
Link
34. Consequences of Beliefs about the Malleability of Creativity. (jointly worked) (Peer-reviewed)
O’Connor, A, Nemeth, C, Akutsu, S
Creativity Research Journal Vol.25,pp.155-162 2013.5
35. I don’t need an agreement on my inconsistent consumption preferences: Multiple selves and consumption in Japan. (jointly worked) (Peer-reviewed)
Suzuki, Satoko, Satoshi Akutsu
Advances in Consumer Research Vol.40,pp.469-474 2012.10
36. 消費行動に対する文化的自己観の影響に関する考察 (共著) (Peer-reviewed)
鈴木智子, 阿久津聡
マーケティングジャーナル Vol.32,No.1,pp.75-88 2012.6
37. 文脈視点による価値共創経営:事後創発的ダイナミックモデルの構築に向けて (共著) (Peer-reviewed)
藤川佳則, 阿久津聡, 小野譲司
組織科学 2012.3
38. 選好・選択における暗黙知の影響~実験心理学アプローチ~ (共著) (Peer-reviewed)
渡邊克巳, 高桑瞳, 天野美穂子, 佐野良太, 阿久津聡
マーケティングジャーナル Vol.30,No.3,pp.5-17 2011.12
Link
39. Why do people give? The role of identity in giving (jointly worked) (Peer-reviewed)
Jennifer L. Aaker, Satoshi Akutsu
Journal of Consumer Psychology Vol.19,No.3,pp.267-270 2009.6
40. 地域ブランドとそのマネジメント課題 (共著) (Peer-reviewed)
阿久津聡, 天野美穂子
マーケティングジャーナル Vol.27,No.1,pp.4-19 2007.6
41. カテゴリー・イノベーション:脱コモディティ化の論理 (共著)
楠木健, 阿久津聡
組織科学 Vol.39,No.3,pp.4-18 2006.3
Link
42. ブランド・パーソナリティ構造の円環モデルとその実務への応用 (共著) (Peer-reviewed)
相内正治, 二宮宗, 石田茂, 阿久津聡
マーケティングジャーナル Vol.25,No.2,pp.4-19 2005.9
Link
43. ブランド価値経営の本質
阿久津 聡
一橋ビジネスレビュー Vol.51,No.3,pp.66-85 2003.12
44. ブランド想起調査と考慮集合 (共著) (Peer-reviewed)
吉澤かおる, 阿久津聡
マーケティングジャーナル Vol.23,No.2,pp.57-71 2003.9
Link
45. 交渉者のマインドセットと交渉力
阿久津 聡
一橋ビジネスレビュー Vol.50,No.4,pp.6-18 2003.3
Link
46. 経営戦略論におけるブランド戦略研究の位置づけ:「外から内」と「内から外」の弁証法的綜合に向けて (Peer-reviewed)
阿久津 聡
組織科学 Vol.36,No.1,pp.14-29 2002.9
47. ブランドが組織と戦略を統合する (共著)
デービット.A.アーカー, 阿久津聡
DIAMONDハーバード・ビジネス・レビュー Vol.27,No.3,pp.68-79 2002.3
48. ブランド知識創造のケイパビリティ (共著)
阿久津聡, 野中郁次郎
DIAMONDハーバード・ビジネス・レビュー Vol.26,No.8,pp.173-186 2001.8
Link
49. 新日本製鐵:ニューエコノミーに移行する大企業の変革プロセス
阿久津 聡
一橋ビジネスレビュー Vol.48,No.4,pp.154-174 2001.3
Link
50. A Note on Structural Transition of Industries : Implicacions for Leaders of 21st Century
Satoshi Akutsu
The Hitotsubashi review Vol.123,No.4,pp.573-590 2000.4
doi Link
51. ブランド構築のコンテクストとしての文化:トヨタの米国市場ブランド戦略に見る“フェアネス”の重要性 (Peer-reviewed)
阿久津聡
マーケティングジャーナル No.68,pp.30-41 1998.3
Link

▼display all

Misc.

1. 断熱訴求の現状と課題(共著)
月刊スマートハウス 2022.7
2. 企業ブランディングの勧め ステークホルダーが期待する企業のパーパスとは?
日本貿易会 月報 Vol.799 2021
3. パーパスブランディングの成否を分ける! 各プロセスにおいての広報の役割とは?
広報会議 2021
4. 健康経営ブランディング “螺旋状に上昇するサイクル”をめざそう
Cept Vol.14 2021
5. 日本の労働者に見られるワーカホリズムの生成機序とその帰結(共著)
阿久津 聡, 勝村 史昭, 山本 翔平
2021
6. 現代日本社会における「生き生き働く」の意味 定量的テキスト分析による検討(共著)
阿久津 聡, 中山 真孝, 宮林 隆吉
2021
7. 日本を再生する「価値共有のコミュニケーション」(対談)
阿久津聡, 古田貴之
AD STUDIES Vol.65 2018
8. Effects of Cultural Orientation, Self-Esteem, and Collective Self-Esteem on Well-Being
Ayano Yamaguchi, Satoshi Akutsu, Atsushi Oshio, Min-Sun Kim
Psychological Studies Vol.62,No.3,pp.241-249 2017.9
doi
9. The social genomics of positive mindsets: Molecular correlates of optimism
Satoshi Akutsu, Shinobu Kitayama, Steve Cole, Uchida Yukiko, Fumiaki Katsumura
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY Vol.51,pp.306 2016.7
10. Trust and gender: The impact of social value orientation and control on men's strategic behavior in the Trust Game
Yumi Inoue, Satoshi Akutsu, Fumiaki Katsumura, Toshio Yamagishi
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY Vol.51,pp.350 2016.7
11. マーケティング発展の牽引力としてのサービス・マーケティング
マーケティングジャーナル Vol.33,No.3,pp.2-4 2014
12. Nintendo: Japan’s Brand Story of the Decade
David A. Aaker, Satoshi Akutsu
Marketing News 2010
13. 企業理念やメッセージは「ビジュアル」で伝える時代
阿久津聡, 亀谷勉, 陸川和男
PRIR 2006
14. TVCMがあらゆるメディア情報の起爆剤に
宣伝会議 2006
15. 『心脳マーケティング』の手法を取り入れ強固なコンテクストの構築を
日経ブランディング 2005
16. 日本ブランドの取り組みにも参考になるPR事例
PR協会報 2005
17. 「モノづくり」企業から「モノがたり」企業へのコンテクスト・ブランディング経営
週刊東洋経済 2005
18. 目的のはっきりしたブランドの戦略と価値評価が重要な時代
産業広告 2004
19. MBA戦略講座:「コンテンツ流」ブランディングの可能性
週刊東洋経済 2004
20. 個性的な作品の中にPRの技を見る
PR協会報 2004
21. スポーツマーケティングとブランド
日経広告手帖 Vol.48,No.3,pp.2-3 2004
22. コンテクストを最大限に生かしたブランド構築を
ビジネスリサーチ 2004
23. PRはブランド構築に不可欠のもの
PR協会報 2003
24. 私学におけるブランド戦略の視点
School Management Review 2003
25. (座談会)ブランディングはPRそのもの
阿久津聡, 須藤雅紀, 濱田逸郎
PR協会報 2003
26. 『ブランド力そのもの』の向上に挑戦を!
PaNa 2003
27. 組織・グループ内外での知識創造プロセスの記述と分析(共著)
2002
28. コミュニケーション体系としてブランディングの方法論を考える
Think! 2002
29. 先導的起業家育成システム実証事業 研究報告書(共著)
2001
30. 組織における知識創造性評価に関する研究(共著)
2001
31. 競争戦略論I・II(マイケルE.ポーター著)
海外投融資 Vol.9,No.1 2000

▼display all

Research Projects

No. Research subject Research item(Awarding organization, System name) Year
1. 持続可能で効果的な「健康経営」の理論体系化と実践応用のための学際的実証研究
基盤研究(A)
( Awarding organization: 日本学術振興会 System name: 科学研究費助成事業 )
2021.4 - 2024.3
2. 働く人々の幸福感・肯定感情の免疫・遺伝子発現機序の解明と産業保健現場での応用
Link
基盤研究(B)
( Awarding organization: 日本学術振興会 System name: 科学研究費助成事業 )
2019.4 - 2023.3
3. 働く人々の健康を促進する持続的経営:炎症マーカー・遺伝子発現を用いた実証研究
Link
基盤研究(A)
( Awarding organization: 日本学術振興会 System name: 科学研究費助成事業 )
2017.4 - 2020.3
4. 向社会行動を支える心と社会の相互構築
Link
基盤研究(S)
( Awarding organization: 日本学術振興会 System name: 科学研究費助成事業 )
2015.5 - 2020.3
5. Effects of Personality Traits and Self-Construals on Life Orientations
Link
基盤研究(C)
( Awarding organization: 日本学術振興会 System name: 科学研究費助成事業 )
2015.4 - 2018.3
6. 組織制度変遷と文化志向の相克:生産性、幸福感、精神機能、遺伝子発現への影響の研究
Link
基盤研究(B)
( Awarding organization: 日本学術振興会 System name: 科学研究費助成事業 )
2013.4 - 2016.3
7. 創造性についての素朴理論と創造力についての研究
Link
特別研究員奨励費
( Awarding organization: 日本学術振興会 System name: 科学研究費助成事業 )
2012.4 - 2015.3
8. 素朴弁証法の日本人の消費行動への影響に関する実証研究 素朴弁証法の日本人の消費行動への影響に関する実証研究
Link
挑戦的萌芽研究
( Awarding organization: 日本学術振興会 System name: 科学研究費助成事業 )
2012.4 - 2015.3
9. 弁証法的思考アプローチによる創造的コンフリクト解決方法論の構築と実証分析
Link
若手研究(B)
( Awarding organization: 日本学術振興会 System name: 科学研究費助成事業 )
2002.4 - 2004.3
10. 雇用契約における公平概念の認知的形成と文化パラダイムの差異による影響
Link
奨励研究(A)
( System name: 科学研究費助成事業 )
2000.4 - 2002.3

▼display all