1. | ビジネス・ケース(No.100)エスビー食品 : 「食べるラー油」ブームとカテゴリー創造
松井 剛 一橋ビジネスレビュー 60巻3号128-141頁 2012年 |
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No. | 会議名 | 開催・発表年月日 | 開催地 |
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1. | Parody and Humor in Collaborative Brand Attack: Consumers’ Interpretive Strategy in Social Media Discourse(American Marketing Association Winter Conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2023年02月12日 |
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2. | The "Supportive Consumption" Movement in Japan: Consumers’ Age and Distance of Beneficiaries in Ethical Consumption(Association for Consumer Research) |
開催年月日:
発表年月日: 2022年10月21日 |
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3. | 新たな消費習慣の言語化と制度化:「応援消費」というフレーミングを事例に(第61回消費者行動研究コンファレンス) |
開催年月日:
発表年月日: 2020年10月24日 |
オンライン |
4. | ZAKKA Uncategorized Culture of Uncategorized Goods, An Oral History of Uncategorized Man (Videography)(The Association for Consumer Research Conference 2019) |
開催年月日:
発表年月日: 2019年10月18日 |
Atlanta |
5. | The Role of Language in Market Creation: A Longitudinal Text-mining Analysis of Joshi (Girl) in Magazine Media(Summer American Marketing Association Conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2017年08月04日 |
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6. | New Customers for an Old Service: A Case of Sushi in Japan(Consumer Culture Theory Conference 2017) |
開催年月日:
発表年月日: 2017年07月09日 |
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7. | 『女子』の誕生-雑誌記事タイトルのテキストマイニングによる流行語の研究(第2回マーケティングカンファレンス2013) |
開催年月日:
発表年月日: 2013年11月10日 |
早稲田大学 |
8. | Gatekeeping Foreign Cultural Products in Differing Contexts: A Comparative Case Analysis of Japanese Comics (Manga) Publishing in France and the US(11th European Sociological Association Conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2013年08月28日 |
The University of Turin (Itary) |
9. | フランスにおける日本産マンガ出版:ゲートキーパーとしての現地出版社(第63回 日本商業学会全国研究大会) |
開催年月日:
発表年月日: 2013年05月24日 |
立命館大学 |
10. | Commercially Constructed "Healing Type Celebrities" in Japan: A Content Analysis of Magazine Article Titles(第45回消費者行動研究コンファレンス) |
開催年月日:
発表年月日: 2012年10月27日 |
慶応大学 |
11. | From Commitment to Detachment: A Historical Analysis of Gift Advertisements by Department Stores in Japan, 1963-2008(Association for Consumer Research North American Conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2012年10月04日 |
Vancouver (Canada) |
12. | "I Would Want a Magic Gift": Desire for Romantic Gift Giving and the Cultural Fantasies of Baby Boomers in Japan(Association for Consumer Research North American Conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2012年10月04日 |
Vancouver (Canada) |
13. | 商業的に構築された社会タイプ:「癒し系」を事例として(2012年度(第63回) 日本商品学会全国大会) |
開催年月日:
発表年月日: 2012年06月09日 |
千葉商科大学 |
14. | 文化製品のグローバル・マーケティング:北米における日本産マンガ出版(日本商業学会第62回全国研究大会) |
開催年月日:
発表年月日: 2012年05月26日 |
北海商科大学 |
15. | Gift-Giving among Baby-Boomers(International Workshop: Consumption and Well-being in the Aging Society Advancing Research on Older Consumers) |
開催年月日:
発表年月日: 2011年09月29日 |
German Institute for Japanese Studies (DIJ) Tokyo, Japan |
16. | The 'Cool Japan' Craze: Cultural Policy Exploiting Stigmatized Popular Culture(The Affiliates Luncheon at Center for Arts and Cultural Policy Studies) |
開催年月日:
発表年月日: 2011年09月21日 |
The Princeton University Center for Arts and Cultural Policy Studies |
17. | Healing and tourism: The cultural sociology of management fashion in Japanese tourism industry(10th Conference of the European Sociological Association) |
開催年月日:
発表年月日: 2011年09月07日 |
University of Geneva |
18. | 言語とマーケティングの相互作用を通じたリアリティの形成(日本商業学会第61回全国大会) |
開催年月日:
発表年月日: 2011年05月28日 |
熊本大学 |
19. | How was"iyashi" (healing) commercialized and institutionalized in Japan?: The dynamic interaction of media discourse and marketing behaviors(DIJ Business & Economics Study Group) |
開催年月日:
発表年月日: 2011年02月14日 |
The German Institute for Japanese Studies |
20. | 言葉とマーケティング:《癒し》ブームの研究(流通科学研究所研究会) |
開催年月日:
発表年月日: 2010年12月25日 |
首都大学東京 |
21. | マーケティングとメディア言説:《癒し》ブームを事例として(企業行動カンファレンス(第25回)) |
開催年月日:
発表年月日: 2010年12月10日 |
富士教育研修所 |
22. | The Construction of Aesthetic Classification in Popular Music: Healing Music Compilation CDs in the Japanese Music Industry(3rd ESA Research Network Sociology of Culture mid-term Conference) |
開催年月日:
発表年月日: 2010年10月08日 |
Università Bocconi, Milano |
23. | Nation branding through stigmatized popular culture: The "Cool Japan" Craze among central ministries in Japan(The 6th International Conference on Cultural Policy Research) |
開催年月日:
発表年月日: 2010年08月27日 |
University of Jyväskylä |
24. | Analyzing Consumer Culture Dynamics through Text Analysis of Media Discourse: A Sociological Approach(The 2010 European Conference of the Association for Consumer Research) |
開催年月日:
発表年月日: 2010年07月02日 |
Royal Holloway, University of London |
25. | アメリカにおけるマンガ出版行動:文化製品の国際マーケティング競争(日本商業学会第60回全国研究大会) |
開催年月日:
発表年月日: 2010年05月30日 |
東洋大学 |
26. | スティグマ管理としての国際マーケティング:アメリカにおけるマンガ出版を事例として(日本商業学会第60回全国研究大会 ワークショップ「マーケティングが国境を越える意味の再検討」) |
開催年月日:
発表年月日: 2010年05月28日 |
東洋大学 |
27. | 時代精神の測定:雑誌記事タイトルのテキストマイニング(日本商品学会東日本部会大会) |
開催年月日:
発表年月日: 2009年11月07日 |
神奈川大学 |
28. | Gatekeeping Foreign Cultural Products: The Diffusion of Japanese Comics (Manga) in the US, 1980-2006(104rd American Sociological Association Annual Meeting) |
開催年月日:
発表年月日: 2009年08月08日 |
San Francisco, Calfornia |
29. | 言語とマーケティング:消費文化研究における内容分析の可能性(第38回消費者行動研究コンファレンス) |
開催年月日:
発表年月日: 2009年06月27日 |
慶應義塾大学 |
30. | 使用価値と創造的適応(日本商品学会第60回全国大会) |
開催年月日:
発表年月日: 2009年06月21日 |
同志社大学 |
31. | 文化的製品の海外市場における普及:アメリカにおけるマンガ出版に関する事例分析(日本商業学会第59回全国研究大会) |
開催年月日:
発表年月日: 2009年05月31日 |
関西大学 |
32. | The Diffusion of Foreign Cultural Products: The Case Analysis of Japanese Comics (Manga) Market in the U.S.(Seminar at Center for Arts and Cultural Policy Studies) |
開催年月日:
発表年月日: 2009年02月 |
Princeton University |
33. | Exploring the "Healing Boom" in Japan: How was "Iyashi (healing)" Commercialized and Institutionalized?(Seminar at Department of East Asian Studies) |
開催年月日:
発表年月日: 2008年12月 |
Princeton University |
34. | The Social Construction of Consumer Needs: A Case Analysis of the "Healing Boom" in Japan(Association for Consumer Research Annual North American Conference 2008) |
開催年月日:
発表年月日: 2008年10月 |
Hyatt Regency Hotel, San Francisco |
35. | Institutionalization of Consumer Needs: The Case of the "Healing Boom" in Japan(103rd American Sociological Association Annual Meeting) |
開催年月日:
発表年月日: 2008年08月03日 |
Boston, Massachusetts |
36. | Institutionalization of Consumer Needs: A Case Analysis of the "Healing Boom" in Japan(Seminar at Center for Arts and Cultural Policy Studies) |
開催年月日:
発表年月日: 2008年03月 |
Princeton University |
37. | Interpenetration Process of Japanese and American Consumer Culture: A Comparative Study on Institutionalization of Foreign Consumer Culture(Abe Fellow's Retreat) |
開催年月日:
発表年月日: 2008年01月 |
The Hilton Cocoa Beach Oceanfront, Florida |
38. | 消費文化の分析枠組みについて:消費文化理論と.文化社会学(第 34 回消費者行動研究コンファレンス) |
開催年月日:
発表年月日: 2007年06月 |
関西学院大学 |
39. | コエンザイムQ10 の量産化と事業化:‐日清ファルマの事例研究(日本商品学会東日本部会大会) |
開催年月日:
発表年月日: 2006年11月 |
専修大学 |
40. | ネットコミュニティを支える日常の論理(日本商業学会関西部会大阪市立大学) |
開催年月日:
発表年月日: 2006年07月 |
大阪市立大学 |
41. | 「雑貨」業界における意味の分化と統合(組織学会年次大会,関西大学, 2005年10月) |
開催年月日:
発表年月日: 2005年10月 |
日本、関西大学 |
42. | 「雑貨」業界における意味の分化と統合:制度論的アプローチ(日本商業学会全国大会, 桃山学院大学, 2005年5月.) |
開催年月日:
発表年月日: 2005年05月 |
日本、桃山学院大学 |
43. | 「癒し」ブームにおける企業の模倣行動:制度化プロセスとしてのブーム(日本商業学会関東部会) |
開催年月日:
発表年月日: 2004年12月 |
明治学院大学 |
44. | 内容分析による流行研究:「癒し」ブームを事例として(日本マーケティング・サイエンス学会研究大会) |
開催年月日:
発表年月日: 2002年12月 |
東京大学 |
45. | 内容分析による消費研究の可能性(日本商業学会関東部会) |
開催年月日:
発表年月日: 2002年06月 |
早稲田大学 |
46. | 消費社会の進歩主義的理解:戦後日本における確立プロセスの歴史的検討(日本商品学会全国大会) |
開催年月日:
発表年月日: 1999年05月 |
専修大学 |
47. | 消費社会の進歩主義的理解の再検討(日本商品学会全国大会) |
開催年月日:
発表年月日: 1998年05月 |
関東学院大学 |
48. | 商品の社会的定義の展開:ポケットベルサービスを事例として(日本商品学会全国大会) |
開催年月日:
発表年月日: 1997年05月 |
札幌国際大学短期大学部 |
No. | 賞名 | 受賞年月 |
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1. | Best First-Time Videography Award | 2019年10月 |
2. | 日本マーケティング本 大賞2018準大賞 | 2018年10月 |
3. | 助成研究吉田秀雄賞奨励賞 | 2015年10月 |
4. | 日本商品学会賞 | 2015年6月 |
5. | 2014 Global Marketing Conference Best Paper Award (w/ Wataru Uehara and Washida) | 2014年7月 |
6. | 日本商品学会論文賞 | 2014年5月 |
7. | 日本商業学会賞奨励賞 | 2014年5月 |
8. | 第2回マーケティングカンファレンス2013ベストペーパー賞 | 2013年11月 |