Hitotsubashi Institute for Advanced Study
AOKI Tetsuya

Papers

1. 消費者はプラットフォームに従う~強調フィルタリングによるリコメンドが持つ客観的特注感~
青木哲也, 松井彩子
AD STUDIES No.89,pp.54-55 2024.9
2. オンラインプラットフォームにおけるマーケティング戦略:YouTube上のビッグデータ分析より
青木哲也
一橋ビジネスレビュー Vol.71,No.4,pp.46-59 2024.3
3. How Fair Rewards Motivate Customers to Engage On-line (Peer-reviewed)
Tetsuya, Aoki
Celebrating the Past and Future of Marketing and Discovery with Social Impact 2021 AMS Virtual Annual Conference and World Marketing Congress 2022.6
4. Competition Strategy on Platform: Collaborative Filtering and Customer Bridging Value (Peer-reviewed)
Tetsuya, Aoki
一橋大学大学院経営管理研究科博士論文 2022.3
5. Cooperation Strategy of Complementors on The Platform: A Study in The YouTube (Peer-reviewed)
Tetsuya, Aoki
Academy of Management Proceedings Vol.2021,No.1 2021.8
doi
6. Interaction between tie-up video contents and platform advertisements
Tetsuya, Aoki
2020年度吉田秀雄記念事業財団助成研究報告書 2021.6
7. Impact of Reward Visibility on Customer Engagement Management (Peer-reviewed)
Tetsuya, Aoki
組織科学 Vol.54,No.3,pp.59-71 2021.6
doi
8. Perspectives Required for Customer Engagement Marketing: Customer-Owned Resources and the Object of Engagement (Peer-reviewed)
Tetsuya, Aoki
マーケティングジャーナル Vol.40,No.1,pp.79-84 2020.6
doi
9. Spill over effect of Co-branding (Peer-reviewed)
Tetsuya, Aoki, Shota, Kurokawa
日本マーケティング学会 カンファレンス・プロシーディングス Vol.8,pp.286-287 2019.10
10. Impact of Reward Visibility on Customer Engagement Management (Peer-reviewed)
Tetsuya, Aoki
組織学会ドクトラル・コンソーシアム査読付報告論文 2019.10
11. Customer Engagement Marketing in Online Platform Business: The Motivational Effects of Feedback to Customers (Peer-reviewed)
Tetsuya, Aoki
一橋大学大学院商学研究科修士論文 2019.3

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Presentations

No. Name of subject/Conference Name Year Site
1. 「探究」を探究する(初芝富田林高校探求講演会)
Holding date :
Presentation date : 2024.9.26
2. National organization identity: An exploratory study(84th Annual Meeting of the Academy of Management)
Holding date : 2024.8.9 - 2024.8.13
Presentation date : 2024.8.11
3. Double-edged swords or double-handed swords? The effects of symbolic and substantial similarity on the screening and selection.(Strategic Management Society Paper Development Workshop in Seoul)
Holding date :
Presentation date : 2024.7.1
4. Does AI Recommendation promote purchase behavior?(HIAS Brown bag seminar)
Holding date :
Presentation date : 2024.6.27
5. ネット小説市場のメディアミックス・IP・ビジネスモデル動向(第4回一橋MANGA研究サロン)
Holding date :
Presentation date : 2024.6.21
6. Does AI Recommendation promote purchase behavior? The Sense of Objective Customization(Journal of Management Studies Publication Workshop)
Holding date :
Presentation date : 2024.5.26
7. 消費者はプラットフォームに従う-協調フィルタリングによるリコメンドが持つ客観的特注感-(吉田秀雄記念事業財団研究助成 研究成果報告会)
Holding date :
Presentation date : 2024.4.24
8. Design of Hybrid Worker’s Organization(KUAS PDW on management in Japan)
Holding date :
Presentation date : 2024.3.20
9. Virtual YouTuberにみるプラットフォーム参加企業の競争戦略ー協調フィルタリングがもたらす顧客架橋価値研究ー(2023年度組織学会年次大会)
Holding date :
Presentation date : 2022.10.1
10. VTuberのための経営戦略(七夕研究所セミナー)
Holding date :
Presentation date : 2022.5.13
11. Cooperation Strategy of Complementors on The Platform(The 81st Annual Meeting of the Academy of Management)
Holding date :
Presentation date : 2021.8.2
12. How Fair Rewards Motivate Customers to Engage On-line(2021 Academy of Marketing Science (AMS) World Marketing Congress (WMC))
Holding date :
Presentation date : 2021.6
13. Interaction between tie-up video contents and platform advertisements(吉田秀雄記念事業財団研究助成 研究成果報告会)
Holding date :
Presentation date : 2021.4.9
14. Innovation analysis on video streaming platform(研究・イノベーション学会第35回年次学術大会)
Holding date :
Presentation date : 2020.11.1
15. Interaction between tie-up video contents and platform advertisements(第61回消費者行動研究カンファレンス)
Holding date :
Presentation date : 2020.10.24
16. 中小企業のための経営戦略(広域関東圏中小製造業等経営者有志懇談会(21ものづくりネット))
Holding date :
Presentation date : 2020.2.14
17. How to Manage Customer Engagement On-line(第59回消費者行動研究カンファレンス)
Holding date :
Presentation date : 2019.10.26
18. Spill over effects of Co-branding(マーケティングカンファレンス2019)
Holding date :
Presentation date : 2019.10.20
19. Customer Engagement Marketing in Online Platform Business: The Motivational Effects of Feedback to Customers(組織学会ドクトラル・コンソーシアム2020)
Holding date :
Presentation date : 2019.10.18
20. Customer Engagement Marketing in Online Platform Business: The Motivational Effects of Feedback to Customers(2019年度組織学会研究発表大会)
Holding date :
Presentation date : 2019.6.1
21. Cooperation strataegy of complementors on the platform(Academy of Management STR Virtual Doctoral Consortium)
Holding date : 2021.7.26 - 2021.7.28
Presentation date :

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Awards

No. Award name Year
1. 大学院第一種奨学金「特に優れた業績による返還免除」(博士後期課程) 2022.5
2. Sekigakusya 2022.2
3. 大学院第一種奨学金「特に優れた業績による返還免除」(修士課程) 2019.5

Research Projects

No. Research subject Research item(Awarding organization, System name) Year
1. プラットフォーム上における産業創造プロセスに顧客が与える影響
若手研究
( Awarding organization: 日本学術振興会 System name: 科学研究費助成事業 若手研究 )
2023.4 - 2026.3
2. 消費者はプラットフォームに従うー協調フィルタリングによるリコメンドが持つ客観的特注感ー

( Awarding organization: 吉田秀雄記念事業財団 System name: 2023年度(第57次)研究助成 )
2023.4 - 2024.3
3. 継続的な成長を遂げるための戦略的ポートフォリオ・マネジメント

( Awarding organization: 東京海上各務記念財団 System name: 学術の研究に対する助成金 )
2022.10 - 2023.3
4. interaction between tie-up video contents and platform advertisements

( Awarding organization: 吉田秀雄記念事業財団 System name: 2020年度(第54次)研究助成 )
2020.4 - 2021.3